מה זה קידום אתרים
התחום של קידום אתרים, או כפי שנקרא באנגלית: SEO, נמצא בחיינו כבר שני עשורים, וככל שעובר הזמן הוא רק הולך ומתפתח. לאלו מכם שעדיין לא כל כך בטוחים או יודעים מה זה בדיוק קידום אתרים, אנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בדברים.
מה זה SEO? והאם הוא המקבילה של קידום אתרים?
בתחילת הדרך, אם רציתם להקפיץ אתר במנועי החיפוש השונים כל שעליכם היה לעשות הוא לשלב את מילות המפתח כמה שיותר פעמים בטקסט. האתרים אולי קודמו אך התוצאות לא היו איכותיות בהכרח. לכן בגוגל החליטו להרים את הכפפה, לשדרג את האלגוריתם ולהפוך אותו להרבה יותר מתוחכם ואפקטיבי. כתוצאה מכך גוגל הפך למנוע החיפוש המועדף וגם התחום של קידום אתרים הפך להיות הרבה יותר מתוחכם וגם הרבה יותר מורכב.
קידום אתרים זהו המכלול של כל הפעולות שאפשר לבצע כדי להקפיץ אתר למקומות גבוהים יותר במנועי החיפוש, כאשר SEO הוא נדבך חשוב באסטרטגיית הקידום של האתר. SEO אלו הן ראשי התיבות של Search Engine Optimization ובתרגום חופשי: אופטימיזציה למנועי חיפוש. בפועל מקדמי אתרים מבצעים אופטימיזציה של האתר עצמו על מנת להעלות את הדירוג שלו בעיני מנועי החיפוש והאלגוריתמים שלהם. כדי לעשות זאת עליהם לבצע פעולות שונות ומגוונות כמו יצירת הפניות ממקורות חיצוניים, עיצוב ההיררכיה של האתר, העלאת תוכן בעל ערך מוסף, שילוב מילות מפתח וכן הלאה.
קידום אתרים אורגני
בתחום של קידום אתרים ישנה הבדלה בין שני אספקטים והם: קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן. האספקט הראשון מתייחס לכל פעולות הקידום שניתן לבצע על מנת לקדם את האתר בצורה אורגנית במעלה התוצאות הרלוונטיות לחיפוש, ללא שימוש בתשלום. תוצאות אלו יופיעו בגוגל לאחר הקלדת שאלה או ביצוע חיפוש מסוים מתחת לתוצאות הממומנות. האספקט השני נקרא גם פרסום בגוגל והוא מתייחס לקידום התוצאות הממומנות (מודעות בתשלום) שמופיעות מעל לתוצאות האורגניות.
למשל בתמונה כאן האתר שלי נמצא בתוצאה הראשונה באורגני בביטוי פרסום באמזון:
מה עבודתו של מקדם אתרים?
מקדם אתרים מבצע סדרה של פעולות ואינו מתמקד רק באספקט אחד של הקידום. הסיבה לכך היא הקריטריונים של גוגל לדירוג האתר, קריטריונים אלו מסייעים לגוגל לקבוע איזה אתר יופיע במקום הראשון ואילו אתרים יופיעו אחריו. אותו הדבר עם המודעות הממומנות. האלגוריתם של גוגל בודק שורה ארוכה של פרמטרים ומשתנה ללא הרף, זאת כדי לשמור על מידת הרלוונטיות ולהציג לגולשים את תוצאות החיפוש הטובות ביותר. לכן עבודתו של המקדם היא להישאר עם היד על הדופק תמיד, לפעול על פי הכללים ולהתמקד בעבודת הקידום בתוך האתר (On Page) ומחוצה לו (Off Page).
קידום On Page
קידום בתוך האתר כולל פעולות טכניות בעיקר, כאשר המטרה היא לעשות אופטימיזציה לקוד של האתר ולהעלות אותו לראש תוצאות מנועי החיפוש ללא קבלת עזרה מאתרים אחרים. במסגרת עבודת הקידום נעשית התאמה של התוכן לחיפושים של הגולש לצד שיפור הביצועים הטכניים של האתר כמו למשל התאמה לגלישה ממובייל ומהירות. כדי להשיג את כל אלו על מקדמי אתרים לעבוד עם בוני אתרים במקביל ואף להציע את שני השירותים הללו תחת מטרייה אחת וזאת כדי לאפשר את המענה האופטימלי לצורכי השירותים.
קידום Off page
פעולת הקידום חייבת גם להתייחס אל הצד השני של המשוואה, כלומר אל קידום מחוץ לאתר והפניית קישורים ואזכורים לאתר מאתרים אחרים. עבודת הקידום דורשת מומחיות באיתור הזדמנויות לקבלת קישורים כאשר למקדמים יש את כל הידע והניסיון הדרושים כדי לעשות זאת באופן כמה שיותר טבעי. זה אולי נשמע פשוט על הנייר אך במציאות זה מאוד מורכב, שכן לא תמיד זה כל כך קל ליצור קישור שגוגל יאהב מתחת לרדאר ומבלי שהאלגוריתם שלו יגלה שמדובר בקישור לא טבעי.
אם אתם עדיין שואלים את עצמכם איך גוגל עובד, מאט כץ, לשעבר בכיר בגוגל מסביר את הנושא:
בחירה חכמה של מקדם אתרים: תנאי להצלחה
קידום אתרים זו עבודה שדורשת ידע וניסיון, וגם אם נדמה שכל המקדמים מבצעים את אותן הפעולות בדיוק, בפועל זה לא בהכרח יהיה נכון. תחום הקידום מאוד תחרותי וההצלחה אינה מובטחת. לכן עבודת הקידום דורשת סבלנות והשקעה של זמן ומשאבים מצד המקדם. כמו כן ישנו הבדל גם ברמת הסיכון שכל מקדם מוכן לקחת על עצמו על מנת להוביל לתוצאות הרצויות. ההמלצה שלנו היא לא להתפשר. אם כבר מחליטים על קידום אתרים כדאי לבחור באיש מקצוע מיומן ומומחה בעל רזומה איכותי ביצוע אופטימיזציה לאתר, לגולשים ולמנועי החיפוש כאחד ועם הצלחה עקבית ומוכחת לאורך זמן.
צריכים להתייעץ? צרו איתנו קשר
רוצים לדעת עוד על קידום ופרסום בגוגל? היכנסו כאן לאיזור המאמרים שלנו וקראו עוד!
אם אתם בעלי עסק עם כתובת מקומית, הכנו לכם מדריך איך לרשום את עצמכם במפות גוגל. למדריך