קמפיינים של גוגל שופינג הפכו לכלי רב עוצמה עבור עסקים המעוניינים לקדם את המוצרים שלהם ולהגדיל את המכירות. על ידי הצגת מודעות מבוססות מוצר שמושכות מבחינה חזותית בחלק העליון של תוצאות החיפוש, קמפיינים אלה יכולים לשפר באופן משמעותי את אחוז המכירות באתר שלכם. במדריך זה נסקור את השלבים ליצירת קמפיין Google Shopping ונספק טיפים לאופטימיזצית הביצועים שלו.
הגדרת חשבון Google Merchant Center
כדי שתוכלו להתחיל קמפיין ב-Google Shopping, תזדקקו לחשבון Google Merchant Center. חשבון זה חיוני לניהול רישומי המוצרים שלכם ולהבטחת הופעתם בתוצאות החיפוש בגוגל. כדי ליצור חשבון, בצע את הפעולות הבאות:
1. בקרו באתר האינטרנט של Google Merchant Center ולחצו על 'תחילת העבודה'.
2. היכנסו באמצעות חשבון Google שלך או צור חשבון חדש במידת הצורך.
3. פעלו בהתאם להנחיות כדי להגדיר את החשבון שלך, כולל מסירת פרטי העסק וכתובת האתר שלך. לאחר הגדרת החשבון, תהיו מוכנים ליצור פיד מוצרים.
יצירת פיד מוצרים
פיד מוצרים הוא קובץ המכיל מידע על המוצרים שלך, כגון כותרות, תיאורים, תמונות ומחירים. פיד זה חיוני לקמפיינים של Google Shopping, מכיוון שהוא משמש ליצירת המודעות שלכם בגוגל. כדי למטב את הפיד, שקלו את הטיפים הבאים:
1. השתמשו בתמונות באיכות גבוהה: תמונות ברורות ומושכות יכולות לגרום למוצרים שלכם לבלוט ולפתות לקוחות פוטנציאליים.
2. כתבו כותרות ותיאורים מפורטים: כותרות ותיאורים מדויקים ואינפורמטיביים עוזרים למשתמשים למצוא את המוצרים שלך בקלות רבה יותר ולהבין מה אתם מציעים.
3. שמרו על מחירים מעודכנים: ודאו שעדכון המוצרים משקף את התמחור הנוכחי כדי למנוע בלבול או אכזבה ללקוחות.
לאחר יצירת פיד המוצרים, שלח אותו ל-Google Merchant Center על ידי ביצוע השלבים הבאים:
1. בחשבון Merchant Center, נווטו אל "מוצרים" > אל "פידים".
2. לחצו על כפתור "+" כדי ליצור עדכון חדש.
3. בחרו את ארץ היעד ואת שפת היעד שלך, ולאחר מכן בחר את שיטת הקלט שלך (למשל, Google Sheets, העלאה מתוזמנת או העלאה ישירה).
4. פעלו בהתאם להנחיות כדי להעלות או לחבר את עדכון המוצרים שלכם.
הגדרת קמפיין שופינג בגוגל
לאחר שליחת עדכון המוצרים, אתם מוכנים ליצור קמפיין Google Shopping ב-Google Ads. כך עושים זאת:
1. נכנסים לחשבון Google Ads ולוחצים על "קמפיינים" > "+ קמפיין חדש".
2. בחרו "מכירות" כיעד שלך ובחר "קניות" כסוג הקמפיין.
3. בחרו את חשבון Merchant Center והגדירו את מדינת היעד.
4. הגדירו את התקציב היומי שלכם ובחרו את אסטרטגיית הצעת המחיר (למשל, עלות לקליק ידנית או הצעת מחיר אוטומטית).
5. צרו קבוצות מודעות כדי לארגן את המוצרים לפי קטגוריה, מותג או תכונות אחרות. כשאתם מגדירים את הקמפיין, שקלו את הטיפים הבאים לארגון המוצרים שלכם:
– השתמשו בשמות תיאוריים של קבוצות מודעות כדי לזהות בקלות את קטגוריות המוצרים שלכם.
– חלקו קטגוריות מוצרים גדולות לקבוצות מודעות קטנות וממוקדות יותר כדי לקבל שליטה טובה יותר על הצעות המחיר.
אופטימיזציה של קמפיין הקניות שלכם בגוגל
לאחר שהקמפיין יעלה לאוויר, עקבו אחר הביצועים שלו ובצעו התאמות לפי הצורך.
הנה כמה טיפים לאופטימיזציה של הקמפיין:
1. התאימו הצעות מחיר בהתבסס על ביצועים:
הגדילו את הצעות המחיר עבור מוצרים בעלי ביצועים גבוהים והצעות מחיר נמוכות יותר עבור מוצרים בעלי ביצועים נמוכים כדי למקסם את ההחזר על ההשקעה שלך.
2. השתמשו במילות מפתח שליליות: הוסיפו מילות מפתח שליליות כדי לא לכלול חיפושים לא רלוונטיים ולשפר את המיקוד.
3. וודאו שהתמונות באיכות גבוהה ושהמידע מדויק על המוצר: עדכנו ללא את המוצרים שלכם עם תמונות באיכות גבוהה ומידע מדויק כדי לשמור על חוויית משתמש חיובית.
סיכום
קמפיינים של Google Shopping יכולים לשנות את כללי המשחק עבור עסקים המעוניינים להגדיל את המכירות והנראות. על ידי ביצוע השלבים במדריך הזה ויישום אסטרטגיות אופטימיזציה אלה, תוכלו לרתום את מלוא הפוטנציאל של כלי הפרסום העוצמתי הזה. אל תהססו לצלול פנימה ולהתחיל לשלוט בקמפיינים של Google Shopping עוד היום!
מוסיף ואומר שכמובן שהיום קיימת האפשרות לייצר קמפיין מסוג פרפורמנס מקס עליו אכתוב מאמר בנפרד.
בהצלחה!