fbpx

9 טיפים לבניית דף נחיתה מעולה

בונים דף נחיתה? יש לנו 9 טיפים מועילים בשבילכם!

המוצרים או השירותים שלכם יכולים להיות הדבר הטוב ביותר שקרה לאנושות, אך ללא פרסום בדיגיטל תתקשו להגיע לקהל היעד שלכם וליידע אותו שמוצרים ושירותים אלו בכלל קיימים. לכן הרבה עסקים פונים לפרסם בפלטפורמות אונליין שונות ומגוונות, כדי למנף את הפרסום ולהוציא אחוזי המרה גבוהים כדאי להיעזר בדף נחיתה. דף נחיתה טוב ומשכנע הוא הבסיס לשיווק מוצלח אונליין, בעזרתו תוכלו למשוך את תשומת ליבם של הגולשים, לשפר את אחוזי ההמרה ולגרום ליותר אנשים להשלים את היעדים שהצבתם. יחד עם זאת, בניית דף נחיתה שממקסם את פוטנציאל ההמרה זו לא משימה פשוטה, לכן כדי שתוכלו ליצור דף נחיתה מנצח אספנו עבורכם את הטיפים הבאים.

1#: הקפידו על עיצוב נקי ומאורגן

עיצוב דף הנחיתה משחק תפקיד מרכזי במידת האפקטיביות שלו, הן מבחינת הנראות, והן מבחינת התוצאות בפועל. כאשר אתם מעצבים דף נחיתה צריכה להיות לכם מטרה אחת והיא להקל על הגולשים ככל האפשר. לכן עליכם לוודא שכל האלמנטים בדף יעבדו בצורה הרמונית כדי להשיג את יעד ההמרה, בין אם הוא לגרום למבקרים למלא טופס השארת פרטים, בין אם לבצע רכישה, בין אם להירשם לניוזלטר ובין אם להוריד ספר אלקטרוני.

כאשר אתם מעצבים דף נחיתה עליכם לשים דגש רב על שימוש חכם בצבעים ושילוב תמונות שמושכות את העין. שימו לב שלא להעלות קבצי תמונות גדולים מדי כדי שלדף לא ייקח זמן רב להיטען. מדובר בתורה שלמה אשר יורדת לרזולוציות של צבע הכפתור כדי להבטיח דף נחיתה טוב. לכן עליכם להכיר את כל התכונות של דף נחיתה יעיל וטוב מבחינה עיצובית וויזואלית, רגע לפני שאתם מעצבים אחד.

2#: היו מינימליסטיים

הקפידו לשמור על דף הנחיתה שלכם כמה שיותר נקי מהסחות דעת (כמו למשל חלונות קופצים) כך שהניווט בו יהיה כמה שיותר ברור וטבעי. דף נחיתה טוב מספק את כל המידע הדרוש כדי לעודד את הגולשים לבצע את הפעולה הרצויה, ואין הוא אמור לכלול שום דבר נוסף מעבר לכך. מידע רב מדי עלול להציף את המבקרים בדף, לכן הקפידו להיות כמה שיותר פשוטים ולספק את המידע החיוני ביותר, באופן הברור והנגיש ביותר, תוך שאתם מקפידים להסביר את כל הפרטים החשובים במידת האפשר.

חשבו טוב על המידע שתרצו להציג בנקודת המפגש הראשונה עם המבקרים בדף, לעומת המידע שתעדיפו להציג בהמשך. רוב האנשים יודעים שהם יכולים לגלול את הדף למטה כדי לקבל מידע נוסף, לכן אל תפחדו להרחיב ולשלב הסברים יסודיים ומעמיקים במקומות יותר דיסקרטיים של דף הנחיתה שלכם. עיצוב מינימליסטי של דף הנחיתה עוזר ליצור רושם חזותי נקי ומושך, אך בד בבד, הוא מספק למבקרים את המידע לו הם זקוקים כדי להחליט באופן לא פולשני. יש דרכים שונות ומגוונות לעצב דף נחיתה מפורט עם כל המידע הרלוונטי אך מבלי להציף את המבקרים ועליכם לבחור את הדרך שמתאימה ביותר למטרת ואופי הדף שלכם.

3#: השתמשו בכותרת מושכת – אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני

כאשר דף הנחיתה שלכם איכותי ההצעה שעומדת מאחוריו צריכה להיות חזקה ובעלת ערך לגולשים, יותר מכך, על הדף להדגיש את התרומה של השירות או המוצר ללקוח במונחים ברורים ותמציתיים. הכותרת של עמוד הנחיתה, כמו גם כותרות המשנה, מציעה לכם הזדמנות אחת ויחידה לקדם את השירותים או המוצרים שלכם ולהראות את הערך שלהם באופן חד וברור. דפי הנחיתה היעילים ביותר הם כאלו שממנפים את ההצעה שלהם באמצעות הכותרת הראשית ומשתמשים בכותרת המשנה כדי לספק הסברים נוספים.

בכל מקרה, אל תשכחו: יש לכם בערך 8 שניות כדי לשכנע את המבקרים בדף שלכם שההצעה שלכם שווה ושכדאי להם להמשיך ולקרוא. לכן חיוני שהכותרת הראשית וכותרת המשנה יהיו כמה שיותר ברורות ומשכנעות כדי שהם לא יעזבו.

4#: לכל אורך הדרך שדרו אמינות

אחת הסיבות העיקריות לכך שגולשים לא משלימים את ההמרה היא שהם לא בוטחים בעסק מספיק. דפי נחיתה טובים יוצרים אמינות, כלומר הם מצליחים לשדר שהמותג וההצעה שמופיעה בדף כמה שיותר אמינים ואין סיבה לחשוש. לכן הקפידו לחזק את הביטחון של הגולשים במותג. יש דרכים שונות ומגוונות לשדר אמינות לאורך הטקסט: המלצות של לקוחות עבר מרוצים למשל הן דרך להרגיע את המבקרים, כמות גדולה של לייקים ברשתות חברתיות גם יכולה להעיד על כך שמדובר במותג אמין.

אמון הוא כלי רב עוצמה ואם תוכלו לייצר אמינות בדף הנחיתה שלכם הוא יהפוך להרבה יותר יעיל. דרך נוספת לבנות אמון היא להוסיף לדף לוגואים של מותגים ידועים שעבדתם אתם בעבר, תעודות, אישורים ואסמכתאות למיומנותכם או לערכה של ההצעה שלכם, קבוצות שאתם חברים בהן, כל אלו ועוד ישמשו כאישור לאמינותכם.

5#: וודאו שדף הנחיתה שלכם מותאם לניידים

מכיוון שכמעט 60% מהפעילות האינטרנטית כיום מתבצעת באמצעות מכשירים ניידים, חשוב מאוד שדף הנחיתה שלכם יהיה מותאם לנייד. זה הוכח שאתרים ידידותיים למכשירים ניידים יכולים להכפיל את אחוזי ההמרות שלכם. דף הנחיתה שאתם מעצבים צריך להיראות נהדר במכשירים ניידים – עליו להיות קל לניווט, הטעינה שלו צריכה להיות מהירה והלחיצה על הכפתורים שבו צריכה להיות כמה שיותר נוחה ופשוטה.

6#: שמרו על פשטות

חלק מהמטרות של משווקים מקוונים היא לאסוף על הגולשים שמגיעים לאתר כמה שיותר נתונים.  אולם כאשר מדובר בדף נחיתה, פחות הוא בהחלט יותר. מאוד חשוב להקפיד שלא להעמיס על המבקרים בדף מכיוון שככל שהם יצטרכו להשקיע זמן בכדי להשלים את ההמרה כך גדל הסיכוי שהם יתייאשו מהר יותר ויינטשו את הדף באמצע. לכן גם אם המטרה שלכם היא לגרום למבקרים למלא טופס צור קשר הקפידו שהטופס יכלול רק 4 שדות למילוי (שם, טלפון, מייל וסיבת הפניה). אפשר אפילו לצמצם את מספר השדות ל- 2 בלבד: שם וכתובת מייל, אם זה מה שתעדיפו.

יש לציין כי עדיף לכלול שם וכתובת מייל, שכן לרוב האנשים לא אכפת לספק את שמם ואת כתובת המייל שלהם. לעומת זאת, בקשת מספר טלפון עלולה להשפיע על השלמת ההמרה במידה משמעותית, ושלא לטובה, בנתונים מדובר בכמעט 50%!

7#: התאימו את דפי הנחיתה לנישות הנכונות

אם ההצעה שלכם פשוט נהדרת וקידמתם אותה היטב, סביר להניח שתגיע אליכם תנועה ממספר מקורות שונים. אם הדבר אפשרי רצוי ומומלץ שתתאימו את דפי הנחיתה שלכם באופן אישי לקהלי יעד שונים. קחו בחשבון שגולשים שמגיעים לדף הנחיתה שלכם מפוסט בפייסבוק או מטוויטר שונים בתכלית השינוי מגולשים שמגיעים אליכם ממודעה בגוגל או באמצעות קישור מהניוזלטר החודשי שלכם.

8#:  התאימו בין דף הנחיתה לבין מודעות גוגל אדס

דפי נחיתה אפקטיביים הם כאלו שמשתמשים באותה שפה, הן בדף הנחיתה עצמו והן במודעות של המותג שמופיעות בגוגל ומפנות אל דף הנחיתה. כאשר אתם חוזרים על אותה שפה ומשתמשים באותן מילות מפתח בשני העולמות אתם משדרים עקביות ומראים לגולשים שהם בדרך הנכונה, אחרת הם עשויים להתבלבל ולחשוב שהגיעו למקום הלא נכון. כמו כן הקפידו להעביר את הגולשים ישירות אל היעד מבלי ללכת סחור סחור, כלומר אם הם לחצו על מודעה בגוגל שנוגעת לשינה אל תזרקו אותם לאזור הקמפינג, הובילו אותם בדיוק אל היעד שלהם.

זכרו – ככל שתתנו מענה טוב יותר לצרכים של הלקוחות כך תצליחו להשלים המרות טוב יותר.

9#: עקבו אחר התוצאות

דף נחיתה טוב הוא כזה שעובד. נקודה. לכן כדי לדעת אם דף הנחיתה שלכם אכן מוצלח ועושה את העבודה, עליכם פשוט לבדוק אותו, הטמיעו עליו פיקסל למעקב אחר המרות כדי לדעת לבסוף מהיכן הגיעו המרות כדי לשפר את קמפייני הפרסום שמובילים תנועה אליו. המעקב אחר התוצאות חיוני מאוד והוא יאפשר לכם לראות מה עובד יותר בדף הנחיתה ומה פחות, ולשנות בהתאם. לכן הקפידו לבדוק את מידת האפקטיביות של דף הנחיתה שלכם כמה שיותר.

ולסיכום כדי שהכל יתנהל בדיוק כפי שצפיתם וחזיתם מומלץ לפנות לאנשי מקצוע שיודעים דבר או שניים על עיצוב דפי נחיתה, כך שיוכלו לקדם אתכם ולעזור לכם לכתוב את הדף האפקטיבי ביותר. 

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות