fbpx

קידום אורגני VS קידום ממומן

קידום אורגני VS קידום ממומן – מה עדיף לנו?

הויכוח בנושא קידום אורגני וקידום ממומן נמשך כבר הרבה שנים. מה עדיף לעסק שלכם: לקנות את המקומות הראשונים בגוגל ואת התפוצה לקהל רחב ברשתות החברתיות או לבנות אסטרטגייה שתביא אתכם לשם בצורה טבעית עם הזמן? 

ההחלטה לאן צריכים ללכת כספי השיווק קשה מאוד לבעלי עסקים והשאלה, מה עדיף – קידום אורגני או ממומן, כנראה תעסיק אותנו גם בשנים הבאות. האם יש תשובה נכונה לשאלה הזאת? יכול להיות שכל עסק חייב את שניהם? כדי לתת לכם מספיק מידע כדי לקבל החלטה עברנו על היתרונות והחסרונות של קידום ממומן וקידום אורגני.

קידום אורגני – Search Engine Optimization – SEO

קידום אורגני הוא קידום טבעי שמטרתו להתייעל במנועי החיפוש. באופן כללי, SEO מורכב מאופטימיזציה של דפי האינטרנט באתר שלכם כדי לשפר את המיקום שלהם בתוצאות של מנועי החיפוש. קידום אורגני מתבצע כאשר רובוט הסריקה של גוגל (נקרא גם זחלן) יכול להבין מה יש בדפי האינטרנט באתרים וכך הוא בוחר איזה מהאתרים לדרג במקומות הראשונים ובאיזה מילים.

ההגדרה של SEO יכולה להשתנות בכל רגע נתון בהתאם לשינויים באלגוריתם של גוגל. ולמרות השינויים, קידום אתרים אורגני מייצג אתרים המספקים תוכן מועיל ונגיש לגולשים ולרובוט הסריקה של גוגל. כדי לוודא שאתם מקבלים את הדירוג המרבי עבור האתר שלכם אתם צריכים לוודא שהאתר שלכם בנוי בצורה נקייה, עם תוכן ידידותי למנועי החיפוש וכמובן לקוראים, מהירות אתר טובה, מערך קישורים נכנסים ויוצאים ועוד.

יתרונות הקידום האורגני

  • יתרון כלכלי – קידום אתרים בצורה אורגנית זו פעולה יחסית חסכונית. ביחס לקידום ממומן שבו מלבד התקציב למערכות הפרסום אתם משלמים גם למנהל קמפיינים הופכת את הקידום האורגני לכלכלי יותר. בנוסף בקידום האורגני ההתוצאות לא מותנות בתשלום כספי כמו בקידום ממומן.
  • מחזיק מעמד לאורך זמן – קידום אתרים אורגני שמתבצע בצורה נכונה יכול להחזיק מעמד לאורך זמן. אתר איכותי יכול לשמור על מיקום גבוה בתוצאות החיפוש זמן רב גם אם הוא לא מריץ קמפיינים של קידום ממומן במקביל.
  • יציבות – דירוג האתרים ברשת החיפוש של גוגל בדרך כלל יציב ואין שינויים דרסטיים. בנוסף, גם ה-Meta Title וה-Meta Description משתנים לעיתים רחוקות להבדיל מקמפיינים במערכות הפרסום שמשתנים בלי הרף. 

חסרונות הקידום האורגני

  • לוקח זמן – קידום אתרים אורגני זו פעולה מורכבת בהשוואה לקידום ממומן. לקדם ביטויים ברשת החיפוש יכול לקחת חודשים ואפילו יותר עד שתראו תוצאות לאחר האופטימזיציה, תלוי ברמת התחרות שיש על הביטוי. 
  • עבודה סיזיפית – קידום אורגני הוא תהליך מתמשך, האתר שלכם אף פעם לא יהיה מותאם למנועי החיפוש ב-100% ותמיד ניתן לשפר עוד. SEO מצריך זמן עבודה רב לייצור תכנים, בניית מערך קישורים וביצוע אופטימיזציות. ככל שתושקע יותר עבודה כך התוצאות ישתפרו יותר בעתיד.

קידום ממומן – Paid Ads

כאשר אתם משלמים למערכות הפרסום עבור כניסות של גולשים לאתר שלכם או חשיפה לתוכן שייצרתם זו בעצם פעולה של קידום ממומן (בתשלום). קידום ממומן מאפשר לכם למנף במהירות את המוצר או השירות שאתם מוכרים על ידי פרסום בתוצאות החיפוש של גוגל או ברשתות החברתיות השונות.

יתרונות הקידום הממומן

  • כאן ועכשיו – ברגע שהקמפיין שלכם בקידום ממומן עולה לאוויר, מיד תתחילו לראות טראפיק זורם, קליקים והמרות. בקידום אורגני יכולים לעבור חודשים עד שתראו תנועה באתר שלכם.
  • שליטה על המערכות – קידום ממומן ניתן לשליטה של המפרסם. אתם מגדירים את התקציב ואתם מנתחים ורואים כמה לידים / המרות אתם מקבלים עבור התקציב ששמתם. זה עוזר לכם להעריך במדויק את התקציב לפרסום הממומן שאתם רוצים להשקיע. בשונה מקידום אורגני שלא ניתן למדידה ברזולוציות כאלה.
  • לא מתחרה עם ביטויים שמקודמים בצורה אורגנית – שימוש במערכות הפרסום מבטיח לכם תוצאות. האם התוצאות יהיו טובות? זה כבר תלוי במה ואיך שאתם מפרסמים. שימוש בפרסום ממומן יביא לכם בוודאות את החשיפה.

חסרונות הקידום הממומן

  • קושי בביצוע סקייל – בקידום ממומן קשה להרים בצורה ישרה את התקציבים, שזה אומר שאם קמפיין שלכם הביא תוצאות טובות ב-50 שקל ליום, ב-150 שקל ליום לא תקבלו פי 3 תוצאות. בנוסף, לאורך זמן קמפיינים של פרסום נשחקים וצריכים להתחלף מה שמייצר עבורכם עבודה נוספת.
  • עבודה במשרה מלאה -בדרך כלל תצטרכו לשכור אדם או משרד פרסום שיבנה, יפקח ויעשה אופטימיזציות לקמפיינים. לאחר בניית הקמפיין צריך לתחזק אותו מבחינת טרגוטים, מודעות, קריאייטיב, קופי וכשהוא נשחק גם להחליף אותו. או שתשקיעו את כל הזמן שלכם בתפעול הקידום הממומן או שתשכרו מישהו שיעשה זאת.
  • קידום ממומן הוא כמו ברז – בדומה לברז מים פעיל ברגע שהברז פתוח, כלומר הקמפיינים שלכם פועלים, אתם מקבלים זרם של תנועה, קליקים והמרות. ברגע שתסגרו את הברז (תעצרו את הקמפיינים) כל התוצאות שמגיעות אליכם באופן שוט, כבר לא יגיעו.

אז מה מומלץ לעסקים – קידום אורגני או קידום ממומן?

התשובה לשאלה הזאת משתנה בין בעלי העסקים ותלויה בעיקר בענף של העסק ובתקציב הפרסום. באופן אידיאלי שילוב של קידום ממומן וקידום אורגני נוטה להביא את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק. בעזרת הקידום הממומן העסק כבר יתחיל לקבל לקוחות וייצר מחזורים חודשיים בעוד שברקע הקידום האורגני יתחיל לתפוס תאוצה. תכנית שיווק שמאופיינת במדויק לבעל העסק זה הפתרון ההכרחי כדי להחליט כמה אחוזים מסך התקציב ינותבו לקידום אורגני וכמה לקידום ממומן.

לסיכום

אם יש לכם תקציבי פרסום ואתם צריכים תוצאות מיידיות, קידום ממומן ייתן לכם את מה שאתם צריכים. זה לא יהיה מיידי כי גם בקידום ממומן יש תהליך למידה עד שמגיעים למודעות שמביאות תוצאות איכותיות. אם אתם בונים אתר לטווח הרחוק ואין לכם את הצורך המיידי לייצר תנועה, המרות ומחזור חודשי אז קידום אורגני זה מה שאתם צריכים. בכל מקרה, כנראה שהוויכוח מה עדיף בין השניים יימשך עוד הרבה שנים.

אודות הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, סוכנות שיווק דיגיטלי, חברה המתמחה בקידום ממומן בגוגל ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום בגוגל, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון אתרים מומלץ בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

צוות האתר

צוות האתר

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות