fbpx

מילון מונחים – FAQ

שאלות נפוצות - פרסום בדיגיטל

תשובות לשאלות נפוצות שמתביישים לשאול

פרסום בדיגיטל

CPC – Cost Per Click – עלות לקליק אחד ממודעה ממומנת

CPM – Cost Per Mille – עלות ל1000 חשיפות של מודעה

גוגל אדס זו פלטפורמת שיווק אינטרנטית שמטרתה היא להגדיל את התנועה לאתר. השיטה מבוססת על פרסום ברשת הפרסום של גוגל, הנקראת גוגל אדס, על ידי מודל התשלום הנפוץ מכולם שנקרא PPC – pay per click.

פירוט נוסף על פרסום בגוגל אדס במאמר הבא 

פרסום ממומן הוא מינוף ערוצים מבוססי אינטרנט להפצת מסר על מותג, מוצרים או שירותים של החברה ללקוחות הפוטנציאליים שלה. השיטות והטכניקות המשמשות לשיווק מקוון כוללות דוא"ל, מדיה חברתית, פרסום ברשת המדיה, אופטימיזציה למנועי חיפוש, Google Ads ועוד. מטרת השיווק היא להגיע ללקוחות פוטנציאליים דרך הערוצים שבהם הם מבלים את זמנם בקריאה, חיפוש, קניות ורשתות חברתיות.

ציון איכות הוא אומדן לאיכות המודעות, מילות המפתח ודפי הנחיתה שלך. מודעות באיכות גבוהה יותר יכולות להוביל למחירים נמוכים יותר ולמיקומי מודעות טובים יותר.

יחס הקלקה CTR הוא כמות האנשים אשר לחצו על מודעה ממומנת מתוך כל אלה שנחשפו אליה.

יחס המרה הוא סך האנשים שביצעו את הפעולה אשר אתם הגדרתם כהמרה (ליד,מכירה,טלפון וכו) חלקי סך הקליקים על מודעה.

המרה היא מטרה – ותפקידכם להגדיר מהי המטרה. למשל אם המטרה שלכם היא לייצר פניות (לידים) מהאתר שלכם, הגדירו כל פניה כזו כהמרה.

המרה יכולה להיות שיחת טלפון, הגעה לדף כלשהו או אפילו מענה לסקר. כל מה שבעיניכם מגשים מטרה כלשהי אותה תרצו למדוד.

החזר על הוצאות פרסום, או ROAS – Return of ad spend הוא מונח המשמש בעולם הפרסום לתיאור הרווחים שמקבלים קמפיינים פרסומיים. מטרת החישוב היא למדוד את היעילות של קמפיין פרסום.

גוגל שופינג הוא סוג קמפיין המתאים לאתרי איקומרס המעוניינים לקדם את המוצרים שלהם בדף החיפוש בגוגל. קמפיין שופינג מתבסס על פיד מוצרים שנבנה על גבי מערכת הניהול של האתר מה שמאפשר לגוגל מרצ'נט (פלטפורמת הסוחרים של גוגל) להסתנכרן ולאפשר ליצור קמפיין שופינג בחשבון גוגל אדס.

גוגל מרצ'נט הוא שירות חינמי שגוגל מספקת למפרסמים בה. המטרה של המרצ'נט סנטר היא להוות תשתית לסנכרון המוצרים הנמכרים באתרי איקומרס לבין חשבון הפרסום בגוגל אדס.

פייסבוק אדס היא פלטפורמת הפרסום של פייסבוק. רוצים לקדם את עצמכם בפייסבוק או אינסטגרם? הכל נעשה דרך אותה מערכת של פייסבוק אדס המרכזת את כל הנכסים הרלוונטיים לקידום העסק שלכם בסושיאל.

פיקסל רימרקטינג הוא קטע קוד קצר המאפשר לכם להטמיע אותו בקלות ופשטות על גבי קוד האתר שלכם ובאותו הזמן לבנות קהלים המבוססים על גולשים שביקרו באתר. כיום, לכל מערכת פרסום קיים פיקסל משלה ומאפשר לכם לטרגט את קהל היעד שלכם בקמפיין הנקרא רימרקטינג.

בנוסף, אותו פיקסל מאפשר לכם לקבוע פעולות שחשובות לכם כמו מילוי טופס, אירועי לחיצה על כפתורים ועוד.

רימרקטינג או שיווק מחדש – הוא קמפיין המבוסס על קהלי יעד שביקרו אצלכם באתר.

כל שעליכם לעשות הוא להטמיע פיקסל של פייסבוק או גוגל אדס לדוגמא, לבנות את הקהלים על פי סגמנטים שבחרתם (לדוגמא: ביקרו בדף צור קשר אבל לא מילאו טופס) לבנות להם מסר מיוחד או הצעה אטרקטיבית ולצאת לדרך.

רימרקטינג אפשרי היום בכל מערכת פרסום בעולם.

OBM – Ocassion based marketing. שיווק מבוסס אירוע – אומר שבמשך השנה ישנם אירועים שידועים מראש שניתן להתייחס אליהם בשיווק בדיגיטל – למשל יום האישה הבינלאומי, חגים וחגי קניות שמועדם ידוע מראש.

RTM – Real time marketing – מתייחס לשיווק מבוסס אירועים שקורים בזמן אמת ואין דרך לדעת מתי יקרו או לצפות מה יהיו – לדוגמא, אירוע המונדיאל שהיה לאחרונה אשר ידענו מתי יהיו המשחקים אבל לא את זהות הזוכה, זהות הזוכה הוא הRTM שניתן להשתמש בו בפוסטים, מאמרים וכו.