fbpx

המדריך לרשת המדיה של גוגל (GDN)

תהיתם מהי בכלל רשת המדיה של גוגל? המדריך הבא יענה לכם!

מיליונים מוזרמים לרשת המדיה של גוגל מדי יום. אבל למה? גוגל מציעה אינסוף אפשרויות למשווקים לקדם את המוצרים שלהם, אז במה הרשת הזו שונה?

בכנות – היא פשוט מייצרת חשיפה אדירה ומהר.

כאשר רוצים לייצר אפיק תנועה חדש למוצר או השירות שאתם מפרסמים, רשת המדיה של גוגל – Google display network יכולה להוות פתרון מצוין. למרות שכוונת הקהל אינה כה חזקה, אתם תקבלו מחיר נמוך יותר להקלקה וחשיפות רבות יותר שעליהן לא תשלמו.

במאמר הזה נבדוק מדוע עליכם להשתמש ברשת המדיה של גוגל, כיצד מודעת GDN שונה ממודעות שמיועדות לרשת החיפוש ואיך תוכלו למקד את מודעות ה- GDN שלכם כדי להגיע לאנשים הנכונים במקומות הנכונים.

מדוע להשתמש ברשת המדיה של גוגל?

הערך של GDN בא לידי ביטוי בכך שפלטפורמה זו נמצאת ממש בהישג יד ובמחיר סביר. GDN עוקפת תחרות יקרה מרשתות אחרות שמגיעות עם תג מחיר כבד עבור מודעות ורימרקטינג בפרט. בנוסף, רשת זו מציעה אינסוף אפשרויות להתאמה אישית ולמיקוד קהל היעד.

בסופו של דבר, אינכם זקוקים לארנק שמן כדי להקים קמפיין דרך רשת המדיה של Google – כל שעליכם לעשות הוא רק לבחור את גורמי המיקוד הנכונים ליעד השיווקי שלכם.

עם מודעות החיפוש של גוגל אתם יכולים להציג מודעות במנוע החיפוש של גוגל שמופעלות (איך לא) ע"י חיפושים, המיקוד של הערוץ הזה לא ניתן להחלפה אך מצד שני גם הפוטנציאל שלו מוגבל וגם התחרות על התוצאות העליונות בדף החיפוש של גוגל גדלה מיום ליום ומייקרת את העלויות פר קליק.

לעומת זאת, רשת המדיה של גוגל מאפשרת לכם להגדיר את הקהל שלכם באופן שמנועי החיפוש לא יכולים. מכיוון שאתם יכולים להתמקד ביותר ממילות מפתח בלבד, אינכם מוגבלים לדף התוצאות של גוגל. במקום זאת, GDN מאפשרת לכם למקד לאתרים לפי תחומי עניין, קהלים מכווני רכישה, ומילות מפתח מותאמות אישית אשר מייצרות התאמה טקסטואלית לתוכן האתרים ברשת המדיה. אתם אפילו יכולים לבחור באופן ידני למקם את המודעות באתרים שמתאימים לקהל היעד שלכם. 

הבדל נוסף הוא נפח. כאשר אתם בוחרים לשווק עם GDN המודעות שלכם יופיעו במיליוני אתרים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מבקרים בהם מדי יום ביומו מה שהופך את מלאכת בניית הקהל למורכבת יותר ובעלת פוטנציאל בזבזני יותר.

אבל באמת, מה ההבדל בין GDN לבין מודעת חיפוש פשוטה? בואו נחקור את הנושא. 

חיפוש בגוגל לעומת רשת המדיה

השימוש ברשת המדיה של גוגל דורש מנטליות אחרת לעומת השימוש ברשת החיפוש וברשתות אחרות הזמינות בגוגל אדס. בואו ראה מה ההבדלים.

שיעור ההמרות הממוצע שלכם עם GDN יהיה פחות מ- 0.7%. למה? מכיוון שאתם מלכתחילה מכוונים למשתמשים שאולי בכלל לא מכירים את המותג שלכם. רשת המדיה של גוגל היא קודם כל כלי לאיתור קהלים רלוונטים וחשיפה למותג.

שיעור הקליקים הסטנדרטי לרשת זו עדיין נמוך מ- 0.5%. אבל, כאשר מדובר במיקוד ללקוחות פוטנציאליים מחוץ למנועי חיפוש ורשתות חברתיות, GDN עדיין די טובה.

משווקים מקווים שהלקוח הפוטנציאלי יראה את מודעת ה- GDN שלהם לאורך המסע שלו באתר למימוש מטרה אחרת. זה הופך את כוונת המשתמש לשונה בהשוואה למודעה שמופיעה בראש עמוד התוצאות של גוגל עבור ביטוי חיפוש בעל כוונה גבוהה. זה לא מפתיע ששיעור הקליקים ושיעור ההמרה של GDN נמוכים מ-1%.

שלא כמו בעת החיפוש, ישנו מגוון של אפשרויות מיקוד מלבד מילות המפתח המשתרעות ברשת של מיליוני אתרים. אתם יכולים גם לגשת לרוב משתמשי האינטרנט באמצעות מיקומי אתרים. המטרה מספר 1 שלכם עם GDN היא למצוא את הקהל הנכון עם קריטריוני מיקוד מחמירים.

יש דרכים לגשת לרשת הזו באמצעות מיקוד הדוק ורלוונטי יותר. בסופו של דבר, העולם של שיווק מחדש בלתי מוגבל – אך התהליך כרוך בפיתוח קהל מחוץ לפלטפורמת Google Ads. נתחיל בלבדוק את אפשרויות ברירת המחדל לחיפוש לקוחות ש- Google מספקת, ונפעל בדרכנו לגלות הזדמנויות המותאמות אישית למותג שלכם ולאלו שעוסקות באתר שלכם.

שיווק או שיווק מחדש ברשת המדיה של גוגל

ב- GDN תוכלו למקד את השיווק שלכם בשתי דרכים עיקריות. ראשית, אפשר למקד את השיווק ללקוחות פוטנציאליים באינטרנט שאולי אין להם שום ידע מוקדם על אתר שלכם, המותג, המוצרים והשירותים שלו. שנית, באפשרותכם לבצע שיווק מחדש (רימרקטינג) למשתמשים שנחשפו לאתר שלכם בצורה כזו או אחרת. האפשרות השנייה מאפשרת לכם למנף את הקהלים שתמצאו ב- Google Analytics של האתר שלכם. אם אין לך קהלים באתר של Google Analytics, עליכם פשוט להגדיר זאת, פעולה דיי קלה אך תצטרכו לחכות שהדאטה יזרום פנימה.

אפשרויות המיקוד ברשת המדיה של גוגל הן על פי דמוגרפיה, פלחי תחום עניין, תחומי עניין מותאמים אישית, קהלים דומים בשוק, שיווק מחדש. 

כמה מהקהלים הנפוצים ביותר לשיווק מחדש כוללים:

  • מבקרים כלליים באתר
  • משתמשים שהגישו טופס
  • משתמשים שהורידו תוכן
  • משתמשים שצפו בדפי מוצר ספציפיים
  • משתמשים שנרשמו לחשבון או להצעת ניסיון
  • משתמשים שהשלימו עסקה או רכשו מוצר
  • משתמשים שהחלו באחת מהפעולות שלעיל אך נטשו את הדף לפני שהשלימו אותן


שיווק ושיווק מחדש הן שתי פעולות שונות בתכלית שתוכלו לבצע באמצעות GDN. יש עסקים שמעדיפים להתמקד רק בשיווק מחדש מכיוון שהגעה למשתמשים המכירים את המותג מביאה לידים ומכירות במחיר המשתלם ביותר. לעומת זאת, עסקים אחרים אינם מתמקדים בתמורה כמו יצירת מודעות למוצריהם ושירותיהם. הכל מסתכם ביעדי השיווק של החברה שלכם.

מיקוד לקהל ברשת המדיה של גוגל

1. מיקוד לפלחים בשוק (In Market)

פלחי שוק אלו הם משתמשי גוגל המעוניינים בקטגוריות רחבות של מוצרים ושירותים, לרבות נדל"ן, חינוך, בית וגן, ספורט וכושר ועוד. גוגל מגדירה את הפלחים הללו על סמך היסטוריית הצפיות של המשתמשים, הקליקים והמרותיהם בהתבסס על תכנים קודמים. ישנן קטגוריות משנה לסוגים ספציפיים של כל פלח, אך הקריטריונים שגוגל משתמשת עבורם אינם ציבוריים. גודלה של כל תת-קטגוריה הוא בקלות מיליונים, ולפעמים גם מיליארדים של משתמשים. אפשר לומר כי בדיקת פלח GDN בשוק היא נקודת התחלה טובה.

עם זאת, הקפידו להשתמש במיקוד דמוגרפי, מיקוד למכשירים ומיקודים נחוצים אחרים כדי ליצור מאגר משתמשים ממוקד.

דרך קלה לשלוט בגודל הקהל של פלחי השוק היא באמצעות השוואה לנתוני Google Analytics. פלחי השוק ב- Google Analytics מסתדרים בצורה מושלמת עם אלה ב-Google Ads . למעשה Google Analytics אמורה להראות לכם לאילו פלחי שוק באתר שלכם יש את שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר.

בשורה התחתונה, ל- Google Analytics יש כלים לזיהוי ובניית קהלים מונעי נתונים שמהם גוגל אדס יכולה ללמוד ולבצע אופטימיזציה. בסופו של דבר, השימוש ב- Google Analytics יכול להבטיח שאתם מגיעים למשתמשים הרלוונטיים ביותר.

2. מיקוד לקהלים בעלי תחום עניין משותף (Affinity)

כמו פלחי שוק, קהלי Affinity הם משתמשי גוגל ולהם יש תחומי עניין דומים, כולל בישול, אופנה, יופי, משחקים, מוזיקה, נסיעות ועוד. אלו קטגוריות רחבות היקף של משתמשי אינטרנט, ולכן חשוב באותה מידה למצוא קריטריוני מיקוד כדי לצמצם את הגודל של כל תחום עניין, או את קטגוריות המשנה שלו.

הסתמכות קפדנית על אפשרויות ברירת המחדל עבור פלחי שוק וקהלים בעלי תחום עניין משותף בגוגל אדס יכולה להוביל לבור ענק בתקציב שלכם על הוצאות שיווק. גוגל אנליטיקס יכולה להציע עזרה ענקית לאתר גם כאן, ולעזור לכם להבין בדיוק אילו קהלים מניבים את שיעורי ההמרה הגבוהים ביותר באתר שלכם.

3. קהלים בעלי כוונה בהתאמה אישית (Intent)

קהלים בעלי כוונה מותאמת אישית מציעים עוד שיטת מיקוד. איך זה עובד? במילים פשוטות, גוגל יכולה להציג את המודעות שלכם למשתמשים אשר "עשויים להתעניין" במילות מפתח ספציפיות ובכתובות אתרים. היא עשויה גם להציג את המודעות שלכם בפני אנשים שחיפשו לאחרונה את מילות המפתח שהצעתם.

ההבדל העיקרי בין קהלים בעלי כוונה בהתאמה אישית לבין שיטות מיקוד אחרות הוא בכך שאינכם ממקדים לאתרים המשתמשים במילות מפתח מדויקות לאלו שהצעתם, גוגל אינה מציבה את המודעה שלכם באופן בלעדי בכתובות אתרים שצוינו על ידכם. במקום זאת, גוגל מפנה את המודעות שלכם למשתמשים באתרים שיש להם חיבור קונטקסטואלי כלשהו לכתובות האתר או למילות המפתח שסיפקתם.

4. מיקוד לפי מיקום (Placement)

גוגל יכולה להציג את המודעות שלכם באתרים ספציפיים כאשר היא אתם תספקו לה כתובות לאתרים שתרצו להופיע בהם, כמובן רק במידה ואותו אתר מחובר לגוגל אדסנס. אפשרות זו מציעה מיקוד מבוקר יותר מכיוון שהיא מגבילה את מיקומי המודעות באופן אישי ומתמקדת באתרים שנבחרו על ידי המפרסם. 

יכול להיות שאתם חוסכים כסף בכך שאתם כל כך ספציפיים, אבל מנגד אתם יכולים גם להחמיץ אתרי אינטרנט רגילים שקהל היעד שלכם מבקר בהם באופן פעיל.

במילים פשוטות, משתמשים אשר מבקרים באתר שלכם מבקרים גם באתרים אחרים. עם קהלים בעלי תחום עניין משותף (תחומי עניין) וכוונה מותאמת אישית (מילת מפתח וכתובת אתר), גוגל יכולה למקד משתמשים אלה ליעדים אחרים. גוגל משתמשת בכתובת האתר המרכזית שסיפקתם כדי למקד את המשתמשים גם בכתובות אחרות של אתרים, ובכך מגדילה את טווח ההגעה שלכם, כך שיכלול אתרים שאולי לא ידעתם עליהם.

אתרים אלה עשויים להכיל תוכן הקשור למילת המפתח או לכתובת האתר שלכם, וגוגל יודעת שגולשים שמשתמשים במילות המפתח ובכתובות האתרים שאתם הצעתם, מבקרים גם בהם.

5. מיקוד נושאים (Topic)

גוגל יכולה להציג את המודעות שלכם בדפי אינטרנט בהתאם לנושא שהגדרתם. חלק מהנושאים הללו עשויים להיות דומים לתחומי עניין, או שהם עשויים להיות מחוץ לקטגוריות ברירת המחדל שגוגל מציעה (כמו למשל טיולים, קמפינג או חקלאות). מיקוד נושאים מהווה אלטרנטיבה לחקר ובחירת מיקומי אתרים, כאשר לא יודעים את ההשפעה של אותם המיקומים. 

שלושה גורמים מרכזיים לבניית קהל

עכשיו כשאתם מכירים את המנגנונים הבסיסיים למיקוד וליצירת קהל, בואו נצלול לשלושה טיפים חיוניים שיעזרו לכם לבנות את הקהלים האלה טוב יותר. 

1. בחרו את המכשירים הנכונים

לפני יציאה למסע פרסום, חשוב להבין היכן קהל היעד צפוי לצפות במודעות על המוצר שלכם. אם חוויית המשתמש לא כל כך טובה במכשיר מסוים, עליכם לשקול להחריג את המכשיר לחלוטין.

לדוגמה, שאלו את עצמכם האם אכן המובייל הוא הפלטפורמה הנכונה לפרסום דפי הנחיתה שלכם? אם החברה שלכם מייצרת משחקים או אפליקציות, המובייל יהיה אידיאלי. אך אם אתם משווקים תוכנות עסקיות המשמשות מחשבים שולחנים, מיקוד נייד יכול להיות יקר ומיותר.

2. בחרו את הדמוגרפיה והמיקומים הנכונים

גוגל מאפשרת לכם לבצע התאמה אישית של נתונים דמוגרפיים במהלך קמפיין ממוקד ברשת המדיה. לדוגמא, הגיל וההכנסה הביתית מתפרשים על שבעה טווחים שונים. אם אתם יודעים שקהל היעד שלכם נמצא בטווח הגילאים 18-24 שנים, תוכלו לכלול אותו בקלות בעת יצירת מודעות.

יכולות להיות גם ערים או מדינות אליהן תעדיפו שלא להניע מכירות. באמצעות ההגדרות הנכונות תוכלו להפנות את התקציב שלכם למיקומים רווחיים יותר עבורכם.

3. סמנו את התיבה לאי הכללות תוכן

לפני השקת קמפיין ב- GDN, קל מאוד לטעות ולדלג על ההגדרות הנוספות לאתרים עם תוכן מפורש. ישנן כמה הגדרות תוכן מתקדמות המונעות מהמודעה שלכם להופיע בדומיינים שונים, באתרים עם תוכן בעל רמיזות מיניות, אתרים עם בעיות חברתיות רגישות ועוד.

Google אינה מסמנת תיבות אלה כברירת מחדל, לכן יש לבחור אותן באופן ידני כדי למנוע את הצגת המודעות שלכם באתרים לא רצויים.

מיטוב התוצאות של רשת המדיה של גוגל

כעת, לאחר שבדקנו שיטות מיקוד כמו גם גורמים ספציפיים לבניית קהל, בואו ונצלול לעומק ונלמד כיצד תוכלו לייעל את תוצאות ה- GDN שלכם.

1. העריכו ביצועים דמוגרפיים ואז בצעו כיול מחדש במידת הצורך

חלק מהדמוגרפיה של הקהל שלכם עשויה להיות אידיאלית לשיווק מסורתי, אך בסביבה דיגיטלית הביצועים עשויים להיות פחות טובים. גם לאחר הגדרת מיקוד דמוגרפי ומיקום ספציפי, חשוב לבדוק את הביצועים של כל מה שלא נכלל. לדוגמה, יש כמה קטגוריות דמוגרפיות (למשל, "לא ידוע") וגילאים (למשל, "65+") שיכולות להיות יקרות כדאי למנוע מהמודעות להופיע.

2. העריכו את הביצועים והשתמשו בניתוחים אלה לשיפור מתמיד

גוגל מקלה על הבדיקה ועוזרת לכם לראות היכן המודעות שלכם מופיעות על בסיס יומי או שבועי  לאחר השקת הקמפיין. סינון מיקומים לפי הוצאות גבוהות במיוחד או שיעור קליקים יכול לעזור לכם לזהות באופן מיידי אם יש איום כלשהו על הצלחת הקמפיין. 

התמקדו בחסימת מיקומים כפולים שאינם מניבים תוצאות ולאחר זיהוי כפילויות, בדקו את הרלוונטיות של אתרים אלו באופן כללי, כמה הוצאות היו עליהם והאם הם הובילו להמרות כלשהן.

3. שקלו איזה סגנון ומיקום יניבו את התוצאות הטובות ביותר

יש שני סוגים עיקריים של מודעות הזמינים עבור קמפיין GDN והם: באנרים ומודעות רספונסיביות. למודעות רגילות יש מספר פורמטים לרבות ריבוע, מלבן, גורד שחקים ובאנר. מודעות אלו מתאימות לתצוגת תמונה סטטית או מונפשת. 

לעומת זאת, מודעות רספונסיביות מציעות לכם את האפשרות לשלב טקסט ותמונה במגוון פורמטים בהתאם למיקום המודעה. השילוב כולל שלושה סוגי תמונות, עד חמש כותרות קצרות, כותרת אחת ארוכה, עד חמישה תיאורים ושם העסק. הכותרות והתיאורים הקצרים מתחלפים כדי לאפשר לכם למצוא ולהציג את השילוב הטוב ביותר. 

אם אתם מוגבלים בזמן, בתקציב או במשאבים יצירתיים, זה עלול להיות מסובך לדעת איזו תצוגת מודעות תעבוד בצורה הטובה ביותר עבור מסע הפרסום שלכם וייתכן שלא תרצו לקחת את הזמן ולבדוק מודעות שונות. אם זה המקרה, יש לציין שפורמטים בגודל 250X300 ו- 90X728 מקבלים יותר הופעות מאשר פורמטים אחרים. מודעות של חצי עמוד ומלבנים גדולים גם הם מקבלים שיעורי קליקים גבוהים יותר מאשר פורמטים אחרים, אז אם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל וקצרים בזמן, נסו את הפורמטים האלו. 

בדקו האם רשת המדיה של גוגל היא הבחירה הנכונה עבור העסק שלכם

באמצעות רשת המדיה של גוגל ועם תשומת לב נכונה למיקוד, תוכלו להגיע אל היעד מהר יותר. הזמינות של הרשת, כמו גם ההפרדה מהתחרות, הופכים אותה לאופציה שיווקית בת קיימא ששווה לקחת בחשבון. 

מדריך זה כיסה גם גורמים שיסייעו לכם לבנות קהל יעד ולעשות אופטימיזציה למסעות הפרסום שלכם ברשת המדיה של גוגל. בין אם זו רק תחילת הדרך ובין אם יש לכם מקום לשיפור, בדקו את אפשרויות המיקוד וכוונת הקהל בהתאמה אישית, כדי לראות אם מי מהן תוכל לעבוד בקמפיין הקרוב שלכם.

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות