fbpx

איך לבחור סוכנות פרסום בדיגיטל

איך לבחור סוכנות פרסום בדיגיטל?

אם ברצונכם לקחת את העסק שלכם צעד אחד קדימה ולפנות אל קהל יעד רחב יותר, יתכן מאוד שתזדקקו לעזרה מקצועית. זה הזמן לפנות לשירותיה של סוכנות פרסום בדיגיטל אשר תפעל כדי להגדיל את החשיפה לעסק ולאתר ותעזור לכם לשלוט בזירה הדיגיטלית ביד רמה, תוך מימוש כל הכלים שעומדים לרשותכם ולרשותה. 

כדי לעשות את כל אלו ועוד אתם זקוקים לסוכנות מקצועית. על מנת שתוכלו למצוא אותה בקלות, ריכזנו עבורכם את הטיפים הבאים:

איזה סוכנות פרסום לבחור - Digital Minds

דעו את עצמכם: הכירו את המטרות שלכם

אין טעם לפנות לחברה מקצועית אם אינכם יודעים מה המטרה שעומדת מאחורי הפניה שלכם. לכן עליכם קודם כל להגדיר את מטרות הפרסום, בין אם מדובר במיתוג, בין אם בחשיפה לעסק חדש, בין אם מדובר בהגדלת הרווחים והמכירות, ביצירת לידים חדשים וקבלת פניות, בהגדלת התנועה לאתר ועוד. כאשר אתם מבינים מהן המטרות שלכם אתם תהיו יותר ממוקדים, תוכלו לתאם ציפיות עם הסוכנות ולהבין טוב יותר כיצד היא יכולה לתרום לעסק שלכם. 

הכירו את התחום: לאיזו סוכנות אתם זקוקים?

סוכנויות פרסום בדיגיטל חולשות על טווח רחב של תחומי התמחות ושירותים, כל סוכנות מעניקה שירותים ייחודיים לה ומיומנת בתחומים ספציפיים. לכן קיימת חשיבות רבה לכך שתבחרו בסוכנות המעניקה שירותים שרלוונטיים לצרכים ולמטרות של העסק שלכם. נקודה חשובה שיש לשים עליה דגש היא היקף הפרסום הרצוי: האם הסוכנות מעניקה את שירותיה רק בארץ או שפעילותה גם גלובלית ויכולה להעניק לכם שירותים ענפים? כמו כן חשוב לבחור בסוכנות שמתאימה למותג שלכם: מותג צעיר ועדכני צריך סוכנות עדכנית, רעננה ובועטת ולהיפך.

עשו שיעורי בית: ערכו בירור מקדים

כדי לבצע את הבחירה הנכונה והמותאמת ביותר לצרכיו של העסק עליכם לעשות סקר שוק מקדים. בעוד שרוב האנשים מבצעים סקר שוק כדי ללמוד על מחירים, כאן השאיפה היא ללמוד גם על תחומים אחרים מלבד התמחור של השירותים. מקצועיות, מוניטין, שירות, המלצות וחוות דעת, כל אלו ועוד יעזרו לכם למקד את החיפוש ולבחור בסוכנות מקצועית. מטבע הדברים, כדאי שסוכנות שמספקת שירותים דיגיטליים תהיה בעלת אתר אינטרנט משל עצמה ובו תפרט על השירותים שמעניקה, תציג תיק עבודות עדכני ותאפשר לכם להתרשם מאיכות הגרפיקה, התכנים, האווירה ומהאופן שבו מנוהלת. 

מה השירותים הנחוצים לכם: הכירו את ההיצע הקיים בתחום

סוכנויות דיגיטל מציעות מגוון גדול של שירותים, לרבות: 

  • פיתוח ובניית אתר לעסק
  • בניית אסטרטגיה שיווקית
  • יצירת שפה מיתוגית
  • אפיון חדש לאתר
  • כתיבה והזנת תוכן לאתר ולרשתות חברתיות
  • ניהול קמפיינים
  • קידום אורגני בגוגל
  • קידום ממומן 
  • ועוד

אילו שירותים נחוצים לכם? האם יש מסלולי בחירה שונים? מה השירות כולל? האם אפשר לבחור במסלול שירותים חלקי? כל אלו ועוד הן שאלות שצריכות להישאל.

הצוות שעושה את ההבדל: מיהו ההון האנושי בסוכנות?

אחד האלמנטים החשובים בכל סוכנות דיגיטלית הוא ההון האנושי. כדאי ורצוי שתהיה כימיה עם הצוות המקצועי כי הוא זה שילווה אתכם לאורך התהליך. חשוב מאוד שיהיה איש צוות שידאג לטפל בכם באופן קבוע ושלא כל פעם תגיעו לנציג שירות אחר. כך תוכלו להיות בטוחים שכל פניה שלכם מקבלת מענה מיטבי תוך היכרות מוקדמת אתכם. למרות שכיום רוב השיח מבוצע אונליין מומלץ שכן להיפגש עם צוות החברה לפחות פעם אחת כדי להתרשם ולהחליט אם זוהי הבחירה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם.

תכנון אסטרטגיה שיווקית: אפיון והתאמה אישית

אף אסטרטגיה שיווקית לא יכולה להיבנות ללא אפיון מעמיק של העסק. לכן רגע לפני שיוצאים לדרך חשוב לבצע תיאום ציפיות, לוודא שישנה הבנה מעמיקה של הצרכים שלכם והתאמה אישית של השירותים לאותם צרכים ומטרות עסקיות. כשהכל ברור ופועל על מי מנוחות תוכלו לבנות תכנית אסטרטגית יחד עם צוות הסוכנות. בתחום זה חשובה הגמישות וההתאמה, לכן כאשר הסוכנות מכתיבה לכם אסטרטגיה מוכנה מראש, חישבו פעמיים אם שיטת עבודה זו אכן תתאים לכם.

תקופת התחייבות: כן או לא?

גם אם הרושם הראשוני היה חיובי, האנרגיה הייתה בשמיים והתכנית העסקית נראתה מבטיחה, לא כל שיתופי הפעולה יניבו את התוצאות הרצויות. לכן כדאי ורצוי שלא תהיו מוגבלים וכבולים להסכמי התחייבות דרקוניים. על הסוכנות להיות פתוחה מספיק כדי להבין שככל שהשירות שהיא תספק יהיה טוב יותר, ישים דגש על הפרטים הקטנים וישיג תוצאות בשטח, כך אתם תהיו נכונים להתחייב אליה באופן טבעי. רק שתדעו: כיום שיטת ההתקשרות הפופולרית היא על בסיס ריטיינר חודשי (תשלום אחד לחודש).

אל תתפשרו על שקיפות: הערך שכל סוכנות דיגיטל צריכה לאמץ לעצמה

כבעלי עסק אשר שוכרים את שירותיה של סוכנות פרסום בדיגיטל, עליכם לדעת כיצד הדברים מתנהלים ולהבין איך והיכן הכסף שלכם מושקע. חשוב מאוד שתתקיים שקיפות ביניכם לבין הסוכנות שתבחרו וששקיפות זו תבוא לידי ביטוי בדרכים שונות, כמו למשל על ידי הגשת דוחות שוטפים המפרטים את פעילותה. במידה וחברה מסרבת לספק דוחות כאלו תוך כדי הפעילות העסקית או כבר מלכתחילה, ראו בכך נורה אדומה. 

רגע לפני שיוצאים לדרך: היו מודעים לכל ההיבטים 

תמיד זכרו שתחום הפרסום בדיגיטל הוא מאוד דינמי ומשתנה ללא הרף. לא תמיד אסטרטגיה שיווקית תעבוד בהתאם לציפיות ויהיה צורך לעשות הערכת מצב מחודשת. כמו כן, ברוב הפעמים כדי לראות תוצאות יהיה עליכם לגלות סבלנות ולהבין שמדובר בהשקעה לטווח רחוק. לכן אל תתפתו להאמין להבטחות ענק, היו בטוחים שהאתר שלכם לא יגיע תוך שבוע למקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל והמכירות לא יזנקו באופן מידי. אין אף סוכנות שיכולה להתחייב על תוצאות בפרק זמן מוגבל לכן הקפידו לבחור בכזאת שחזקה במעשים ולא רק במילים.

לסיכום זכרו: עבודה מול סוכנות דיגיטל זו מערכת יחסים לכל עניין ודבר, כדי להשיג את המטרות העסקיות שלכם עליכם להשקיע זמן ומחשבה, לעשות שיעורי בית ולבצע את הבחירה הנכונה.

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות