fbpx

איך לבדל את העסק שלך

בידול עסקי – איך עושים את זה נכון?

בפני עסקים עומדים אתגרים שיווקיים רבים. אחד העיקריים ביניהם הוא להבין כיצד לבדל את העסק בעולם התחרותי ורווי המסרים ולהציג אותו באופן מושך בפני לקוחות קיימים או פוטנציאליים. היכולת לבדל את העסק באמצעות היכולות הייחודיות רק לו תעזור לכם לבלוט בשטח, היא תגרום ללקוחות לשים לב אליכם והיא תגדיל במידה ניכרת את הפרמטרים העסקיים. איך מבדלים את העסק זו כבר שאלה אחרת, ולשם כך ריכזנו עבורכם את הטיפים הבאים.

איך לבדל את העסק - Digital Minds

כאשר מישהו שואל אתכם במה אתם שונים מהמתחרים שלכם, איך תענו?

האם תענו על השאלה בביטחון תוך שמדגישים למה דווקא אתם הכי טובים בפתרון האתגרים ובמתן מענה לצרכים שלו? האם התשובה שלכם תעזור לאותו בן אדם להרגיש שאתם מבינים את הצרכים שלו בדיוק? האם אתם יכולים לתאר בבירור מה הם המאפיינים שהופכים אתכם לבחירה האידיאלית עבורו?

כאשר אתם מבדלים את העסק אתם למעשה הופכים אותו לבלתי נשכח עבור הלקוחות. בעולם בו אנשים מקבלים החלטות מהירות, בידול העסק עוזר להם להבין כמה שיותר מהר מי עומד לפניהם ומה מייחד אותו בהשוואה לעסקים אחרים שעוסקים באותו תחום. בשורה התחתונה, הבידול הוא המהות של העסק והוא יכול לבוא לידי ביטוי בתמחור המוצר או השירות (למרות שבידול על ידי מחיר הוא פחות אידיאלי בעסק מבוסס שירות כי אינכם רוצים להיות זולים), בשיטת עבודה שונה, בשיפור טכנולוגי, בשירות יוצא מגדר הרגיל, בתדמית של העסק, בשפה הייחודית לו וכן הלאה.

הסוד לבידול נכון: הבנת הלקוח

הסוד ליצירת הבידול שלכם או הצעת המכירה הייחודית, טמון בהבנת הלקוח. לכן קודם כל עליכם להבין מיהו הלקוח האידיאלי שלכם ומה הוא באמת רוצה. כאשר אתם מבינים זאת תוכלו לוודא שאתם מספקים לו מענה יותר טוב מכל אחד אחר. אל תלכו שולל, אין זה פשוט כמו שאתם חושבים. לאורך הדרך אתם תצטרכו להשקיע מחשבה רבה, לעשות סיעור מוחות עם אנשי מקצוע ולפעמים ידרשו ניסוי וטעייה כדי להבין מה עובד ומה לא. זאת מכיוון שרובנו כל כך שקועים בעסק עד שאיננו מצליחים להרים את ראש מעל המים ולראות את התמונה הגדולה או את האיכויות שגורמות לנו לבלוט. בנוסף אתם יכולים למצוא את המאפיינים הייחודיים לעסק שלכם תוך כדי גדילה והתפתחות. 

הגיע הזמן לקפוץ למים: תרגיל בבידול

קחו לכם את הזמן וערכו רשימה של הדברים שאתם עושים ממש טוב בעסק. אנו ממליצים שלא תזלזלו בשום דבר והוסיפו לרשימה גם פרטים שאולי נראים לכם שוליים, מי יודע אולי אלו יהיו בדיוק הדברים שמבדלים אתכם מאחרים. המפתח להצלחה הוא לספק תשובות לשאלות כמו:

  • מה הלקוחות שלכם מעריכים בשירות שלכם?
  • למה הלקוחות שצועדים אתכם כברת דרך עדיין אתכם?
  • מה הלקוחות שלכם חושבים על הדרך שבה אתם מנהלים את העסק?
  • ועוד…

כאשר יש לכם מוצר, תהליך הבידול עשוי להיות פשוט יותר. האתגר הגדול עומד בפני עסקים שמציעים שירותים כמו ראיית חשבון, מאמנים, עורכי דין וכדומה, שירותים אשר למראית העין עשויים להיראות זהים, שכן הם דומים ומתומחרים אותו דבר פחות או יותר. לכן אם אתם מציעים שירותים כאלו ואחרים היעד שלכם הוא לזהות מה אתם עושים טוב יותר באופן גלוי. תוכלו להתבלט באמת על ידי ההבנה של הייחוד שלכם, הבנה שתעניק לאותם השירותים ערך מוסף עבור הלקוחות שלכם. 

כל הדרכים לגרום לעסק לבלוט

השתמשו בטיפים הבאים כדי להבין מהן האיכויות המיוחדות שיש רק לעסק שלכם:

  • צמצמו את קהל היעד – על ידי התמחות בנישה מסוימת, תוכלו להתמקד בכישורים או בשירותים ייחודיים לטובת הלקוחות. כאשר אתם מספקים ללקוחות את הפתרונות הטובים ביותר למצב הייחודי שלהם אתם ממקסמים את ההכנסות ובונים קשרים חזקים יותר עמם.
  • שימו דגש על שירות לקוחות מעולה – מטרתכם היא ליצור את חוויית הלקוח הטובה ביותר. החל בהצעה הראשונית ועד המשלוח הסופי של המוצר או השירות שאתם מספקים, עליכם להיות בטוחים שכל לקוח מקבל תשומת לב אישית, כאילו היה היחיד.
  • הבינו מה הבעיה של הלקוחות ופתרו אותה – גלו מהן הבעיות הנפוצות של הלקוחות שלכם והציעו להם את הפתרון הטוב ביותר. השתדלו שהפתרונות שלכם יהיו כל כך מותאמים וטובים עד שתוכלו לפתור את הבעיות של הלקוחות מהר יותר ואף להציע תוצאות טובות יותר ביחס למתחרים.
  • היו חדשניים – נסו ללא הרף לשפר את חווית השירות ותהליכי העבודה מול הלקוחות כדי לספק תוצאות טובות יותר לקהל היעד. אם השירותים שלכם זהים לשירותים של המתחרים, חשבו כיצד אתם יכולים לייחד אותם בדרכים שונות כמו למשל ייעול השירות, איכות הפתרונות או מידת הזמינות שאתם מציעים.
  • היו יצירתיים וחשבו על הצעות שקשה להתעלם מהן – היו יצירתיים עם חבילות השירות שאתם מציעים ושיקלו והוסיפו להן ערך רב כל כך עד שיהיה קשה לומר להן לא. מודלים של החזרת כסף אם לא רואים תוצאות, תקופת ניסיון ללא תשלום, משלוחים חינם, הדמיה של המוצר, כל אלו ועוד הן אסטרטגיות שפשוט עובדות.
  • הפכו למומחים בתחום שלכם – בנו את המוניטין שלכם באופן השם אתכם כמומחים בתחומכם. עשו זאת באמצעות הבלוג באתר, מאמרים, קטעי וידאו, הכשרה מיוחדת ועוד. אנשים עם בעיה אמיתית תמיד יעדיפו לפנות למומחים כדי לקבל פתרון.
  • שפרו ושדרגו את המודל העסקי כך שיהיה קל לעשות אתכם עסקים – עבדו על המודל העסקי שלכם והקלו ככל האפשר על שיתוף הפעולה אתכם. עשו מה שנדרש כדי שהעבודה מולכם תהיה קלה ונוחה.
  • צרו מודל עסקי ייחודי המבוסס על הערכים של העסק – תמיד היו שקופים ללקוחות שלכם והסבירו להם מה אתם עושים ולמה. הישארו אובייקטים כאשר אתם ממליצים על מוצר או שירות ללקוחות שלכם ואף פעם אל תמעיטו בחשיבות שביעות הרצון שלהם.

לסיכום: עומדים לרשותכם כלים רבים שמאפרים לכם לבדל את העסק, לרבות אנשי מקצוע בתחום. קחו את הזמן להבין את נקודות החוזק שלכם על מנת להעביר אותן הלאה לקהל היעד בכל המסרים, כך שלא ניתן יהיה להתעלם מכם. כך תשיגו מהר יותר את המטרות והיעדים העסקיים.

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות