10 טיפים – שיפור חווית הגלישה

10 טיפים לשיפור חווית הגלישה באתר שלך

אתר אינטרנט הוא העוגן המרכזי במאמצי השיווק הדיגיטליים שלך. תכנון חווית משתמש נהדרת באתר דורשת הבנת הבעיות שנוצרות לגולשים באינטראקציה שלהם.

בנוף השיווקי של ימינו, האתר שלך הופך לכלי חזק יותר מתמיד. אתר האינטרנט שלך מוכר 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, וככזה, יש לו פוטנציאל להיות הנכס החזק ביותר שלך והמרכז במאמצי השיווק.
יחד עם זאת, מגמות דיגיטליות המשתנות במהירות עלולות לגרום לאתר שלך להרגיש מיושן ולא מעודכן. בעוד שלעתים עיצוב מחדש עשוי להיות אידיאלי, יתכן שלא יהיה לך זמן או כסף להשקיע בפרויקט כה גדול. כדי לעזור לך להתגבר על אתגר זה, ריכזנו רשימה של 10 דרכים פשוטות שתוכל לבצע לשיפר את אתר האינטרנט שלך כדי שיהיה מועיל ושימושי יותר.

טיפים לשיפור הגלישה באתר - Digital Minds

שיפור חווית הגלישה בנקודות

  1. השתמש ברווחים לבנים
  2. בצע אופטימיזציה למהירות הגלישה באתר
  3. השתמש בקריאות אטרקטיביות לפעולה
  4. צור בידול לקישורים באתר
  5. בצע הנגשה לתוכן האתר עם בולטים
  6. השתמש בתמונות בחוכמה
  7. תכלול כותרות מעוצבות ומנוסחות היטב
  8. שמור על עקביות בדפי האתר
  9. שגיאות 404 כהזדמנות
  10. התאמה מירבית לגלישה במובייל

 

1. שימוש ברווחים לבנים

יותר מפעם אחת שמעתי לקוחות מתלוננים שיש יותר מדי שטח לבן באתר שלהם וכי יש להשתמש בנדל"ן שלא נעשה בו שימוש לפרסום נוסף על שירותיהם. יחד עם זאת, שטח לבן חיוני לעיצוב טוב. שטח לבן הופך את התוכן שלך לקריא יותר ובמקביל מאפשר למשתמש להתמקד באלמנטים המקיפים את הטקסט.

על פי Crazy Egg, שטח לבן סביב טקסט וכותרות מגדיל את תשומת הלב של המשתמשים ב 20%. שטח לבן יכול גם לגרום לאתר שלך להרגיש פתוח, רענן ומודרני, ואם המיתוג שלך עולה בקנה אחד עם אלה הוא יכול לעזור לך לתקשר את התחושה הזו למשתמש. עם זאת, החיסרון של שטח לבן שצריך לזכור הוא שהוא אכן תופס מקום.

אם אתה מנסה להשיג הרבה תוכן מעל הקפל (מעל החלק שנראה מייד מבלי לגלול) יתכן ששטח לבן גדול מדי יכול להחליף מידע חשוב. המפתח הוא למצוא את האיזון בין מה שהכי חשוב לתקשר בחלקו העליון ולהקיף אותו עם מרחב כלשהו כדי להדגיש את התמונה ו/או הטקסט.

2. בצע אופטימיזציה למהירות הגלישה באתר

אחת החוויות המתסכלות ביותר עבור משתמשי האינטרנט היא לחכות לדף שיטען זמן רב מדי. עם עליית הפופולריות של המכשירים הניידים, אנשים ניגשים לתוכן בכל רחבי העולם בפלטפורמות רבות ומגוונות. בזמן הגלישה ברשת בארומה, בזמן שהם צופים בטלוויזיה או במחשב הנייד שלהם, הם מצפים לתוצאה מהירה עבור התוכן שהם רוצים.

כשהם לא משיגים את זה, הם בדרך כלל נוטשים. טעינת דפים איטית היא חוויה שלילית שמפריעה למשתמש והיא יכולה להיות מקור לתסכול ולעיתים קרובות למשתמשים פשוט אין זמן או סבלנות לחכות.

על פי Section.io, חמש שניות נוספות של זמן טעינת דפים יכולות להגדיל את "אחוז הנטישה" באתר שלך ביותר מ- 20%. זה מטורף.

אז, לאן מתקדמים מכאן? להבין מה הציון האתר שלך מקבל. גוגל מציעה שירות בחינם בו תוכל לקבל מידע על מהירות האתר שלך. גוגל תציע לך גם כמה הצעות לשיפור זמן הטעינה שלך במובייל ובדסקטופ.

כדי לשפר את מהירות הדף שלך, התחל על ידי דחיסת כל התמונות שלך לפני שאתה טוען אותן באתר שלך. גודל קובץ תמונה הוא אחד הגורמים המובילים למהירות דף איטית – שימוש באתרים כמו TinyPng יכול לעזור לך להאיץ דרמטית את כל דפי האינטרנט באתר.

3. השתמש בקריאות אטרקטיביות לפעולה

הלקוחות שלך כבר רגילים לעקוב אחר רמזים חזותיים כדי לקבוע איזה תוכן חשוב להם. קריאות לפעולות (CTA) המסומנות בבירור במילת פעולה מאפשרות למשתמשים באתר שלך לנווט באתר שלך ביתר קלות ולקבל בדיוק את מבוקשם במיקום שהם מצפים למצוא אותו.

ביצירת כפתורי הנעה לפעולה באתר שלך אתה צריך לחשוב על צבע ופסיכולוגיה של צבע. במחקר שנערך על ידי Maxymiser, החוקרים נדהמו לגלות כי הם השיגו עלייה של 11% בקליקים לאיזור הקופה באתר של לורה אשלי, על ידי בדיקת וריאציות צבע ומסרים שנועדו להניע פעולה. צבעים שונים מעוררים מסרים שונים. חשבו על המסר שברצונכם לעורר עבור הלקוח שלכם (אמון, ניסיון, אינטליגנציה) ובחרו את הצבעים שלכם בחוכמה.

דבר שני שצריך לקחת בחשבון הוא מילות ההנעה לפעולה בהן אתה משתמש עבור הכפתורים שלך. המילים צריכות לכלול פועל או מילת פעולה שמדרבנות את המשתמש לבצע פעולה שאתה מצפה ממנו לבצע. בחירת המילים הנכונות או הטריגרים הפסיכולוגיים נקבעת על ידי רמת ההזדהות הרגשית שהמילה יוצרת. במידה ולא יווצר קשר רגשי אז זה אומר שגם לא תבוצע פעולה. אז הפוך את מילותיך לנועזות, מותאמות לתקופה ומכוונות לפעולה.

4. צור בידול לקישורים באתר

כשאתה מוסיף קישור לתוכן כלשהו בדף אתה בעצם מבקש שהמשתמש ילחץ שם. ודא שקישורים ניתנים לזיהוי בקלות על ידי רמזים חזותיים. טקסט תחתון וטקסט צבעוני אחר מושך את תשומת ליבו של הקורא ומודיע לו או לה שזה קישור שיש ללחוץ עליו.

במחקר שנערך בנושא הראה שגולש ממוצע רואה טקסט כחול ומודגש כקישורים ויודע ללחוץ עליהם. ניצול ציפיות המשתמשים ומה שהם כבר יודעים על השימוש באינטרנט נחשב כהצלחה בטוחה.

כשמדובר בבידול של היפר-קישור, אינך צריך להמציא את הגלגל מחדש. דבקות במוסכמות יכולה להיות בעלת הברית שלך הטובה ביותר כאן. דרך פשוטה לבדוק עד כמה הקישורים שלך יעילים היא לבצע A/B Test ולהסיר את הצבע מהעיצוב ולראות מה התוצאה.

כשאתה משלב היפר-קישור, עצור לחשוב על אורכו. ככל שכותרות הקישור ארוכות יותר כך קל לזהות אותן. לדוגמא: "בדוק כאן" יהיה פחות יעיל מאשר "היכנס לאתר שלי לבדיקה"

5. הנגשה לתוכן האתר עם בולטים (Bullets)

בולטים יאפשרו למשתמש לקבל במהירות את כל המידע שהוא רוצה: יתרונות, דרכים לפתור את הבעיה שלו ותכונות מפתח של מוצר/שירות – והכל תוך זמן קצר. זה יהפוך את ההצעות שלך לאטרקטיביות יותר ויאפשר למשתמש שלך לקבל את כל המידע הדרוש לו.

עם טונות של סמלים מגניבים שם בחוץ, תוכלו גם להיות יצירתיים עם הכדור שלכם ולעזור לקורא להמשיך בתמונות המייצגות את הנקודה שלכם. למה לעשות זאת? מכיוון שהוא מאלץ אותך לבודד את הנקודות החשובות ביותר שאתה מנסה לשים בלי להיקלע למינוחים או לפרטים.

6. השתמש בתמונות (בחוכמה)

אנשים ברחבי האינטרנט מתחילים להיות חכמים ומהירים יותר לשפוט את אתרי החברה לפני שהם מחליטים אם הם רוצים להמשיך לגלוש באתר. כאשר הם מבקרים לראשונה באתר שלך, הם יכולים לזהות בקלות צילומים גנריים שהם כבר ראו במקום אחר או שמזכירים את הסגנון הלא אישי של צילומי סטוק (מאגרי תמונות). שימוש בצילומי מאגר יכול להפחית את האמון וגם להתבלט כגנרי ולא ייחודי. לרוע המזל, אסוציאציות מסוג זה מושלכות גם על האתר שלך (במידה ונעשה בהן שימוש).

במחקר שנעשה ע"י חברת הובלות אמריקאית, הם הצליחו להגדיל את יחס ההמרה באתר על ידי החלפת תמונת סטוק בתמונה של צוות המובילים האמיתי של החברה. עלייה באחוז ההמרה נרשמה כאשר הם הוסיפו תמונה של משאית ההובלה שלהם בפועל לעומת תמונת מלאי.

שורה תחתונה? בעוד שצילומי המלאי יכולים להיות באיכות גבוהה, הם לא מצליחים ליצור חיבור בין המשתמש למותג.

בסופו של דבר, אף צילומי מאגר לא יהיו מסוגלים להעביר את ייחודיות המותג, השירותים והמוצרים שלך באופן שאתה רוצה. רק תמונות מקוריות שלך יכולות לתקשר עם הלקוח הפוטנציאלי שלך. השתמש בתמונות בצורה אסטרטגית באתר שלך כדי לתמוך בתוכן ולאפשר למשתמשים הפסקה חזותית מטקסט האתר, אך וודא שהם רלוונטיים ולא גנריים.

7. תכלול כותרות מעוצבות ומנוסחות היטב

הכותרות והתכנים שלך צריכים להיות מונעים על ידי מה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים. הכללת מילות מפתח בכותרת שלך חשובה מאוד גם למיקוד המסר שלך כדי למשוך את הקהל הנכון.

מנועי חיפוש בדרך כלל נותנים לכותרות משקל רב יותר על פני תוכן אחר, כך שבחירת הכותרת הנכונה ולגרום לה לבלוט יכולה לשפר משמעותית את הנגשתו לסריקה. כותרות מדריכות את המשתמש שלך באתר, ומאפשרות להקל על הסריקה ולמצוא תוכן המדבר אליו ישירות.

רוצים לדעת עוד על קידום האתר שלכם בגוגל? לחצו על הלינק וקראו את המאמר שלי בנושא

8. שמור על עקביות בדפי האתר

עקביות פירושה להפוך את הכל באתר לתואם. גדלי כותרות, בחירת גופנים, צביעה, סגנונות כפתורים, ריווח, אלמנטים עיצוביים, סגנונות איור, בחירת תמונות – יו ניים איט. הכל צריך לדבר באותו נושא כדי להפוך את העיצוב שלך לקוהרנטי בין העמודים באותו עמוד.

על מנת לספק למשתמש שלך חוויה נעימה בזמן שהם מנווטים באתר, חשוב שיידע שהוא עדיין נמצא באתר שלך. שינויים עיצוביים דרסטיים מדף לדף יכולים לגרום למשתמש שלך להרגיש אבוד ומבולבל ולאבד אמון, מה שיכול להוביל לנטישה.

"האם אני במקום הנכון?" היא שאלה שלעיתים קרובות אני מוצא את עצמי שואל כאשר אני מנווט באתרים לא עקביים, וכשאני כן, בדרך כלל אני עוזב. חוסר עקביות בעיצוב מוריד את איכות המוצרים והשירותים שאתה מספק, לפי נתוני גלישה שעברו ניתוח מקיף.

9. שגיאות 404 כהזדמנות

בעוד שמנועי חיפוש אינם מענישים אותך בחומרה על שגיאות 404 קלות (הדף לא נמצא), המשתמש יעשה זאת. כאשר משתמש ניגש לקישור או לתמונה, הם מצפים שקישור זה ייקח אותם למקום הבא אליו הוא רוצה להגיע.

במילים פשוטות, המפגש עם דף 404 מרגיז את המשתמש שלך, וגורם לו לחשוב מחדש על בילוי זמנו באתר, (הוא גם ישר חושב שבאתר אחר זה לא יקרה). הפעלת 404 היא עוד אירוע מתסכל מאוד עבור המשתמש וזה משבש לחלוטין את המסע שלהם באתר האינטרנט שלך.

כדי לבדוק אם יש לך שגיאות 404, אתה יכול להגדיר את כלי מנהלי האתרים של Google ולבדוק שגיאות סריקה. כמו שהזכרתי קודם, הכלי הזה הוא בחינם! אז עשו בו שימוש

טיפ שיכול להועיל, ניתן להשתמש ב404 כהזדמנות לחזור למסלול ועל הדרך להיות קול. הנה כמה דוגמאות מגניבות של חבריי מפופטין

10. התאמה מירבית לגלישה במובייל

טכנולוגיות מתקדמות כדי לענות על הצרכים שלנו להיות ניידים. אתרי אינטרנט הם גם חלק משמעותי מהתפתחות זו. חובה שאתרך יהיה ידידותי לנייד וקל לניווט, לא משנה באיזה סוג מכשיר הם משתמשים כדי לגשת אליו.

לאחרונה גוגל החלה להעניש אתרים שאינם מותאמים למכשירים ניידים, מה שהופך את הצורך בתגובתיות לחיוני עוד יותר. זו ככל הנראה הדרך החשובה ביותר שבה תוכלו לשפר את השימושיות של האתר שלכם. אם אינך בטוח אם האתר שלך נייד, אתה יכול להשתמש בכלי זה בחינם.

אני מקווה שעצות אלה לביצוע שיפור חווית הגלישה העניקו לך כמה רעיונות כיצד תוכל לשפץ את אתר האינטרנט שלך כך שיהיה ידידותי יותר למשתמש מבלי להשקיע אלפי שקלים על עיצוב מחדש.

רועי בן נון
המחבר

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *