fbpx

פרסום באמזון – המדריך המלא למתחילים

פרסום באמזון 101 – קחו את עצמכם לשלב הבא

האם אמזון משתלטת על העולם? ובכן, יש מצב טוב שאנחנו בדרך לשם. בין אם זה לקנות חולצה חדשה של קבוצת הכדורגל האהובה עליי, מוצרי מטבח אקראיים לאישתי, או להזמין סתם גאדג'טים זולים שסביר להניח שתוך יומיים יזרקו למגירה, קשה לעמוד בפני הנוחות של אמזון, במיוחד שהדרך להשתלטות על השוק האיקומרס הישראלי כבר סלולה. אם אינכם חובבי קניות באמזון כמוני, סביר להניח שהלקוחות שלך כן. ישנם 300 מיליון משתמשי אמזון. וזה מספר שאומר הכל.

פרסום באמזון - Digital Minds
החיוך הזה על האריזות של אמזון תמיד נותן תחושה של עוד

עם כל כך הרבה משתמשים שמבצעים רכישות באמזון, הם יודעים עלינו המון … בגוגל יש נתוני חיפוש, פייסבוק יודעת מה תחומי העניין שלנו, אבל לאמזון יש כוח אמיתי מכיוון שהיא יודעת מה אנשים קונים ואיך הם עושים את זה. אז למה אתם לא מפרסמים באמזון כדי לקבל יותר תשומת לב המוצרים שלכם? אם אתם מפרסמים בגוגל, רשת המדיה, פייסבוק ואינסטגרם, אין זמן טוב יותר לפרוץ לאחת מרשתות המודעות המקוונות הגדולות בעולם. לעסקי מסחר אלקטרוני, מודעות אמזון צריכות להיות חלק מהשיקול מבלי לחשוב פעמיים. יצרתי את המדריך הזה שיעביר אתכם דרך היסודות של תחילת העבודה עם מודעות אמזון כדי לקבל יותר צפיות במוצרים שלכם, ובסופו של דבר יגדיל את ההכנסות ממכירת מוצרים!

אז מה זה בכלל מודעות אמזון?

בדומה לאופן שבו חיפוש בגוגל עובד, כשאתם מקלידים מילת מפתח בתיבת החיפוש של אמזון והתוצאות מופיעות, חלק מהתוצאות המובילות יהיו מודעות ממומנות – אלה מודעות אמזון (לא חלילה של שותף פרסום אחר). בתוצאה מצוין כי זו "מודעה" או "ממומן", כמו בתמונה:

מפרסמים שרוצים להשיג יותר נראות למוצריהם באמזון יכולים לשלם עבור מיקומים אלה על ידי מתן הצעות מחיר למילות מפתח ספציפיות, מה שיוביל לנראות גבוהה יותר בדף החיפוש של אמזון. לאחר מכן יחויב המפרסם כאשר קונה לוחץ על המודעה שלו. למעשה אתם יכולים לראות את פלטפורמת הפרסום של אמזון כגרסת האמזון של גוגל אדס. מודעות אמזון יכולות להופיע גם בדפי מוצר בודדים. לדוגמה, כשאני צופה בדף מוצר של הבקבוק בתמונה, מצד ימין יש מודעה ממומנת של אמזון.

גוללים קצת למטה בדף המוצר ומגלים עוד מודעות ממומנות:

יחד עם זאת, ישנם סוגים רבים של מודעות אמזון מעבר להודעות החיפוש הממומנות, נעבור על רובן המדריך הזה.

האם כדאי לפרסם באמזון?

האם אתם מוכרים מוצר מוחשי שצרכנים יכולים לרכוש באופן מקוון? אם התשובה היא כן, אתם צריכים לפרסם באמזון! אמזון פשוט תספק לכם דרך נוספת להציג את המוצרים שלכם וככל הנראה להשיג גם יותר קונים. אם אתם מהססים, התחילו בקטן עם מוצר שאתם כבר יודעים שמוכר היטב באינטרנט.

לדוגמה, אם אתם מוכרים ציוד ספורט ומחבטי טניס תמיד היו המוצר הנמכר ביותר שלכם באינטרנט, התחילו עם מודעה למחבט הנמכר ביותר. לאחר שתתחילו לראות החזר השקעה חיובי עם מוצר זה, תתחילו לכלול עוד מותגים וסוגים של מחבטים להרחבת הקמפיין שלכם. סיבה נוספת משכנעת לפרסם באמזון היא שאם אתם משתמשים באמזון PPC, דירוג האמזון האורגני שלך ככל הנראה ישתפר. 

עלויות פרסום באמזון 

אז כמה עולה לפרסם באמזון?
העלות הממוצעת לקליק על אמזון היא לעיתים רחוקות יותר מ 0.35 $, מה שהופך אותה לחסכונית יותר על בסיס עלות לקליק מאשר מודעות חיפוש במודעות גוגל אדס ובהשוואה לקליק הנמוך ביותר במודעות פייסבוק. או ברשת המדיה של גוגל. בהתחשב בכך שחיפושים באמזון מראים כוונת קניה מאוד רצינית, אלה מספרים מאוד מבטיחים! (בהמשך מדריך זה, אשתף כמה טיפים שיעזרו להוריד את עלויות הפרסום של אמזון)

מודעות בשירות עצמי לעומת אמזון פרימיום

כשמתחילים לחקור יותר לעומק את הפרסום באמזון זה עלול להיות מעט מבלבל, בואו נעשה קצת סדר בנושא:

הדרך הפשוטה ביותר להסביר את ההבדל היא שמודעות בשירות עצמי מתפקדות כמו מודעות חיפוש של גוגל המוצגות בדפי תוצאות החיפוש (כמו צילומי המסך שכללתי למעלה), בזמן שמודעות פרימיום מתפקדות יותר כמו מודעות לתצוגה. אמנם עדיין ניתן למצוא מודעות פרימיום באמזון, אך הן מופיעות כמודעות באנר בסרגל הצדדי באמזון. המודעות עדיין יכולות להופיע גם באתרים אחרים, בדומה לאופן שבו רשת המדיה של גוגל עובדת.

להתחיל לפרסם במודעות אמזון

כדי להתחיל לפרסם באמזון, תחילה עליכם להיכנס לחשבון המוכר או הספק שלכם.

אם אין לכם אף אחד מחשבונות אלה תוכלו לבדוק את התמחור והתכניות השונים שלהם כדי להתאים לצרכים שלכם. אם אתה מוכר מהצד הראשון, תרצה להירשם כספק, וזה לצערי בהזמנה בלבד. אם אתה מוכר דרך Amazon Seller Central אתה מחשיב מוכר של צד שלישי. למוכר מרכז יש אפשרויות תמחור לתשלום עבור מוכרים עצמאיים לעומת אפשרות מקצוענים לבעלי נפח מכירה גבוה יותר. למוכרים סוחרים מקצוענים יש גם אפשרות לתת לאמזון לנהל משלוחים, החזרות ושירות לקוחות, וזה לא הטבה רע! לבסוף, לאמזון יש אפשרות של ספק אקספרס שעשויה להיות שווה לבחון אם אתה מעוניין לעבור בנתיב הספק, אך חסרה לך הזמנה.

לאחר שנרשמתם, נרשמתם לתכנית הנכונה, תוכלו להיכנס לחשבון אמזון שלכם ותתחילו להקים את מסעות הפרסום שלכם!

סוגי מודעות באמזון

אז עיצבתם לעצמכם כמה מודעות מגניבות למטרות מיתוג ממעצב הקרוב לביתכם ובטח כאלה שתרצו לקדם, המטרה היא ברורה – להשיג יותר מכירות מהחנות שלכם אונליין. למזלכם הגעתם למקום הנכון כי אמזון מספקת אפשרויות שמתאימות פרפקט למטרה זו! ישנם שלושה סוגים עיקריים של מודעות שאתם יכולים לקדם באמצעות אמזון, כולל מודעות מוצר ממומנות, מודעות חיפוש בכותרות ומודעות לתצוגה של מוצרים.

מודעות מוצר ממומנות – Sponsored Product Ads

מודעות מוצר ממומנות פועלות בדומה למודעות המופעלות דרך רשת הקניות של גוגל. אלה המודעות המניעות את מחפשי אמזון ישירות למוצר ספציפי שאתה מוכר באמזון. כאשר הקונים לוחצים על מודעת המוצר הממומנת שלך, הם יופנו לדף פרטי המוצר של המודעות. בדרך כלל מודעות ממומנות מוצגות מעל או מתחת לדף תוצאות החיפוש, כמו גם בדפי פרטי מוצר אחרים. מודעות אלה ממוקדות לפי מילות מפתח, ולמפרסמים יש אפשרות לבחור בין סוגי התאמה מדויקים, ביטויים או רחבים. למפרסמים יש גם שליטה על הגדרת תקציב יומי, כמו גם את משך הקמפיין. אמנם ניתן להשהות את הקמפיין בכל עת, עליו לפעול למשך יום אחד לפחות.

קידום באמזון - דוגמא - Digital Minds
דוגמא למודעת מוצר

מודעות חיפוש – Headline Search Ads

מודעות חיפוש בכותרות מוצגות בדפי תוצאות החיפוש כמודעות באנר והם מופיעות תמיד מעל לרשימת התוצאות, כמו הדוגמה למטה. מודעות אלה מחויבות על כל קליק ומובילות את מי שלוחץ עליהן לדף שתרצו.

מודעות חיפוש בכותרת - פרסום באמזון - Digital Minds


דף הנחיתה שמגיעים אליו לאחר לחיצה על המודעה הוא בד"כ דף ממותג (כמו הדף בתמונה)

דף ממותג אמזון - Digital Minds
דף ממותג באמזון

מודעות אלה ממוקדות גם לפי מילות מפתח, וניתן להשתמש בהן לקידום 3 מוצרים או יותר יחד.
מודעות חיפוש בכותרות משתמשות גם בשיטת מחיר לקליק בה הצעת המחיר המינימלית לכל מילת מפתח היא $ 0.10. יש רק שני סוגי התאמה של מילות מפתח הנתמכים למודעות חיפוש – התאמה מדויקת והתאמה לביטוי. לבסוף, תקציב הקמפיין המינימלי עבור מודעות אלה הוא 100 $, עם מגבלה של $ 1ליום.
ניתן לתזמן קמפיינים עד ארבעה חודשים מראש.


מודעות דיספליי – Product Display Ads

לבסוף, יש לנו מודעות לתצוגה של מוצרים שעובדות קצת אחרת משני פורמטי המודעות שלמעלה. מודעות אלה אינן ממוקדות לפי מילות מפתח, אלא ממוקדות תחומי עניין או במיקוד לפי מוצר או קבוצת מוצרים. מודעות אלה מובילות את הקונה לדף מוצר והתמחור שלהן הוא עלות פר קליק. 

מפרסמים יכולים לבחור מרשימה ארוכה של מוצרים (לדוגמה, מוצרים דומים למה שאתה מוכר) או עם תחומי עניין (לדוגמה, אם הקונה מתעניין בריצה) כדי למקד מודעות אלה לקונים רלוונטיים. חשוב לציין כי כל קמפיין מוגבל לסוג יעד אחד. מודעות אלה יכולות להופיע בצד ימין או בתחתית תוצאות החיפוש, בדף ביקורות הלקוחות, בראש עמוד רישומי ההצעות, כמו גם בהודעות דוא"ל לשיווק באמזון.

דוגמא למודעת דיספליי

במאמר הבא אתן לכם שישה טיפים איך לעשות אופטימיזציה למודעות שלכם באמזון. Stay Tuned 🙂

לפרטים נוספים ויצירת קשר, כנסו לדף פרסום באמזון ופנו אלינו לייעוץ משם.
בהצלחה!

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות