על פרסום באמזון ומשמעויותיו
אמזון זהו אתר המסחר המקוון הגדול ביותר בעולם, וכעת כאשר ענק המכירות פותח את הפלטפורמה למוכרים וחנויות מישראל, אין זה בלתי נמנע ויש ללמוד את הכלים הבסיסיים לפרסום באמזון, כדי להצליח להגיע לשווקים מקומיים ובינלאומיים ולצלוח את האתגרים הצפויים. אנו כאן כדי לעשות לכם מעט סדר בדברים עם כמה כללי ברזל חשובים.
פתיחת חנות באמזון, למה ומדוע?
השלב הראשון הוא כמובן לפתוח חנות. אך מבין כל אתרי האי קומרס, למה דווקא באמזון? אמזון זו הפלטפורמה המקוונת הרווחית ביותר בעולם. היא עברה את איביי ונמצאים בה מוכרים וקונים ממדינות רבות מסביב לעולם. אם בעבר היו הגבלות על משלוחים למדינות מסוימות, פתיחת אמזון בישראל מציעה למוכרים וקונים אפשרויות רחבות יותר שעד היום לא היו קיימות. יותר מכך, זה המקום להיות בו כי שם כל הלקוחות נמצאים.
על קידום באמזון
לאחר שפתחתם חנות עליכם לקדם אותה מטבע הדברים. בסופו של יום המטרה היא למכור ולהגיע אל קהלי יעד רלוונטיים. כדי להשיג את המטרה עליכם לפעול בשני מישורים: קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני דורש מכם להיות מעט סבלניים אבל הסבלנות משתלמת, ככל שהקידום יהיה מוצלח ואיכותי יותר, כך החנות שלכם תיחשף לקהל היעד הרצוי.
בדומה למנועי חיפוש כמו גוגל, גם לאמזון יש אלגוריתם חיפוש אשר כולל התאמה בין כותרת המוצר למילות חיפוש נפוצות, ביקורות קונים, מחירים זולים, אפשרויות משלוח, התאמה לקטגוריות החיפוש הראשיות ועוד.
המפתח להצלחה: מילות המפתח
לאמזון יש אלגוריתם חיפוש אשר עוזר למשתמשים למצוא את המוצרים הטובים ביותר במחירים המוזלים ביותר וכך להוביל אותם לרכישה. נכון שישנם משתנים מסוימים שישפיעו על מיקום המוצר כמו למשל חוות דעת ושיטת המשלוח. אך בשורה התחתונה, הכל מסתכם במילות המפתח: ככל שמוצר מסוים ימיר יותר טוב עבור מילת מפתח כך הוא ידורג גבוה יותר באמזון עבור אותה מילה.
כדי שהקידום יעבוד, עליכם לעשות אופטימיזציה למילות חיפוש ולשלב אותן בכותרת המוצר, בתיאורו, במפרט הטכני שלו ומאחורי הקלעים. ישנו הבדל בין מחקר מילות מפתח בגוגל לבין מחקר מילות מפתח באמזון, ואם אתם כבר רגילים לגוגל, עליכם לדעת שכדי לפרסם באמזון עליכם לרכוש כלים חדשים כדי להימנע מטעויות הרות גורל. כאשר המחקר שלכם יהיה טוב אתם תראו זאת באחוזי המכירות לכן לא מומלץ להקל בכך ראש, ההבדל יכול להגיע לכדי פער של 10% שלמים.
אז מה חשוב לדעת?
כדי להחליט אם המוצר שלכם רלוונטי או לא לחיפוש מסוים אמזון מחפש את מילות המפתח רק בארבעה מקומות בעמוד המכירה: בשם המותג, בכותרת המוצר, בתכונות המוצר ובמילות מפתח חבויות. למעשה אמזון לא מחפש את מילות הפתח בתיאור המוצר כלל. לכן כדי שהמוצר שלכם יופיע בחיפוש, על מילות המפתח להופיע במקומות שונים בעמוד המכירה. למרות שמדובר באמזון תוכלו לוודא שאינכם שוכחים אף מילת מפתח חשובה באמצעות גוגל, שם ניתן למצוא רעיונות למילות מפתח שאולי לא חשבתם להשתמש בהן, אך הן רלוונטיות לקידום עמוד המכירה שלכם.
מי המתחרים שלכם?
היות ומילות מפתח הן הדרך הטובה ביותר לקדם מוצרים באמזון מומלץ כי תכנסו לעמודים של המתחרים שלכם, תבחנו את הכותרות והבולטים שהם שילבו ותנסו להבין באילו מילות מפתח לא השתמשתם. רשמו ביטויים שנראים לכם רלוונטיים והשתמשו בכל הכלים שעומדים לרשותכם כדי לעשות חקר מילות מפתח ולשלבן בעמוד המכירות שלכם. ככל שהמחקר שלכם יהיה מדויק כך מיקומכם בתוצאות של מנוע החיפוש יהיו טובות יותר.
כל דבר שעושים לראשונה דורש ידע מקדים, לכן אל תהססו לקבל עזרה ממומחים שיכולים לתרום מניסיונם לקדם את המוצרים שלכם ולעזור לכם להשיג את המטרות שאותן אתם שואפים להשיג.
רוצים ללמוד על פרסום באמזון? היכנסו למאמר המפורט שכתבתי!