fbpx

ניהול מדיה חברתית

ניהול מדיה חברתית ונוכחות בסושיאל

ניהול מדיה חברתית או ניהול מדיה דיגיטלית, תקראו לזה איך שאתם רוצים העיקר שתהיה לכם נוכחות בסושיאל.
המדיה החברתית התגנבה לחיינו לאט לאט עד שהפכה להיות מוקד חיינו. כיום המוני אנשים משתמשים בה על בסיס יומיומי, לרבות עסקים. למעשה המדיה החברתית חוללה מהפך בדרך בה אנו משווקים וכאשר האסטרטגיה נכונה ומתנהלת ביד רמה, היתרונות אינסופיים:

  • הגברת המודעות למותג
  • פניה לקהל יעד רחב יותר 
  • חיבור טוב יותר לקהל היעד
  • הגדלת התנועה באתר
  • יצירת לידים איכותיים
  • יותר מכירות ורווחים

 

כל אלו ועוד הם היתרונות של אסטרטגיה שיווקית מנצחת. כדי להגיע לשם עליכם להפוך את המדיה החברתית למרכיב חיוני במאמצי השיווק הכוללים שלכם. 

מדיה חברתית
כל כך הרבה סוגי מדיה חברתית, במה כדאי לי לבחור?

החשיבות של שיווק במדיה החברתית

לא צריך לבחון את הנתונים כדי לדעת שמיליארדי משתמשים פעילים בפייסבוק מדי שבוע או שאינסטגרם היא הרשת החברתית השנייה בגודלה. המדיה החברתית זה המקום בו תוכלו לפנות אל קהל היעד שלכם, ליצור אינטראקציה ולהגיע אל כמה שיותר אנשים. אולם חוץ מלהיות קיימים שם, עליכם גם לדעת כיצד לנהל נכון את התוכן במדיה החברתית, החל במקסום החשיפה של כל פוסט ופוסט ועד התמודדות עם שאלות, פניות ותגובות.

הבינו את היעדים והמטרות שלכם

קביעת יעדים ומטרות זו פעולה הכרחית אם ברצונכם לבנות את אסטרטגיית המדיה החברתית שלכם. חשבו על כך: אם אינכם יודעים מה אתם רוצים כיצד תוכלו להשיג זאת? יהיה לכם קשה למדוד או לפתח את האסטרטגיות שלכם לאורך זמן אם אין לכם יעדים חזקים מלכתחילה. מאמצי השיווק הכוללים שלכם צריכים להתיישר עם היעדים במדיה החברתית ולכן הבנת היעדים והמטרות הנה בעלת חשיבות עליונה. 

וודאו שהיעדים שלכם יהיו ברי השגה ואל תלכו רחוק מדי: 

  • עבדו עם מספרים – כתבו לעצמכם למשל כמה עוקבים חדשים תרצו להשיג 
  • הגדירו זמנים – קבעו תאריך יעד להשגת כל יעד
  • היו ספציפיים וממוקדים – הכינו רעיונות לפוסטים מבעוד מועד ואף תזמנו אותם

הכירו את קהל היעד שלכם

יצירת אינטראקציה עם הקהל שלכם היא קריטית בשיווק במדיה החברתית, במיוחד אם ברצונכם להפיק מכך רווחים. כדי לעשות זאת נכון עליכם להבין מיהו קהל היעד שלכם בדיוק. עליכם להיות מסוגלים לאתר את הצרכים, הרצונות והשאיפות של קהל היעד כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מוצלחת ולנהל נכון את דפי העסק במדיה החברתית.

כך תוכלו להבין טוב יותר את קהל היעד שלכם:

  • ערכו סקר שוק – כדי להבין טוב יותר את הבעיות והנקודות הכואבות של קהל היעד.
  • שלטו בדמוגרפיה – מין, גיל, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי ועוד.
  • היו שותפים – היכנסו לפורומים בהם קהל היעד שלכם מסתובב והשתתפו.
  • היו קשובים – במדיה החברתית התקשורת היא מידית ולכל פרסום יש תגובות. השיבו לתגובות או לשאלות בכל ערוצי המדיה, והגיבו בבלוגים וערוצי מדיה דומים אחרים.
  • ערכו משוב – עומדים לרשותכם המון כלים זמינים שיאפשרו לכם לעשות זאת בקלות.

ברגע שתבינו את קהל היעד שלכם טוב יותר כך תוכלו לספק לו מענה איכותי, אישי ומקצועי יותר. זכרו שאנשים מעדיפים עסקים שמגלים אכפתיות על פני עסקים קרים.

שמרו על גיוון וצרו עניין

אחת הטקטיקות להגביר את המודעות והחשיפה של העמוד העסקי היא על ידי תחרות. רוב האנשים נוהגים לשתף ולעשות לייק לעמודים עסקיים שמציעים תחרות נושאת פרסים אטרקטיביים. לכן אם אתם רוצים לגוון ולהיחשף: תחרות היא אחת הדרכים המתבקשות והמפתות ביותר. הן יגדילו את הנראות שלכם ברשת, את כמות העוקבים ואת מידת המעורבות שלכם. המפתח ליצירת תחרות מוצלחת ופוסט שזוכה לשיתופים הוא המתנה המוצעת. וודאו שהיא תהיה בעלת ערך רב: משהו שקהל היעד שלכם לא יוכל לעמוד בפניו. 

זה לא כל כך מורכב לארגן תחרות: קודם כל עליכם להחליט על המדיה שבה היא תתקיים ולהבין מה היעדים שלכם (יותר לייקים? יותר עוקבים? יותר רווחים?), קבעו מהו המועד האחרון ומתי הזוכים יקבלו את הפרס וצאו לדרך. הגדירו בפוסט תנאים להשתתפות: כמו שיתוף הפוסט, לייק לעמוד וכן הלאה.

העלו תוכן בהתאם למדיה בה הוא מפורסם

אם חשבתם שכל שעליכם לעשות הוא פשוט לפרסם תוכן מבלי להקדיש לכך מחשבה יתרה, אתם טועים. עליכם לנהל את התוכן בחוכמה בהתאם לרשת החברתית שאתם מפרסמים בה. לכן קודם כל לימדו מה המאפיינים של כל רשת חברתית ומה השפה המקובלת בה. לינקדאין למשל זו רשת עם משתתפים מעולם העסקים לכן הפעילות בה צריכה להיות מותאמת לקהלי B2B. אינסטגרם מתאימה להעלאת תוכן יותר חזותי מאשר מילולי, פייסבוק זו רשת בה רוב האנשים חברים והיא מתאימה לתכנים חדשותיים או בידוריים, בטוויטר יש לכם הגבלת מילים וכן הלאה. 

ברגע שתלמדו על הרשתות החברתיות השונות, כך גם תוכלו לבחור את אלו שמתאימות יותר לאופי של העסק שלכם ולהתמקד בשיווק בהן, זאת תוך שאתם מתאימים את המסר לאותה הרשת.

היעזרו במומחים לניהול מדיה חברתית דיגיטלית

כדי לנהל עמוד עסקי שימשוך את תשומת ליבו של קהל היעד, יקלע למטרה וישיג אותה, יגביר את הנראות המקוונת, יתאים לרשת החברתית בה הוא פועל וכיוצא בכך, עליכם להשתמש בשירותיהם של אנשי מקצוע מיומנים. השתמשו בטכניקות קופירייטינג, היו שנונים או מסקרנים כבר למן הרגע הראשון, פרסמו קטעי תוכן שונים (וידאו, בלוג, המלצות, שאלות) והכי חשוב: אל תנסו למכור בכל רגע נתון, זה עלול להרחיק את העוקבים. זכרו שאנשים לא רוצים קשר מזדמן אתכם אלא מערכת יחסים רצינית. לכן גלו מעורבות, צרו קשרים אמיתיים, גרמו לקהל היעד לסמוך עליכם ותצליחו להשיג את המטרות והיעדים.

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות