fbpx

איך לקדם את העסק שלך בדיגיטל

פרסום בדיגיטל הוא לא משחק ילדים

העידן הדיגיטלי מציע אינספור אפשרויות שיווקיות לעסקים בכל סדר גודל, לצד היכולת לשלב בין פלטפורמות אטרקטיביות ופופולריות כדי ליצור אסטרטגיה שיווקית מותאמת לקהל היעד. ולמרות שמדובר ביתרון עצום לעסקים המודרניים, עדיין, צריך להכיר ולהבין את תחום הקידום והשיווק בדיגיטל כדי להפיק ממנו את המרב. רגע לפני שאתם צוללים פנימה, קחו לכם את הזמן לעבור על הטיפים הבאים.

קידום העסק בדיגיטל - דיגיטל מיינדס

מיהו קהל היעד ומהי המטרה הסופית?

התחילו עם הבנה של קהל היעד אליו אתם פונים, על כל המאפיינים שלו: גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, אינטרסים, בעיות ואתגרים, העדפת קניות וכל נושא אחר שלדעתכם מאפיין את הלקוחות שלכם באופן ספציפי. לאחר מכן הגדירו את המטרות של הקמפיין כדי לוודא שאתם לא נובחים על העץ הלא נכון. בניית רשימת תפוצה? הגדלת התנועה לאתר? הגדלת המכירות? שיפור המודעות והנראות של המותג? חיזוק הקשר עם הלקוחות? הבנת המטרה תעזור לכם להתמקד בשיווק וקידום אפקטיבי ולטרגט אנשים טוב יותר.

קידום במדיות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם

קידום בפייסבוק ובאינסטגרם הפך להיות כלי מאוד חשוב ומשמעותי לעסקים שרוצים להגדיל את החשיפה ולשפר את מעמדם. עם היכולת לאתר את קהל היעד באופן מדויק, מדיות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם הפכו לכלים רבי עוצמה ובכוחן לחזק את מאמצי השיווק שלכם במידה רבה. המדיות החברתיות מאפשרות לכם לפגוש את הלקוחות במגרש הביתי שלהם, כאשר באפשרותכם לשלב בין המדיות השונות כדי להגיע לקהלים רחבים יותר. בכל המדיות עליכם להקפיד להעביר מסרים שיצרו עניין אצל הלקוח אם על ידי כתבות, סרטונים, השתתפות בדיונים ועוד. במדיות החבריות אפשר לקדם את העסק באופן אורגני וממומן.

קידום ממומן בגוגל

דרך נוספת לקדם את העסק היא על ידי קידום ממומן בגוגל. בשיטה זו התשלום נקבע בהתאם למספר ההקלקות על המודעה של המפרסם, כאשר המודל נבנה בחוכמה ומתוכנן להגיע ללקוחות הפוטנציאליים של העסק מלכתחילה. מודעות בקידום ממומן נמצאות בראש תוצאות החיפוש הממומנות של גוגל עבור מילות מפתח, מה שמגדיל את החשיפה לשירותים או למוצרים של העסק במידה משמעותית. כמובן שכדי להגיע למקום הראשון יש להיעזר באנשי מקצוע מנוסים שיודעים כיצד לבנות קמפיין שיווקי אפקטיבי ויעיל בגוגל אדס.

קידום אורגני בגוגל 

לצד הקידום הממומן חשוב גם להשקיע בקידום אורגני, מכיוון שכאשר פג התוקף של הקמפיין הממומן, כך ייעלם העסק מראש תוצאות החיפוש עבור מילות מפתח. זאת אלא אם כן, הושקעו זמן ומחשבה בחקר מילות מפתח, בבניית קישורים איכותיים, בכתיבת תוכן בעל ערך מוסף, באופטימיזציה של האתר ובכל הפעולות שהופכות אותו לאיכותי ומקדמות אותו בצורה אורגנית. קידום אורגני דורש מכם ומאנשי המקצוע שאתם עובדים איתם להישאר עם היד על הדופק תמיד ולעדכן את האתר, כך שגוגל יגדיר אותו כאיכותי ומותאם לצרכי הלקוחות וכתוצאה מכך יקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש באופן טבעי.

קידום תוכן באאוטבריין ובטאבולה

בעולם הדיגיטלי התוכן הוא המלך ובעזרתו מתבצעת הרבה מעבודת הקידום. אולם אין זה מספיק להעלות תוכן סתמי, חשוב שהתוכן יהיה איכותי ובעל ערך לגולשים. מלבד עדכון האתר שלכם בתוכן רלוונטי, אחד הכלים שעומדים לרשותכם הוא כתבות ממומנות באתרים כמו YNET או מאקו. כתבות אלו נקראות כתבות Outbrain, הן מותאמות לתוכן שקוראים הגולשים וממוקמות בתחתית הכתבה הנקראת. שימוש בפלטפורמה זו מציע חשיפה גדולה יותר עבור המפרסמים, הוא מאפשר לכם להגיע ולגעת בקהלים חדשים והוא מציג אתכם כבעלי אוטוריטה בתחום הנכתב. ככל שהכתבה תהיה יותר איכותית, מקצועית ומוכרת, כך האדם שנחשף אליה יתעניין יותר בשירות או במוצר והקמפיין יוגדר כמוצלח. בדומה לגוגל אדס גם המודל של קידום תוכן באאוטבריין או טאבולה מבוסס על תשלום פר הקלקה.

אגב, טאבולה ואאוטבריין נמצאות בתהליך של מיזוג ובכך ליצור מונופול בעולם פרסום התוכן, לא יהיה צורך יותר לבחור בין השניים מרגע שהמערכות יתמזגו לאחת.

להצלחה מקסימלית: שלבו בין הערוצים הדיגיטליים

למרות שלכל אורך החיים מלמדים אותנו להתמקד בדבר אחד, בתחום הקידום הדיגיטלי עלינו לחלוש על כמה וכמה ערוצים על מנת לוודא שהמסרים שלנו יעברו ללקוחות הפוטנציאליים בכל מקום בו הם נמצאים. גם אם בחרתם כמה ערוצים שיווקיים כדי להצליח ערכו כמה מסעות פרסום במקביל והקפידו לקשר בין הערוצים השונים למשל: צרו מודעה בגוגל שמפנה ליצירת קשר באתר, הוסיפו קישור בפוסט שאתם מעלים בפייסבוק למאמר בבלוג שכתבתם ועוסק בנושא וכן הלאה. ככל שהמיקוד יהיה מצומצם יותר אך הרשת תהיה יותר רחבה, כך תוכלו לקלוע בול למטרה ובד בבד להשיג את המטרות שהצבתם לעצמכם ביעילות ובמהירות.

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות