fbpx

להופיע במפות גוגל? רק עם גוגל לעסק שלי

ראיתם עסקים אחרים מופיעים בגוגל מפות? עכשיו גם אתם יכולים!

גוגל לעסק שלי או Google my business היא פלטפורמה ייחודית לקידום עסקים מקומיים במפות גוגל. הכנו לכם מדריך קצר ופשוט איך לגרום לעסק שלכם להופיע על גבי המפה המבוקשת ביותר בעולם.

מה זה בכלל גוגל לעסק שלי

גוגל מיי ביזנס מאפשר לכל בעל עסק לקבל דף חינמי לגמרי שבעזרתו הלקוחות שלכם יוכלו למצוא אתכם בקלות בחיפוש במפות גוגל. באותו דף תוכלו להעלות מספר טלפון, לינק לאתר שלכם, תמונות, שעות פעילות ועוד. כל המטרה של גוגל היא לספק לגולשים שמחפשים בה את כל המידע שהוא צריך לקבל כאן ועכשיו, הכלי מאפשר לכם לעדכן את כל המידע על העסק במקום אחד ומהווה פתרון חינמי מעולה לעסקים שמעוניינים לקדם את עצמם אבל קצת קצרים בתקציבים.

רישום העסק שלך ב- Google לעסק שלי הוא מקום נהדר למקד את המאמצים המוקדמים שלך. אחרי הכל, כשאנשים מחפשים מוצר או שירות בקרבתם, הם בדרך כלל קרובים מאוד לרכישה – אחד מכל שני אנשים שמבצעים חיפוש מקומי (למשל "שעונים לתיקון בסביבה שלי") מבקרים בחנות באותו יום. לכן חשוב שהמידע על העסק שלך יופיע כאשר אנשים מחפשים בגוגל יהיה מדויק ושלם ככל האפשר.

אז איך רושמים את העסק שלכם בגוגל לעסק שלי?

  1. מאוד פשוט. קודם כל נכנסים ללינק הזה ולוחצים על הכפתור הירוק במרכז המסך:

2. מציינים את שם העסק שלכם (אם אתם בע"מ אין טעם לרשום כאן):

3. במידה ויש לכם כתובת פיזית סמנו כן, במידה ואין לכם כי אתם עסק שנותן שירות בבית הלקוח כמו אינסטלטורים, מתקיני מזגנים, שיפוצניקים וכו. סמנו לא:

4. יש לכם כתובת פיזית לעסק? ציינו אותה כאן, שימו לב כי כתובת של בית לא נחשבת ככתובת לעסק וגוגל עלול לבקש ממכם תמונות של העסק במידה ואתם מציינים כתובת פיקטיבית רק כדי לקבל מיקום, ישנם מקרים שבהם גוגל לא שם לב ומקבל גם כתובת של בית:

5. אין לכם כתובת והעסק שלכם נותן שירותים בבית הלקוח? בחרו את האיזור בו אתם נותנים שירות:

6. בחרו את קטגוריית העסק שלכם – ככל שתציינו קטגוריה מדויקת וקרובה יותר לתחום בו אתם עוסקים, זה יעזור לגוגל להבין טוב יותר לאיזה סוג לקוחות להראות את הליסטינג שלכם.

7. תוסיפו את הטלפון ואת אתר האינטרנט שלכם (אם אין לכם זה גם בסדר, גוגל יכול לספק לכם אחד בחינם) או שאתם תמיד מוזמנים לבנות אתר מעולה איתנו. היכנסו כאן (אל דאגה זה יפתח בחלון נפרד)

8. אימות העסק – סיימתם את תהליך הרישום אבל אתם עדיין לא מופיעים במפות מאחר והשלב המהותי הוא אימות העסק, בחרו את הדרך המועדפות עליכם לאמת את העסק.

איך אני יכול לאמת את העסק שלי בגוגל

  1. גלויה – הדרך הפחות נוחה אך לרוב אתם תבחרו בה כי גוגל לא השאיר לכם ברירה אחרת, הגלויה תישלח לכתובת שציינתם קודם לכן (חשוב לציין כתובת בה אתם באמת מקבלים דואר), בגלויה עצמה יהיה קוד אימות שתצטרכו להזין בחשבון גוגל לעסק שלי שפתחתם.
  2. טלפון – קיבלתם את האופציה הזו? הסתדרתם. גוגל יבצע שיחת אימות אוטומטית לטלפון שציינתם, רק תדאגו להצטייד בדף ועט כדי לרשום את הקוד שתקבלו בשיחה, לאחר מכן הזינו אותו וסיימתם
  3. מייל – אופציה פחות נפוצה בארץ אבל עדיין אפשרית, גם כאן תקבלו מייל מגוגל עם קוד אימות.

ליצור פרופיל משכנע שגם ייצר לכם עבודה

ברגע שהאימות הצליח זה הזמן ליצור ליסט מעולה כדי שהלקוחות שלכם יוכלו לראות כמה שיותר מידע ותמונות של העסק שלכם.

עברו אל הדשבורד של 'Google לעסק שלי', לחצו בתפריט מצד ימין על מידע ואז בחרו קטע למילוי או עדכון.

הוסיפו מידע ומדיה ככל האפשר, כולל תמונת פרופיל עסקית, האזור שאתה משרת, שעות העבודה, תכונות (למשל "נגישות לכיסא גלגלים", "wifi בחינם"), היום והשנה שפתחתם, מספר טלפון וכתובת אתר במידה ויש. כל אחד יכול "להציע עריכה" לליסט שלך, ולכן חשוב לציין את הכל נכון בפעם הראשונה (כדי לא לעודד אנשים אקראיים לבצע את השינויים שלהם בעצמם) תקפידו מידי פעם להיכנס לדשבורד של ​​גוגל לעסק שלי ולוודא שכל הפרטים מעודכנים.

הוספת תמונות למיקום שלכם

לפי גוגל, עסקים עם תמונות מקבלים 35% יותר קליקים לאתר שלהם ו -42% יותר בקשות לקבלת הוראות נסיעה במפות גוגל. התמונות צריכות להיות ברוחב של לפחות 720 פיקסלים על גובה של 720 פיקסלים וקבצי JPG או PNG. לא בטוחים כמה תמונות להוסיף – או מה הן צריכות להיות?

תמונת קאבר

תמונת השער של 'Google לעסק שלי' היא אחת החשובות ביותר, מכיוון שהיא מופיעה במרכז הליסט שלכם.

תמונת פרופיל

תמונת הפרופיל שלך היא מה שמופיע כשאתם מעלים תמונות, קטעי וידאו חדשים או סוקר תגובות. יחד עם הפרופיל ותמונות השער, אתם יכולים וצריכים להעלות תמונות אחרות כדי להפוך את הרישום שלכם לאינפורמטיבי ומרתק.

ביקורות בגוגל לעסק שלי

אחת הדרכים הטובות ביותר לעודד לקוחות עתידיים היא לבקש מלקוחות קיימים להשאיר ביקורות חיוביות. לא רק שהשארה של תגובה מעריכה מציגה את הסוקר המקורי שאתה אסיר תודה על תמיכתו, אלא שהיא גם גורמת לכך שביקורת חיובית בולטת ברישום שלך ומשפיעה על לקוחות פוטנציאליים אחרים. במידה וקיבלתם המלצה טובה, מומלץ להגיב בחזרה: "תודה על ההמלצה שלך [שם]! אנו כל כך שמחים שנהנית. מקווים לראות אותך שוב ב- [שם העסק] בקרוב.

עליכם גם להגיב לביקורות שליליות כדי להראות שאתם מתייחסים אליהן ברצינות. תוודאו שאתם אדיבים במיוחד – התקפה עליהם בחזרה רק תגרום לכם להראות לא מקצועיים ולגרום לביקורת שלהם להיראות אמינה יותר, לדוגמא: "תודה על המשוב, [שם], ואני מצטער ש- [מוצר / חוויה] לא עמדו בציפיות שלך. אם תרצה לחזור אלינו אנו נשמח לתת לך [מוצר] על חשבון הבית. בכל מקרה, תודה שבחרת לקנות אצלנו ואנו מקווים להבא שנוכל לדאוג לך לחווייה חיובית יותר.

אפליקציית גוגל לעסק שלי

'Google לעסק שלי' זמינה גם כאפליקציה ל- iOS וגם לאנדרואיד.

אתם יכולים להשתמש באפליקציה כדי:

  • לעדכן את שעות הפעילות, מיקום, פרטי יצירת קשר
  • להוסיף סטטוס ותמונות
  • לצפות בתובנות שגוגל נותן לכם על העסק

אינכם יכולים להשתמש באפליקציה כדי:

  • למחוק את רישום העסק שלכם
  • שינויי הגדרות
  • מתן בעלות על הרישום למשתמש אחר

 

לסיכום – גוגל לעסק שלי הוא שירות מעולה וחינמי אשר כל בעל אשר יכול וצריך לעשות בו שימוש בכדי לקדם את העסק שלו ברחבי האינטרנט ולהופיע בכמה שיותר מקומות וליצור חשיפה גדולה ככל האפשר בשוק קטן ורווי בתחרות.

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות