fbpx

מה זה וואטסאפ ביזנס

וואטסאפ ביזנס ואיך זה יכול לעזור לך

כיום אין כמעט אדם שלא מכיר או משתמש באפליקציית וואטסאפ (Whatsapp). אפליקציה זו נכנסה אל חיינו בעשור האחרון ומאז כמעט כולם משתמשים בה על בסיס יומיומי. עם זאת, בעולם הדינמי שאנו חיים בו, מדי תקופה מגיחה אל העולם הברקה חדשה שמותירה מאחור את הקיימת. מסיבה זו מפתחי האפליקציה עושים הכל כדי להשאיר אותה מעודכנת ורלוונטית תמיד. אחת לתקופה האפליקציה מתעדכנת ומציעה שינויים, כאשר אחד המרעננים שבהם הוא אפליקציית וואטסאפ שמיועדת לעסקים.

וואטסאפ ביזנס - Digital Minds

וואטסאפ עסקים מוכרת גם כוואטסאפ ביזנס (Whatsapp Business) ולמעשה זו אותה האפליקציה שאתם מכירים. מבחינה ויזואלית היא נראית אותו הדבר כך שאתם לגמרי תרגישו בבית. אז מה בעצם ההבדל? מפתחי האפליקציה הוסיפו שדרוגים ותוספות מסוימות על מנת להתאים את האפליקציה לחברות ועסקים בכל סדר גודל. וואטסאפ ביזנס יכולה לתרום המון לכל עסק, כאשר מכירים את כל המידע הרלוונטי והיא הופכת את התקשורת העסקית בתוך הארגון ומחוצה לו למאוד נוחה ואפקטיבית.

הפיצ'רים העיקריים של וואטסאפ עסקים

אפליקציית וואטסאפ ביזנס מאפשרת לכם לקבל מידע אנליטי, להגיב ללקוחות מהר יותר ומציעה עוד פיצ'רים נוספים שאין באפליקציה הרגילה, עליהם נרחיב:

פרופיל עסקי

וואטסאפ יישרה קו עם רשתות חברתיות ומאפשרת לעסקים לנהל פרופיל עסקי. הפרופיל העסקי משמש כתעודת זהות מותאמת אישית ובתוכו ניתן להזין פרטים על העסק כמו למשל שעות פעילות, לינק לאתר, כתובת ותאור. בנוסף תוכלו לראות מי מהלקוחות מקושרים לחשבון העסקי שלכם.

סטטיסטיקה

וואטסאפ ביזנס מאפשרת לכם גם להיחשף לנתונים חשובים הנוגעים להודעות שאתם שולחים ללקוחות כמו למשל: כמה הודעות נשלחו וכמה לקוחות קראו אותם. בעולם בו ידע הוא כוח, אין ספק שפיצ'ר זה עוזר לכם להישאר עם היד על הדופק תמיד, לדעת מה עובד וגם מה לא ולהפיק לקחים אל עבר התייעלות של העסק שלכם.

תגובות

אחד הדברים החשובים באינטראקציה עם הלקוחות הוא זמן התגובה. לקוחות מצפים לתגובה כמה יותר מהירה וואטסאפ ביזנס מאפשר לכם לעשות זאת. באמצעות האפליקציה תוכלו לכתוב הודעות מוכנות מראש והן יהיו זמינות עבורכם בצורה אוטומטית. כך תוכלו לחסוך זמן, מאמץ והתעסקות ולספק ללקוחות מענה מהיר. בד בבד הלקוחות יקבלו תגובה כמעט מידית לשאלות שלהם, גם אם ההודעה היא שהודעתם התקבלה והם יקבלו תשובה בהקדם.

לא רק בנייד, אפשר להתחבר גם עם טלפון קווי

שינוי נוסף מהאפליקציה המקורית המיועדת לשימוש פרטי הוא באפשרות לחבר קווי טלפון לחשבון הוואטסאפ. בדרך זו אפשר להוריד את התלות בבן אדם אחד שיהיה אחראי על ניהול חשבון הוואטסאפ, שכן החשבון אינו מקושר לטלפון ספציפי. כמו כן באמצעות פתיחת חשבון עם הטלפון הקווי תוכלו להפריד באופן מוחלט בין חשבון הוואטסאפ הפרטי שלכם לבין החשבון העסקי. אפשרות זו מונעת טעויות בשליחת ההודעות ובעזרתה כמה אנשים יכולים לנהל את החשבון

היתרונות של וואטסאפ לעסקים:

אפליקציית וואטסאפ עסקים יכולה לשרת אתכם בצורות רבות, ביניהן:

  • שדרוג שירות הלקוחות – אפליקציית וואטסאפ עסקים יכולה לשפר משמעותית את שירות הלקוחות שלכם. בעזרת האפליקציה כל הלקוחות יקבלו מענה הולם ואף אחד לא ייפול בין הכיסאות. 
  • מינוף המכירות – הוואטסאפ העסקי יכול לשפר את המכירות ולהפוך אתכם יותר זמינים לקבלת לידים. הלקוחות יקבלו מענה מהיר יותר, ואפילו מיידי במקרים מסוימים, עם הודעות אוטומטיות ומענה אישי מאחד הנציגים במקביל. 
  • שיפור התקשורת הפנים ארגונית – רוב העובדים כבר כיום מתקשרים האחד עם השני באמצעות וואטסאפ. וואטסאפ ביזנס זהו שירות מאובטח שמבוסס על טכנולוגיית ענן ולו פיצ'רים שמייעלים את התקשורת ומאפשרים לעשות סדר בהודעות ובתכתובות השונות.

ומה קורה כשאינכם זמינים?

אחד הפיצ'רים היעילים של וואטסאפ לעסקים הוא השילוב של הודעת "לא זמין". כאשר אתם עסוקים ואינכם יכולים לספק מענה זמין, מה שעלול לקרות לפעמים, תוכלו להשתמש בהודעת "לא זמין". הודעה זו יכולה להיות שימושית אם אתם בחופשה, בפגישה, עסוקים מכל סיבה, חולים, או שסיימתם את שעות הפעילות. היות וקשה להישאר אדישים להודעות שמטרידות כאשר אתם נמצאים בבית, תוכלו לכבות את האפליקציה על ידי ההגדרה "אלץ עצירה" וכשאתם חוזרים לעבוד להדליק אותה שוב. אפשרות נוספת היא להפסיק את קבלת ההתרעות לנייד דרך האפליקציה כך שתוכלו להתעדכן בזמנכם הפנוי.

ארגון וסידור הפעילות העסקית על ידי שימוש בתוויות

עסקים רבים בוחרים להפריד בין חשבון הוואטסאפ העסקי לפרטי כדי שלא יהיה בלגן. אם אתם אוהבים לשמור על סדר, אפליקציית וואטסאפ לעסקים עוזרת לכם גם בכך. תוכלו לעשות סדר בתוך האפליקציה על ידי שימוש בתוויות. התוויות הנ"ל יעזרו לכם למיין את הלקוחות בהתאם לצרכים שונים וניתן לקטלג את התוויות על פי נושאים כמו למשל תשלומים, לקוחות, משימות ועוד.

לסיכום

האפליקציה של וואטסאפ מציעה לכם כלים מתקדמים ויעילים לנהל את העסק והתקשורת על הלקוחות בצורה יעילה יותר. אפליקציה זו זמינה עבור מכשירי אנדרואיד ומכשירי iOS.

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות