fbpx

כיצד לקבל חסות באינסטגרם

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

רוצים להתחיל להרוויח מהאינסטגרם שלך? 5 דקות קריאה ואתם שם!

זה לא מפתיע שהחלום שלך הוא להיות משפיען באינסטגרם בתשלום. המחיר הממוצע על פוסט ממומן באינסטגרם הוא 300 דולר, ואם הצלחת אפילו יותר, הרווח שלך יכול להגיע ל- 25,000 דולר לפוסט אחד!

אולי הרעיון לממן את הפוסטים שלך נראה לך מעט מצחיק, בכל זאת אלו לא תמונות של צניחה חופשית ביעד נחשק, אלא תמונות של הברנץ' שלך, עם זאת הן יכולות להיות סחירות הרבה יותר ממה שאולי חשבת.

כיום אינסטגרם זו פלטפורמה פופולרית בטירוף ומותגים רבים עושים בה שימוש לקידום המוצרים שלהם. למעשה Influencer Central מצאה שצרכנים רואים באינסטגרם את המקור המשפיע ה- 6 ביעילותו על החלטות הרכישה שלהם.

הפופולריות של אינסטגרם אולי עשויה לגרום לך להרגיש שמדובר בפלטפורמה מעט צפופה מכדי שיהיה מקום לאנשים כמוך להתבלט. אבל העניין הוא כזה, מותגים מבינים במהירות את כוחם של אנשים "נורמליים" לקדם את מוצריהם. מיקרו משפיענים, או אנשים עם מספר עוקבים קטן בהשוואה לשחקנים הגדולים, זוכים לא פעם למעורבות הרבה יותר גדולה בקרב הקהל שלהם.

אפשר לחשוב על זה ככה: אנשים רבים סומכים על עצתה של קים קרדשיאן כאשר הם קונים מוצרים, ולו רק בגלל שהם חולקים עמה תחומי עניין דומים. הם סומכים על דעותיה ויודעים שהיא אמיתית בעצותיה. אותו הדבר עם מיקרו משפיענים. עם האסטרטגיה הנכונה, הקהל שלך יתחיל לראות אותך כדמות ששווה לסמוך על עצתה בעת חיפוש החלטות רכישה, וכך יגדל גם הסיכוי שמותגים יתנו לך חסות.

במאמר הבא אנו נציג בפניך את כל מה שעליך לעשות כדי לקבל חסות באינסטגרם, גם אם כרגע יש לך אפס עוקבים.

כיצד לקבל חסות באינסטגרם – תוכן עניינים 

  • הגדרת המותג שלך
  • היכרות עם הקהל שלך
  • עקביות היא מילת המפתח
  • שימוש בהאשטאגים ותגי גיאו
  • כדאי: לתייג מותגים בפוסטים שלך
  • לא לשכוח – לכלול פרטי קשר בביוגרפיה שלך
  • אפשר בהחלט: להציע את השירותים שלך למותגים
  • והכי חשוב – לדעת כמה השירות שלך שווה

הגדרת המותג שלך

כדי לראות את המעורבות הטובה ביותר עליך קודם כל להגדיר את הנישה שלך. מה ההעדפה שלך? האם לפרסם תכנים הקשורים למזון ובריאות, או אולי להתמקד דווקא באופנה? בכל מקרה, חשוב לבסס את המותג שלך.

מלבד סוג התוכן, למיתוג יש קשר בלתי נפרד גם עם האסתטיקה הכללית שלך. איך הפוסטים שלך יראו מבחינה עיצובית? מה המסרים שלך? כדי לבסס עוד יותר את המותג שלך כדאי לך לשקול ליצור ערכת נושא מגובשת. 

העקביות היא המפתח להצלחה. ניתן להבחין מיד בפוסטים של משפיענים טובים וייחודיים. השאיפה שלך היא שכאשר משתמש אחר ידפדף בפיד שלו, הוא יעצור ויזהה את הפוסטים שלך בקלות. ככל שימשיך לראות ממך תוכן דומה, הוא יגדל לסמוך על המותג שלך ויראה אותך כמומחה בתחום. לעומת זאת, אם העקביות לא תישמר, והפוסטים יהיו אקראיים, יתכן שאותו משתמש לא יסמוך או לא יזדהה יותר עם התכנים שלך. 

בנוסף, כדאי גם שמותג האינסטגרם שלך יהיה בעל נוכחות מקוונת. יצירת אתר עם אסתטיקה והודעות דומות זו דרך טובה לעשות זאת, ככל שחשבונות המדיה החברתית שלך יהיו מאוחדים יותר, כך יהיה קל למותגים להבחין בך ולהשתמש בכישוריך בצורה הטובה ביותר.

היכרות עם הקהל שלך

היכרות עם הקהל שלך היא קריטית ותעזור לך לשכנע מותגים לעבוד איתך. זה מועיל גם עבורך, היכרות עם קהל היעד יכולה לעזור לזהות נכון אילו מותגים יראו את הפוטנציאל הקיים בהעסקתך לקידום המוצרים שלהם. 

אז איך מתחילים? אוספים מידע. מהו המגדר, הגיל והמיקום של הליבה הדמוגרפית שלך? אילו מהפוסטים הקהל שלך הכי אוהב? באילו שעות הוא מגיב הכי טוב לתוכן? ומה אפשר להסיק מכך?

המידע הדמוגרפי שתאסוף יעזור לך ליצור שותפויות עם מותגים. מותגים רוצים לדעת לאילו אנשים הם יכולים להגיע אם יעבדו איתך. הסבר כמו: "באמצעותי תגיעו לשלושים ומשהו נשים עובדות, בעיקר מניו יורק שלעיתים קרובות משתמשות באינסטגרם דבר ראשון על הבוקר ומעדיפות תכני כושר" יהיה הרבה יותר חזק מאשר לומר "באמצעותי תגיעו לנשים".

עקביות היא מילת מפתח

CoSchedule אסף מחקרים כדי לזהות באיזו תדירות כדאי לפרסם באתרי מדיה חברתית. המחקרים גילו שבאינסטגרם עליך לפרסם מינימום פעם ביום, ושבאפשרותך גם לפרסם למעלה משלוש פעמים ביום. כמו כן כדאי קצת לחקור את השעות הטובות ביותר לפרסום, בהן קהל היעד שלך הכי מעורב. 

כדי להגדיל את רמת המעורבות, עליך לפרסם פוסט לפחות פעם אחת ביום. האלגוריתם של אינסטגרם מעדיף תוכן חדש ורענן, ואינך רוצה שהקהל שעוקב אחריך ישכח ממך כתוצאה מחוסר עקביות.

יחד עם זאת, יהיה עליך להבין מה הכי מתאים לך ולקהל שלך. אולי הקהל שלך ירגיש מופגז מפרסום של פוסטים שלוש פעמים ביום, או שאולי דווקא יעדיף זאת. אולי הקהל שלך מתפנה לעסוק הכי הרבה בפוסטים שלך בשעת צהריים ואולי דווקא בשעות הערב הוא נעשה יותר מעורב. אין ספק שנדרשים ניסוי וטעייה, כמו גם כלים למדדי אינסטגרם, כדי להבין מה יותר טוב.

שימוש בהאשטאגים ותגי ג'יו

האשטאגים הופכים את התוכן שלך לגלוי יותר, ולכן הם נחוצים להגדלת מספר העוקבים שלך. באפשרותך להשתמש בעד 30 האשטאגים לכל פוסט, אך TrackMaven מצא שדווקא 9 זהו המספר האופטימלי להגברת המעורבות.

  • מומלץ להשתמש בהאשטאגים רלוונטיים ככל האפשר לתוכן שלך.

     

  • יהיה עליך לבדוק שההאשטאגים שבהם נעשה שימוש אינם שבורים או אסורים.
     
  • כדאי לבחור האשטאגים שאינם רחבים מדי – לדוגמה ההאשטאג # Healthyliving מצורף למעל 20,000,000 הודעות, בעוד ההאשטאג # healthylivingtips מופיע רק ב- 13,000. ככל שהתחרות קטנה יותר, כך יהיה קל יותר לגלות את התוכן שלך.

     

כאשר בוחנים לעומק האשטאגים אפשר גם להבין לאילו סוגי תוכן הם מתאימים. למשל האשטאגים כמו #Healthylivingtips עשויים לכלול בדרך כלל פוסטים עם מתכוני אוכל, ואם הפוסט שלך עוסק ברכיבה על אופניים – ההאשטאג הזה לא בהכרח יהיה מתאים. 

תגיות גיאוגרפיות חשובות באותה המידה, אך מסיבה אחרת. תגיות גיאוגרפיות יכולות לעזור לאנשים למצוא אותך אם הם מעוניינים במיקום מסוים. הן יעזרו לך להשיג יותר עוקבים, והן גם יעזרו לך לפנות למותגים שמעוניינים להגיע לדמוגרפיה מסוימת. למשל, אם בוטיק אופנה רואה שיש לך נטייה לפרסם טיפים בנושא אופנה תוך מיקוד על אזור תל אביב, והוא מחפש לפנות לאנשים באזור הזה, זהו מצב בו כולם מרוויחים.

כדאי: לתייג מותגים בפוסטים שלך

זה הזמן להתחיל לפנות למותגים באופן רשמי. הגדרת את המותג והקהל שלך ויצרת כמה פוסטים איכותיים ואותנטיים. עכשיו כבר יהיה לך מושג אילו סוגי עסקים ירוויחו משותפות איתך. 

חשוב להתחיל בקטן. אם טיפוח העור זו הנישה שלך, מומלץ שלא לפנות ישר לאסתי לאודר, במקום זאת, כדאי לתייג סטארט אפים קטנים לטיפוח שראיתם כבר ברחבי האינסטגרם. 

בואו נסתכל על דוגמא – @Tzibirita, משפיעה בתחום הנסיעות, פרסמה תמונה שלה עונדת שעון של פול יואיט. התמונה איכותית ומתאימה למותג שלה, והיא מתייגת את @ paul_hewitt בתיאור הפוסט. גם אם המותג של פול יואיט לא משלם לך, עדיין אפשר לפרסם את אותו תוכן ולתייג את המותג בפוסט. באופן אידיאלי, תיוג שכזה לפחות יכניס אותך לרדאר שלהם.

לכן מומלץ להתחיל עם מותגים קטנים ולתייג אותם בתיאורים של הפוסט. במקביל עליך ליצור קשר עם הקהל שלך על ידי הוספת תגובה כמו "איפה אני יכול להשיג שעון כזה?" או "כמה שעון כזה עולה?" והמותג יראה שהוכחת את עצמך כשותף מתאים למכירות.

לא לשכוח – לכלול פרטי קשר בביוגרפיה שלך

עליך לכלול כתובת דוא"ל או אתר בביוגרפיה שלך כדי לאותת למותגים ולהראות את התעניינותך בלהיות משפיע, כך הם יוכלו להגיע אליך יותר בקלות אם הצלחת לעורר עניין. 

אם ניקח כדוגמה שוב את @Tzibirita היא כוללת את המייל ואת האתר שלה בביוגרפיה, ואף מוסיפה כותרת – "יוצרת תוכן". כל שלמותגים לא יהיה ספק שהיא פתוחה לעשות איתם עסקים.

יתר על כן, עליך להשתמש באתר או בבלוג כהזדמנות להרחיב את המותג שלך ולהוכיח את הרבגוניות שלך. לאחר שמותגים יתחילו לפנות אליך בבקשה לתת להם חסות, כדאי לציין זאת כדי שמותגים אחרים יראו שיש לך ניסיון בתחום.

אפשר בהחלט: להציע את השירותים שלך למותגים

אין שום דבר רע בלפנות למותגים ולהציע את השירותים שלך. עם הגישה הנכונה, ייתכן שיצא לך להנחית כמה הופעות מבלי לחכות למותגים שימצאו אותך.

עליך לחפש מותגים שמשקיעים בבירור זמן וכסף בנוכחותם באינסטגרם. השלב הראשון הוא להתחיל לחקור אילו משפיענים דומים בענף שלך כבר נותנים חסות. כדאי לזכור, זה בסדר להתחיל בקטן. עבודה עם מותגים קטנים יותר תאפשר לך לבנות תיק עבודות מוצלח.

לאחר שיצרת רשימה של מותגים שעשויים לרצות לשתף איתך פעולה, זה השלב לשלוח להם דוא"ל. בפניה שלך אליהם עליך לתאר בבירור ובקצרה את כל ההישגים שיש לך בתחום שהופכים אותך למומחה ולספק גם פרטים אישיים על עצמך. לאחר מכן, להסביר מדוע הזיווג בינך ובין המותג פשוט מושלם, תוך הצגת נתונים כגון ספירת עוקבים ושיעור המעורבות הממוצע.

לחלופין, במקום לשלוח מייל אפשר לשקול לשלוח הודעה למותג ישירות מ- Instagram. זה בהחלט רלוונטי יותר לתפקיד המבוקש, אבל כדאי לקחת בחשבון שהודעה כזו עלולה ללכת לאיבוד אם אותו מותג מקבל מאות הודעות ביום.

והכי חשוב – לדעת כמה השירות שלך שווה

עליך לדעת מראש כמה כסף לבקש כאשר מותגים אכן פונים אליך. הסטנדרט בתעשייה הוא 10$ עבור 1,000 עוקבים, אבל זה יכול להשתנות גם בהתאם לכמות הלייקים שנותנים לך על כל פוסט. בכל מקרה, ככל שיהיו לך יותר עוקבים והשפעה, יהיה לגיטימי לבקש תשלום נוסף. 

מומלץ להגדיר לעצמך סכום מינימום, אבל בהחלט אפשר לנהל משא ומתן כדי לעודד מותגים לשלם יותר. אפשר בהחלט להשתמש בתכונות של אינסטגרם כדי להמתיק את העסקה, כמו למשל להציע שתמורת 300$ יפורסמו 5 סטוריז באינסטגרם ויופיע קישור בביוגרפיה שלך לאתר של המותג למשך 24 שעות. 

ברגע שהתמחור שלך מוגדר, יהיה עליך לדעת כיצד לתת חסות לפוסט מטעם המותג עצמו. עליך לזכור שישנם שני סוגים שונים של פוסטים ממומנים, אלו שעבורם המותגים משלמים לאינסטגרם ואלו שעבורם המותגים משלמים למשתמשים אחרים.

מהו פוסט ממומן באינסטגרם?

מטרתו של פוסט ממומן באינסטגרם הוא להגיע לקהל רחב יותר. ישנם שני סוגים עיקריים של חסויות: באחד, מותג יוצר פוסט ומשלם לאינסטגרם עבור גישה לקהל מותאם אישית. בשני מותג נותן חסות למשתמש אינסטגרם אחר – המכונה לעתים קרובות "משפיע" – שיוצר פוסט שמציג את המותג בצורה כלשהי.

פוסטים ומודעות ממומנות:

בדיוק כמו טוויטר, לינקדאין ופייסבוק, אינסטגרם מגיעה עם פלטפורמת ניהול מודעות מקומית. מפרסמים יכולים להשתמש בכלי זה כדי להתאים אישית את הפרסום לקהל היעד – תוך שימוש במאפיינים כמו גיל, מין, מיקום ותחומי עניין – ולהשקיע סכום כסף ספציפי למטרה זו. 

הדבר שחשוב לזכור כאן הוא שהמפרסם אולי משלם לאינסטגרם כדי שהפוסט יגיע לקהל היעד הרצוי, אך את הפוסט עצמו המפרסם יוצר.

חסויות בתשלום:

מותגים גם משתמשים במשתמשים אחרים באינסטגרם שיתנו להם חסות. בדרך כלל למשתמשים אלו יש מותג משלהם והם מושכים אליהם קהל משלהם. משתמשים אלו מכונים לעיתים קרובות "משפיענים". 

משתמשים כאלו יכולים להשתמש בשלבים השונים שתוארו כאן על מנת לפנות למותגים שפונים לקהל יעד דומה. כאשר הם מוצאים מותג שמעוניין לתת להם חסות, הם יכולים לחייב אותו בסכום מסוים כדי ליצור פוסט שמציג את המוצר או השירות שלו. בדיוק כמו שעסק יכול לשלם לתכנית טלוויזיה כדי שהמותג שלו יופיע בסדרה, כך הם גם יכולים לשלם למשתמש אחר באינסטגרם כדי שיחזיק את אותו מוצר בתמונה בפיד האינסטגרם. ברור שיש רעיונות חסות יצירתיים הרבה יותר שאפשר להמציא, הרבה תלוי בך.  

המשפיענים דומים למנהל ההודעות של אינסטגרם במובן זה ששניהם מושכים קהל יעד שלמותגים לא תהיה גישה אליו אלמלא הם. עם זאת, ההבדל בסוג זה של חסות הוא בכך שהמותג משלם למשפיענים ולא לאינסטגרם, והמשפיע, ולא המפרסם, הוא זה שיוצר ומפרסם את הפוסט.

בסופו של דבר, לקבל חסות באינסטגרם זה לא קל – זה עשוי לקחת זמן ומאמץ ולדרוש התמדה. אבל עם עבודה קשה במטרה להבדיל את עצמך בענף, וחיבור ברמה האישית עם העוקבים שלך, קבלת חסות יכולה להפוך לעסק משתלם במיוחד.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות