קידום חנות וירטואלית

יש לך חנות אונליין? כך תגדילו את היקף המכירות!

קידום חנות וירטואלית זו משימה מאתגרת שלא פעם גם יכולה להטעות: על פניו נדמה כי מדובר באתר לכל עניין ודבר, ולא סתם אתר אלא אתר גדול ועשיר בדפים ומוצרים ולכן נוצר מעין רושם שגודל האתר לבדו יכול למשוך את הטראפיק הרצוי אל האתר. אבל בפועל זה לא תמיד עובד כך. 

קידום אתרים זו משימה שדורשת ידע וניסיון ולא אחת האתגר יהיה אפילו גדול יותר כאשר מדובר בקידום חנויות וירטואלית. חנויות וירטואליות כוללות מאות אם לא אלפי עמודים, בהם יכולים גם להופיע טקסטים כפולים כמו למשל של מפרטים טכניים ומאוד קשה לשלב טקסט חופשי בעיצוב הקיים. 

שלא תטעו, קידום חנות וירטואלית עשוי להיות מאתגר, אך לא בלתי אפשרי. התהליך דורש המון סבלנות (בעיקר מצד הלקוח), מגוון רחב של פתרונות יצירתיים וגם היכרות עם הטיפים הבאים בהחלט לא תזיק.

קידום חנות באינטרנט - Digital Minds
מה שהתמונה גרמה לך להרגיש, ככה המאמר יעשה לאתר 🙂

התוכן באתר  

התוכן הוא עולם ומלואו וחשיבותו לקידום אתרים ממש גדולה. עם זאת זה לא מספיק להוסיף תוכן לאתר, להחזיק אצבעות ולחכות שגוגל יעשה את שלו. חשוב מאוד שלא להתפשר על כך שהתוכן שמשלבים יהיה איכותי ולא פחות חשוב: יצליח להבין את כוונת המשתמשים. לא פעם אתרי מוצרים עמוסים לעייפה במוצרים אך אין בהם תוכן ממשי ובכך הכוונה לטקסטים. 

טקסטים בעמודי קטגוריה 

כאשר מקדמים אתר יש לשים דגש רב על עמודי הקטגוריה, מכיוון שלרוב הם אלו שמושכים את הטראפיק לאתר. למרות שגוגל יכול לזהות ולהבין את ההקשר של העמוד מהטייטלים שלו, הניסיון מלמד ששילוב טקסטים בעמודי קטגוריה, גם אם מדובר בכמה שורות בודדות, יכול לעשות הבדל גדול. הטקסטים עוזרים לגוגל להבין טוב יותר את נושא העמוד, כמו כן הם עוזרים לכם להראות ללקוחות מדוע כדאי להם לקנות מכם ובמה אתם נבדלים מאחרים. 

אם חלקו העליון של האתר תופס מקום נכבד, או לחלופין כאשר לא רוצים שהמלל יופיע לפני המוצרים עצמם, ניתן בהחלט לשלב את התוכן בתחתית העמוד ואף מומלץ לעשות זאת מאשר לוותר עליו כלל. בשום מקרה, אל תעלו לאתר תוכן משוכפל! הרבה בעלי אתרים מעלים מוצרים ומעתיקים את התוכן שלהם מהטקסטים של המתחרים או משכפלים את התכנים שמופיעים בעמוד היצרן. חשוב להבין שתוכן משוכפל עושה נזק גדול לקידום האתר.

בלוג 

דרך נוספת להעשיר את האתר בתוכן היא על ידי כתיבת בלוג. עם הבלוג אפשר לעשות המון דברים כמו למשל לפרסם בפייסבוק, לקשר אותו לרשימת תפוצה, למשוך באמצעותו מבקרים חדשים שיקנו באתר וכן הלאה. כאשר מדובר בחנות וירטואלית תוכלו לשלב סוגים שונים של תכנים החל במדריכי רכישה, דרך מוצרים פופולריים של אותה שנה ועד מוצרים חדשים שהגיעו לאתר, טרנדים חמים בהתאם לעונה, מוצרים נמכרים ומומלצים באתר, סרטוני הדרכה בווידאו וכן הלאה, רעיונות כמובן לא חסרים.

תגי מטא

התוכן ומבנה עמודי הקטגוריה שניהם מאוד חשובים לקידום. אולם גם שם המוצר. כדי לקדם בהצלחה חנות וירטואלית עליכם לכלול את שם המוצר גם בכותרת וגם בתיאור המוצר עצמו. בנושא זה חשוב להיות מאוד מדויקים, אך גם מנגד לא להגזים. אם יש למוצר שני שמות או לחלופין נהוג לחפש אותו גם בשפה האנגלית, ממש חובה לכלול את כל הווריאציות השונות. תגי מטא נותנים לכם גם את ההזדמנות לקרוא לפעולה, לציין הנחות אם ישנן למוצרים או לחשוב יצירתית ולכלול מידע מתומצת שיכול לשדרג את הדירוג של העמוד ולהגדיל את אחוז ההקלקות. 

התאמה למובייל

רוב האנשים קונים אונליין דרך הטלפון הנייד. אם תכנסו לחנות וירטואלית שאינה תומכת בגרסת מובייל דרך הנייד שלכם, מהר מאוד תמצאו את דרככם החוצה. יכול מאוד להיות שלא תתפתו לחזור לאותה חנות שוב כתוצאה מכך. היום אי אפשר לדבר על קידום חנות וירטואלית מבלי לומר גרסת מובייל באותה הנשימה. למעשה במציאות הנוכחית אפילו יהיה יותר הגיוני לקדם את גרסת המובייל של האתר מאשר את הגרסה הרגילה שלו.

כאשר שואפים לבצע אופטימיזציה לסלולר חשוב מאוד לבדוק שהמהירות אופטימלית, להקפיד על קיומם של אלמנטים כמו כפתורי שיתוף, כפתורי יצירת קשר ובאופן כללי, ליצור חוויית גלישה אופטימלית. כמו כן בגרסת סלולר רצוי להמעיט עם הטקסטים כדי שלא יפגעו באיכות השימוש.

טעינה מהירה

חנויות וירטואליות עשויות לעלות לאט יותר בהשוואה לאתרים אחרים ולא תמיד מערכות הניהול שלהן עוברות אופטימיזציה למהירות. מקסום מהירות האתר הוא הכרחי וכדי למקסם את המהירות יש לנקוט בפעולות כמו:

  • כיווץ תמונות כבדות
  • אחסון האתר על שרתים מהירים בחו"ל
  • צמצום קוד
  • הסרת פונקציות שאינן נחוצות לסוג החנות
  • קישור קבוע לכל עמוד
  • בדיקה שגרסת המובייל לחנות מהירה מספיק

כמו כן חשוב מאוד להתאים בין הצרכים של האתר לבין מערכת הניהול. לא כל מערכת תוכל להחזיק כל אתר, ישנן מערכות שיתקשו להחזיק אתרים עם אלפי מוצרים על שרת שיתופי, לעומת זאת יש מערכות שיעשו זאת בקלות. במקביל, יש פעולות שניתן לבצע כדי להקטין את העומס על המערכת ולגרום לה לתפקד בצורה אופטימלית יותר. 

אבטחה

סוגיית האבטחה מאוד חשובה בחנויות וירטואליות: מטבע הדברים כדי לרכוש בחנות על הגולשים להרגיש שמדובר במקום אמין, שחוויית הקניה בו בטוחה. לכן סוגיית האבטחה היא מאוד חשובה ורלוונטית לקידום איכותי. יש לזכור שלקוחות קונים מעבירים לאתר פרטים אישיים ורגישים כמו למשל מספר כרטיס אשראי. למרות שרוב החנויות כן מאובטחות, כדאי מאוד לשים לב שתקני האבטחה בהם תומכת החנות הם הכי חדישים שישנם, זאת על מנת שגוגל יוכל לזהות אותם ובהתאם לדרג את האתר. כמו כן יש לשים דגש על יציבות השרת, גיבוי ושחזור, מניעת ניסיונות תקיפה ועוד. 

רמת האבטחה משפיעה גם על הגדלת אמון הגולשים באתר. לכן הוספת תווית שמציינת כי מדובר ברכישה מאובטחת בכל עמוד מוצר יכולה לעשות פלאים, תוך ציון מדיניות שמטיבה עם הלקוח כמו למשל החזרים, החלפות, האחריות וכדומה.

תמונות ותכני וידאו

למרות שטקסטים מאוד חשובים לקידום, לא תמיד הכוונה מאחורי שילוב תוכן תהיה דווקא לשילוב טקסטים. לעיתים שילוב תמונות ותכני ווידאו יהיה הרבה יותר מועיל, בהתאם לשאלת החיפוש של הגולשים. לא בכדי אומרים שתמונה שווה אלף מילים. גולשים שחיפשו לקנות את המוצר יפיקו יותר תועלת מתמונות איכותיות, תיאור קצר וקריאה לפעולה. כמו כן שילוב סרטוני ווידאו שמראים כיצד ניתן להשתמש במוצר, כוללים הוראות הפעלה, הנחיות מיוחדות ועוד יכולים לתרום לחוויית הגלישה והקניה. 

אם כבר בתמונות עסקינן, אז כדאי להשקיע בצילום תמונות איכותיות, גם אם הדבר אומר לשכור איש מקצוע ולצלם תמונות מקצועיות. פעולות אלו ישפרו את הנראות ויעזרו להגדיל את ההמרות. עם זאת חשוב מאוד שהתמונות לא יהיו גדולות מדי כדי שלא יפגעו במהירות האתר.

שילוב המלצות גולשים ומוצרים משלימים

המלצות גולשים יכולות לעזור מאוד גם בעיבוי התוכן באופן אותנטי וגם בהגדלת המוטיבציה של הגולשים בעת ביצוע הקניה. חוות הדעת של הגולשים על המוצרים ועל האתר מאוד חשובה, בעיקר כשהיא חיובית, ובעזרתן אפשר להעצים את תחושת האמינות של האתר והנאמנות של הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. 

גולשים שמבצעים רכישה זו הזדמנות שלא כדאי לפספס. בחנות פיזית המוכרים יכולים להציע מוצרים נוספים שיכולים להתאים ואין שום סיבה שאותה פעולה לא תתבצע גם בחנות וירטואלית. ברגע שהצלחתם ללכוד את תשומת לבו ולהניע אותו לקנות, זה הזמן להציע לו מוצרים נלווים שמשלימים את המוצר שזה עתה רכש. תחושת האופוריה שמתפשטת בגוף לאחר רכישה יכולה גם להוביל לקניית מוצר נוסף. 

מיתוג נכון 

במקביל לאופטימיזציה של החנות יש לחזק את המותג במקביל ברחבי הרשת ולנהל קמפיין שיווקי בגוגל, בנוסף לניהול עמוד עסקי ברשתות חברתיות. פעולות אלו מגדילות את החשיפה, הרכישות ונותנות פוש לקידום האורגני. מעבר לכך יש לבנות אסטרטגיה של קישורים נכנסים מאתרי תוכן בתחומים רלוונטיים או משיקים. גם בדיקה של מתחרים אחת לתקופה לצד מעקב של אזכורי המותג באמצעות כל הכלים הקיימים למטרה זו, הן פעולות שמאפשרות לנצל הזדמנויות טוב יותר, לשפר את אסטרטגיית הקישורים ולחזק את אזכורי המותג ברחבי הרשת. 

מבנה עמוד מוצר – איך בונים עמוד מנצח?

דף מוצר מנצח בכל אתר שמכבד את עצמו צריך לכלול את המאפיינים הבאים:

  • כותרת  H1- חשוב שהכותרת תכיל מידע רלוונטי ולא רק את שם המוצר.
  • תמונות – תמונות איכותיות של המוצר מאוד חשובות, רצוי לשלב תמונה אחת גדולה ותמונות קטנות מזוויות אחרות שניתנות לפתיחה. 
  • שקיפות בנושא המלאי – האם המוצר זמין במלאי או שהוא לא? שקיפות בנושא זה חשובה כך שהלקוח לא יפתח ציפיות ויתבדה רק בקופה או לאחר הרכישה.
  • מחיר שמוצג באופן בולט ואם יש הנחה אז מה טוב – רצוי מאוד שהגולש לא יצטרך לגלול את העמוד על מנת לחפש מידע על המחיר. כמו כן להנחות יש אפקט פסיכולוגי חיובי.
  • כפתור בולט של "הוסף לעגלה/לסל" – כפתור זה צריך להיות במקום נגיש ובולט לעין, אפשר אף לשלב אותו בשני מקומות אסטרטגיים בעמוד.
  • אפשרות לבחור את מספר הפריטים – יש לקוחות שמעוניינים לרכוש יותר ממוצר אחד, אפשרו להם לעשות זאת בקלות.
  • תיאור מוצר מורחב – כדאי ורצוי להרחיב בתיאור המוצר שלא להשאיר שום מקום לספק או לשאלות. וודאו שהטקסט שאתם משלבים מספק את כל התשובות. 
  • סרטון וידאו – שילוב סרטון שמראה את המוצר בפעולה, מנחה כיצד להשתמש בו, מציג חוויה חיובית של הגולשים לשימוש במוצר וכן הלאה.
  • מוצרים משלימים – בתחתית כל עמוד מוצר מומלץ לשלב מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותו וקשורים למוצר שנרכש. במקרים מסוימים גם מאמרים רלוונטיים יהיו אפשרות טובה.
  • חוות דעת – שילוב חוות דעת של גולשים שקנו את המוצר יכול לעשות פלאים, לחזק את האמינות של המותג ולהניע לפעולה גולשים אחרים. 

טיפים קטנים לסיום

ישנם אלמנטים רבים שיכולים לשפר את חוויית השימוש ולהשפיע על קידום האתר. כך למשל מומלץ לציין את אמצעי התשלום האפשריים כבר בעמוד הרכישה על מנת למנוע מהגולש להגיע לסוף תהליך הרכישה ורק שם לגלות שאמצעי התשלום שלו לא מתאים. כמו כן כדאי לאפשר קניות באתר גם ללא רישום, שכן ישנם לקוחות שמעוניינים שפרטיהם ישמרו באתר בעוד שאחרים יעדיפו שלא. אם אתם מאמינים במוצר שלכם ומוכנים לספק החזר כספי ללקוחות לא מרוצים, רצוי לציין זאת, מידע שכזה יגביר את האמינות. כמו כן אם יש לכם איזושהי מדיניות ברורה בנוגע למשלוחים, החלפות והחזרות ציינו אותה כבר בעמוד המוצר כך שהכל יהיה שקוף ולא יהיו הפתעות מיותרות.

וכמובן שכדי להוציא מן הכוח אל הפועל את כל התורה כולה, נדרש איש קידום מוכשר, יצירתי ובעל ניסיון שידע כיצד לקדם את האתר שלכם, ולא יוותר עד שיגיע לתוצאות הרצויות.

רועי בן נון
המחבר

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק המון בספורט באופן אקטיבי ופסיבי :)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *