fbpx

קידום עסקים באינטרנט: איך לשווק את העסק בצורה עצמאית?

קידום עסק קטן ב-10 דרכים מומלצות

הצלחה בעסקים תלויה בשני פרמטרים עיקריים: סיפוק מוצרים או שירותים שאנשים צריכים במחיר שהם מוכנים לשלם ושיווק המוצרים או השירותים לאנשים הנכונים. רוב האנשים פותחים עסק מכיוון שהם מסוגלים לספק את הסחורה ומוכשרים בתחומם, אולם העניינים מתחילים להסתבך כשמגיעים לקידום העסק באינטרנט. כיום קיימות פלטפורמות מגוונות ושיטות שיווק רבות בהן אפשר להשתמש לקידום העסק, רובן יעילות ופשוטות להפליא. והחלק הטוב ביותר: תוכלו ליישם את כל אחת מהשיטות בעצמכם, ללא מומחיות מיוחדת או השקעה משמעותית. 

במאמר הבא אבחן 10 שיטות אפקטיביות לשיווק וקידום העסק באמצעים דיגיטליים, כך שתוכלו לעשות הכל באופן עצמאי ולהשתמש נכון בערוצים השונים שעומדים לרשותכם.

קידום העסק בעצמך - DigItal Minds

קידום עסקים במדיה החברתית

הרשתות החברתיות מספקות פלטפורמה מאוד יעילה וקלה לשיווק העסק, יותר מכך, חינמית. ישנן כמה וכמה רשתות חברתיות שפועלות כיום, וביניהן: אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, פינטרסט ועוד, כאשר לכל מדיה כזאת תכונות ומאפיינים ייחודיים רק לה. כל מדיה שתבחרו בה תהווה צינור נפלא להעברת מידע, בהנחה שתתמידו בכך. 

איך מתחילים? פשוט פותחים חשבון בכל אחת מהרשתות החברתיות ומתחילים לפרסם את העסק. חשוב מאוד לפני כן להחליט מה המסר הייחודי שאתם רוצים להעביר, להבין את השפה של המותג ולמתג את העסק כייחודי ואיכותי. כמו כן כדאי ורצוי להקפיד להשתמש בכל הכלים שהמדיות השונות מספקות: באינסטגרם להוסיף האשטאג#, ביוטיוב לתאר את הסרטון תוך שימוש במילות מפתח נפוצות וכן הלאה.

פתיחת דף עסקי בפייסבוק

פייסבוק זאת אחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר והיא מעולה לעסקים. לכן אל תוותרו על פתיחת דף עסקי מקצועי ומעוצב שיכיל מידע על העסק, כמו גם תוכן ויזואלי בדוגמת תמונות או סרטונים שמציגים את השירותים והמוצרים. את חשבון הפייסבוק העסקי שלכם כדאי שתעדכנו 3-4 פעמים בשבוע, כאשר לרשותכם עומדים כל מיני כלים למעקב וניטור. בעזרתם תוכלו להבין מהן השעות הרלוונטיות לפרסום לקהל היעד שלכם ולאיזה סגנון של פוסטים הקוראים יותר מגיבים.

חשוב לדעת: אל תתפתו לקשר את הפוסט לאתר או למקור חיצוני כלשהו. היות ובפייסבוק שואפים לשמור את המשתמשים מחוברים לרשת, המערכת מעניקה חשיפה כמעט אפסית לפוסטים מסוג אלו. כמו כן אל תפרסמו ללא הרף, פרסום אגרסיבי מרחיק אנשים. תנו טיפים, המלצות והעניקו ערך מוסף לאנשים העוקבים אחריכם.

הפכו לאוטוריטה בתחומכם

כאשר התדמית שלכם היא של בעלי מקצוע אמינים, מנוסים, כאלו שניתן לסמוך עליהם ועל הידע המקצועי שברשותכם, האמינות שלכם רק תגדל. הדרך הנכונה להגיע לשם היא על ידי הפעלת בלוג איכותי ומקצועי ובו נפרשת כל התורה על רגל אחת. כלומר בלוג אשר כולל אינפורמציה עדכנית ומעניינת שתעניק לקוראים ערך מוסף, לצד התחושה שיש להם על מי לסמוך. הפעלת בלוג היא אינה עניין של מה בכך ויש שלושה אלמנטים עיקריים שחשוב לשים עליהם דגש: הנעה לפעולה, תדירות ואיכות. 

  • איכות – עליכם להעניק מהידע שלכם לקוראים וליצור תוכן שאפשר ללמוד ממנו. ככל שתחלקו את הידע שלכם יותר כך תיתפסו כמקצוענים בתחומכם. אם אתם רהוטים ובעלי כישרון כתיבה, מעולה. אם לא, תנו למקצוענים לעשות זאת עבורכם.
  • תדירות – כאן הכוונה לתדירות הפרסומים. החליטו מראש על העלאת תכנים בתדירות קבועה, שתוכלו לעמוד בה ולהתמיד בה לאורך זמן. כך גם על הדרך תיצרו איזו ציפייה אצל הקוראים לתוכן הבא וגם תבססו את הביקור בבלוג שלכם כהרגל שלא כדאי לדלג עליו.
  • הנעה לפעולה – המטרה העומדת מאחורי כל פרסום היא להניע את הקוראים ליצור אתכם קשר או לבצע את הפעולה שלשמה התכנסנו (השארת פרטים, רכישת מוצרים וכדומה). דאגו לשלב בתכנים שאתם מפרסמים משפטים שיניעו לפעולה ויכוונו את הקוראים לבצע אותה בהתאם.

קידום עסק על ידי בניית אתר אינטרנט תדמיתי

אם ברצונכם לקדם את העסק בצורה אפקטיבית, סביר להניח שתצטרכו בשלב מסוים לבנות אתר אינטרנט. בניית אתר זו פעולה חשובה לפרסום ושיווק עסק, קל וחומר עסק חדש, היות ואתרים הם כלי שיווקי ראשון במעלה וחלק אינטגרלי מאסטרטגיית השיווק בעולם הדיגיטלי. נכון, בניית אתר אינטרנט כרוכה בהוצאות לא מבוטלות, אולם כיום באפשרותכם בהחלט לעשות זאת בעצמכם על ידי רכישת פלטפורמות מוכנות בהשקעה של עד 4,000 ₪ בבניית אתר פשוט ותדמיתי המתאים לעסק הקטן.

איך בונים אתר?

שיטוט קטן ברחבי הרשת יחשוף בפניכם כמה וכמה אפשרויות לבניית אתרים באופן עצמאי. כל שתצטרכו הוא ידע בסיסי במחשבים וזמן פנוי. רוב האתרים בתחום מציעים תבניות נגישות והדרכה. עם בניית האתר יהיה עליכם לרכוש דומיין במחיר שנע בין 49 ועד 75 שקלים בשנה, ולאחר שהשלמתם את התהליך זה השלב להתחיל לקדם את האתר במנועי החיפוש. תוכלו לעשות זאת בעצמכם או להיעזר במומחים לתחום.

רישום העסק באינדקס מקצועי

שיטה נוספת להגדיל את מידת החשיפה של העסק באינטרנט היא על ידי רישומו באינדקסים מקצועיים. ישנם סוגים שונים של אינדקסים ברחבי הרשת, חלקם איכותיים יותר, אחרים פחות, לכן חשוב לעשות שיעורי בית קודם לכן ולבחור את הטובים מכולם. כמו כן חשוב שהאינדקסים שאתם בוחרים יהיו רלוונטיים גם לתחום העיסוק וההתמחות שלכם. ישנם אינדקסים שהרישום אליהם כרוך בתשלום, בעוד שאל אחרים הרישום יהיה בחינם: בחרו באפשרות שמתאימה לכם יותר. 

שימו לב! עליכם למלא את פרטי העסק באופן מוקפד בשדות הרלוונטיים ולא לשכוח לציין את כל דרכי ההתקשרות עמכם: טלפון, עמוד פייסבוק, אתר אינטרנט, עמוד יוטיוב ועוד. לידיעתכם, רישום העסק ופרטי העסק באינדקס רלוונטי יעזור גם מההיבט של קידום אתרים לוקאלי.

הקמת מועדון לקוחות

רוב העסקים מבינים את החשיבות של הקמת מועדון לקוחות כדרך לשמר לקוחות קיימים, לרכוש חדשים, לקדם את העסק ולגרום ללקוחות לקנות מכם שוב ושוב. מומלץ מאוד לצרף לקוחות אל המועדון ללא תשלום ולהציע את האפשרות להצטרף בכל הזדמנות שנקרית בדרככם, אך בעדינות. כיום ניתן לצרף לקוחות פיזית בחנות, או אפילו דרך הטלפון הנייד ואתר האינטרנט של העסק וכך לבנות רשימת תפוצה מגוונת. 

מדוע זה חשוב? לאחר הצטרפות למועדון לקוחות העבירו את הפרטים למחשב וצרו רשימת תפוצה. רשימת התפוצה מאפשרת לכם לשלוח אל הלקוחות ניוזלטר במייל או הודעת SMS כדי להעביר להם מגוון רחב של מסרים, כמו למשל: הנחות מיוחדות לחברי מועדון, מבצעים ומכירות, מוצרים חדשים ועוד. כמו כן מועדון הלקוחות עוזר לכם לשמור על קשר עם הלקוחות באופן רציף ובכוחו לתרום המון לקידום העסק והגדלת המכירות.

שליחת ניוזלטר

שיווק העסק באמצעות המייל זו אחת השיטות העתיקות שישנן. שיטה זו מלווה עסקים כבר כמעט מתחילת הדרך, מאז שהאינטרנט קיים והיא עדיין יעילה באותה המידה. קידום באמצעות ניוזלטר ו/או רשימת תפוצה נשלח אל המכותבים שלכם כדי להעביר אליהם מידע, להציע שירותים ומוצרים וכדומה. אולם כדי שלא יסירו את עצמם מרשימת התפוצה, עליכם באמת לספק ערך בניוזלטרים שאתם שולחים.

שליחת ניוזלטר זו דרך נהדרת לשמר לקוחות ולגייס לקוחות חדשים, עם זאת כדי שהשיטה תהיה אפקטיבית עליכם לעשות זאת נכון. כדאי לכלול בניוזלטר אינפורמציה רלוונטית שתועבר באופן תמציתי. הניוזלטר יכול לכלול עמוד נחיתה, מידע על מוצרים חדשים, טיפים מועילים ועוד, כאשר לרשותכם האפשרות לשלוח את התוכן לרשימת התפוצה באופן ידני או על ידי מערכת אוטומטית לדיוור אלקטרוני. רק שימו לב שקיבלתם אישור ושאינכם שולחים ניוזלטר ללקוחות שאינם רוצים בכך.

נשמח לעזור לכם לשווק את העסק, דברו איתנו!

    שיווק העסק = נוכחות ברשת

    מלבד מדיה חברתית ברחבי הרשת פועלים פורומים וקבוצות דיון המשמשים לייעוץ, למידה, החלפת מידע בין בעלי עניין בכל תחום ועוד. כדי למצב את עצמכם כבעלי ידע ומקצועיות בתחומכם, עליכם להיות נוכחים בזירות השונות. במידה ועולה הצורך באחד הדיונים ספקו מידע רלוונטי וענייני ואל תתפתו לנצל את הפלטפורמה כדי להעביר מסרים שיווקיים. פרסום אגרסיבי בפורומים השונים רק יפגע במאמצים שלכם, יגרום לאנשים להתרחק ואף להתעלם מעצתכם. שמרו על מקצועיות ותנו לגולשים לפנות אליכם, עם הזמן ההשקעה תשתלם.

    כדאי לדעת – המקומות הנכונים להיות בהם כוללים אתרי קולגות ומתחרים, תחומים משיקים, אתרים המציעים שירותים ומוצרים משלימים נוספים וכדומה. אנשים שצורכים מוצר מסוים עשויים להתעניין גם אצל המתחרים או במקומות שמשווקים שירותים ומוצרים משלימים ו/או דומים. לכן נסו למצוא אתרים מובילים בתחומים המשיקים לשלכם כדי ליצור עמם שיתופי פעולה מבורכים.

    כתיבת תוכן באתרי חדשות ופורטלים רלוונטיים

    בכל תחום פועלים אתרי תוכן מובילים כמו למשל פורטלים אשר מספקים מידע רב ותוכן בעל ערך לגולשים. ברוב המקרים פורטלים זוכים לתנועת גולשים רבה ולכן אם תפרסמו בהם תוכן איכותי תוכלו להגדיל את מידת החשיפה הן לעצמכם כאנשי מקצוע והן לאתר שאתם מקדמים. חפשו אחר פורטלים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם או פנו לאתרי חדשות כלליים. הקפידו שהתוכן יתאים לאתר בו הוא עולה ולקהל היעד שאליו מדבר. 

    הידעתם? ישנם פורטלים ואתרי חדשות רבים שיהיו נכונים לפרסם תוכן רלוונטי ובעל ערך ממומחים. ברוב המקרים הדיל יהיה תוכן איכותי תמורת הוצאת קישור מהתוכן לאתר שלכם.

    רכישת ידע ב: קידום אתרים אורגני – SEO

    אין זה מספיק לכתוב תוכן לאתר האינטרנט שלכם, איכותי ככל שיהיה. כדי שתוכלו להפיק תועלת מכל תוכן שאתם מעלים לאתר כדאי מאוד שתפעלו על פי עקרונות הכתיבה הנכונים ותוך התאמה למנוע החיפוש של גוגל. SEO, הלא הוא קידום אתרים אורגני, זהו עולם ומלואו. כלי שיווקי זה טומן בחובו לא מעט כללים ופרמטרים שיכולים להשפיע על מיקומו של התוכן שפרסמתם בתוצאות החיפוש. לא. אינכם צריכים להיות מומחים בקידום אתרים, אלא רק ללמוד את כללי הברזל שהם המפתח להצלחה. כללים אלו יעזרו לכם לכתוב תכנים בצורה נכונה ואפקטיבית גם עבור גוגל וגם עבור הגולשים שלכם.

    כמה טיפים קטנים: עשו שימוש בכותרת מושכת, חלקו את התוכן לפסקאות, הוסיפו כותרות משנה, הניעו לפעולה, שלבו מילות מפתח והרשו לעצמכם לקבל ייעוץ מקצועי כדי להבטיח שהקידום האורגני נעשה בצורה יעילה ואפקטיבית.

    בואו נסכם

    אתם בהחלט יכולים לשווק ולקדם את העסק שלכם בעצמכם! רק זכרו, השיווק לא יקרה מעצמו עליכם להשקיע בכך את זמנכם כדי להשיג את המטרות והתוצאות הרצויות. זו משימה מאתגרת ומתגמלת כאחד, ואם תשקיעו בה, בסופו של דבר תקצרו את הפירות. כיום קידום באינטרנט זהו תחום תחרותי ובעל פוטנציאל גדול לכן עליכם להתחייב לנושא, לגלות עקביות ולהקדיש לכך לפחות שעה ביום, כל יום. עבדו בצורה מסודרת והתוצאות לא יאחרו לבוא: הגדלת החשיפה ועמה הגדלת הלקוחות והרווחים. 

    גיליתם שאתם מתקשים לעשות זאת בעצמכם ולהקדיש את הזמן הדרוש? פנו למומחים בתחום שיעשו את עבודת הקידום האינטנסיבית עבורכם, או לחלופין, יספקו לכם ייעוץ מקצועי. בכל מקרה, אל תקלו ראש בנושא, קידום איכותי ואפקטיבי הוא המפתח להצלחה שלכם.

    רועי בן נון

    רועי בן נון

    עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

    שתפו

    סקרנים?

    נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

    עקבו אחרינו

    מאמרים נוספים

    תגיות פופולריות