fbpx

פרסום ממומן בגוגל – תכנון תקציב

תכנון תקציב פרסום ממומן בגוגל אדס – חלק א'

תכנון תקציב הוא מטלה. תמיד. בין אם אתם חוסכים כל שקל בכדי לשלם שכר דירה עבור דירה במחיר מופקע בתל אביב המשקיפה על הקיר של הבניין השכן, או שאתם רוצים לפרסם את עצמם/לקוח באינטרנט, או שניהם בו זמנית, כל דבר כזה דורש מכם לתכנן לתכנן לתכנן. אין דרך להימנע לחלוטין מתקצוב ראוי מבלי לפגוע בעצמכם בהמשך הדרך. זה נכון במיוחד בגוגל אדס, שכונה בעבר גוגל אדוורדס. למרבה הצער, אין תוכנות חינם שיעזרו לכם לתכנן תקציב, אתם תצטרכו להבין זאת בעצמכם.

תכנון תקציב לגוגל אפשרי רק עם הכלים הנכונים

כדי לעזור לכם ללמוד אסטרטגיית תקצוב תקינה של גוגל מהיסוד, הרכבתי את המדריך הבא. הוא מחולק לשלושה חלקים קלים לעיכול:

1. קביעת תקציב מודעות ראשוני
2. הקצאת תקציב על פי סוגי קמפיינים
3. היכרות עם סוגי קמפיינים חדשים

קשה לכם לקרוא יותר מידי? אל דאגה. זיקקתי את הנקודות במדריך עד לרמה של ציוץ בטוויטר, כדי שלא יהיה חופר מידי.

קביעת תקציב מודעות ראשוני

הדבר שהכי קל לעשות בגוגל הוא לתת להם את פרטי האשראי שלכם ויאללה שיתחילו לחייב בשיגעון, הרי זה המודל העסקי שלהם ואין להם אינטרס גדול מידי לדאוג לכם. כדי למנוע מקרים כאלה עליכם לקבוע כמה כסף תרצו להוציא ברבעון הראשון. חודש. שבוע. יום. שעה. ישנן ארבע שאלות עיקריות שעליכם לשאול את עצמכם בעת קביעת התקציב הראשוני:

1.
כיצד פרסום בגוגל משתלב באסטרטגיית השיווק הנוכחית שלי?
2. מה (ואיפה) מבלים המתחרים שלי?
3. מהי העלות לקליק עבור מילות המפתח שאני מציע עליהן?
4. איזה KPI (Key Performance Indicator( הכי חשוב לי?

לאחר שתענו, תהיו מוכנים לצלול לסוגי קמפיינים, אופטימיזציה ובסופו של דבר הגדלת התקציב. עכשיו כשהכנסתי אתכם לראש שלי, בואו נענה על השאלות האלה.

אז איך כיצד גוגל ממומן משתלב באסטרטגיית השיווק?

אם יש לכם עסק מקומי או עסק שיש לו נוכחות מבוססת באינטרנט, יש סיכוי טוב שתוכל לייצר לידים חמים שמוכנים לקנות את מה שאתם מוכרים. לעומת זאת, עסק פחות מבוסס אונליין עם אצבע שיווקית על הדופק של קהל היעד שלו יכול להשיג תוצאה דומה באמצעות שיווק דיגיטלי בגוגל אדס.

גוגל ידועה כפלטפורמה המייצרת תנועה מאוד רלוונטית של גולשים המחפשים מוצרים, שירותים, אנשי מקצוע וכו. אתם יכולים להיות שם ולהופיע תחת החיפושים האלה. לכן, כאשר גולש מחפש את מה שאתם מוכרים, כדאי מאוד שתהיו שם בשבילו, אין ליד חם יותר מאשר חיפוש פשוט בגוגל. כמובן שצריך לבחור נכון את מילות המפתח כדי להופיע לקהלים רלוונטיים בלבד ולמנוע בזבוז מיותר של תקציב.

על מה (ואיפה) המתחרים שלי מוציאים כסף?

תעשו גוגל לשם החברה שלכם. תעשו את זה רגע בזמן קריאת המאמר אני אחכה לכם. עכשיו, מה אתם רואים בראש דף התוצאות? אם התשובה שלכם היא "לא אני אלא מתחרה שלי" אז נפלתם קורבן למה שנקרא קמפיין מתחרים. מצב שבו המתחרה שלכם משתמש בשם המותג שלכם כמילת מפתח, כל עוד אתם לא רצים על שם המותג שלכם המתחרה "גונב" לכם תנועה (כמו שכבר הזכרתי במדריך פרסום בגוגל).

עוד דרך לדעת מה המתחרים שלכם עושים היא דרך כלי אבחון וניתוח מתחרים כמו: Semrush או ahref, כלים אלה נותנים לכם אפשרות לראות היכן המתחרה שלכם ממוקם בתוצאות האורגניות או אם הוא מפרסם בגוגל, כלים אלה יכולים לתת לכם גם רשימה של מילות מפתח שתעזור לכם במחקר המקדים לקראת ההחלטה על ההשקעה בפרסום. מעבר לזה, אתם יכולים להשתמש בכלי חינמי כמו מתכנן מילות המפתח או של גוגל אדס. עם מידע זה, תוכלו לפתח אסטרטגיות פרסום שיעזרו לכם לדחוק את המתחרים למטה עם מילות מפתח (שבדרך כלל גם זולות יותר).

מהי העלות לקליק עבור מילות המפתח שאני מציע עליהן?

הדרך הבסיסית ביותר לקבוע תקציב היא לקחת בחשבון את העלות של מילות המפתח שבחרתם. האם זה צריך להיות המידע היחיד בו אתה משתמש בכדי לקבוע תקציב? בהחלט לא. אבל זו נקודת התחלה נחמדה.

באמצעות מתכנן מילות מפתח של גוגל אדס תוכלו לקבל מידע על מילות המפתח שקשורות לתחום שלכם, פשוט היכנסו לכלי (אפשרי רק אם פתחתם חשבון גוגל אדס) ותתחילו להזין מילים בהם אתם חושבים שכדאי לכם להופיע בהן או לחלופין, אם יש לכם כבר אתר, תוכלו לשים את כתובתו שם וגוגל יחפש רעיונות בעצמו. התאימו את שאר הפרמטרים בהתאם (שפה, מדינה) ותתחילו לקבל מגוגל רעיונות למילים פוטנציאליות יחד עם הפופולריות היחסית שלהם וכמה תחרות ישנה על אותה מילה.

נסו למצוא ביטויים ממוקדים ולא ביטויים גנריים חסרי מיקוד, כך תופיעו על מילים רלוונטיות יותר ותמנעו בזבוז מיותר של כסף (לדוגמא: בחרו בביטוי תוספות שיער לנשים ולא שיער). באופן אידיאלי, אתם רוצים לחפש כמה שיותר ביטויים בעלי תנועה גבוהה ותחרות נמוכה (שמשדרים גם כוונה מסחרית) ככל שתוכלו.

איזה Key Performance Indicator הכי חשוב לי?

שמרנו את השאלה החשובה ביותר לבסוף. KPI הוא ערך מדיד המאפשר לנתח ביצועים. לא לכל עסק אכפת מאותו הדבר.

עבור חלקם, מדד עלות לפעולה (CPA) הוא הכל. בשיחות רבות שלי עם לקוחות חדשים נזרקים לאוויר מספרים כמעט בלתי ריאליים. חשוב שתבחרו נכון, אחרת סתם תכשילו את עצמכם ואת מנהל הקמפיין. אם אתם בטוחים שהגדרתם נכון, קבעו יעד הגיוני.
אם אתם לא יודעים מהו, תתייעצו עם איש מקצוע או שתפנו לערוצים אחרים שמניבים לכם המרות והסתמכו פחות או יותר על המידע שם כדי להעריך. לאחר שתענו על שאלה זו, תוכלו לגשת לקביעת התקציב שלכם לקמפיין.

כדי לקבוע את התקציב האידיאלי שלכם, תרצו לחשוב על יעדים שעליהם אתם מוכנים לשפוט את הביצועים ועל מספר המכירות או ההפניות שאתם מצפים להשיג מ- Google Ads. בדקו את ערוצי השיווק האחרים שבהם אתם משתמשים ונסו לקבוע יעדים רלוונטיים כנקודת המוצא של מודעות גוגל שלכם. לבסוף, קחו בחשבון את עלות מילות המפתח לפי המחקר שביצעתם קודם, אילו שסביר להניח שתציעו עליהן עם ע"י בחינת הביטויים שהמתחרים שלכם כבר בחרו (וגם אלה שלא היו).

אמ;לק

  • השתמשו בנתונים מערוצי השיווק הקיימים כדי לקבוע מה יהיה המבנה של קמפיין הפרסום וכך גם לקבוע לו תקציב.
  • מינוף ניתוח מתחרים ומחקר מילות מפתח כדי להפחית את עקומת הלמידה שלכם ולפגוע במטרה.
  • קבע את התקציב שלך על ידי קביעת KPIs החשובים ביותר לעסק שלכם ובדיקה של היסטוריית הנתונים שייצרו לכם רווח בעבר.

קראתם את המדריך ואתם מרגישים שאתם צריכים עוד עזרה? פנו אלינו בדף פרסום בגוגל ונשמח לעזור!

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות