fbpx

מחשבון ROAS וניתוח החזר הוצאות על פרסום ממומן

נתחו את ביצועי הפרסום שלכם על ידי חישוב ROAS

החזר על הוצאות פרסום, או ROAS – Return of ad spend הוא מונח המשמש בעולם הפרסום לתיאור הרווחים שמקבלים קמפיינים פרסומיים. מטרת החישוב היא למדוד את היעילות של קמפיין פרסום.

הנוסחה לחישוב ROAS פשוטה: הכנסות / עלות פרסום = החזר הוצאות פרסום

הנוסחה מאוד פשוטה. פשוט מחלקים את ההכנסות שייצרתם לעסק שלהם באופן ישיר מפרסום חלקי התקציב שהשקעתם באותו פרסום ואז תגיעו לתשובה שהיא החזר ההשקעה שלהם באחוזים.

ניתוח עלויות הפרסום

אתם יכולים לנתח את עלויות הפרסום עם הרווח שמציג החזר ה- ROAS. רוב הזמן, המפרסמים יעסקו בהחזר גבוה על ההשקעה כדי להבטיח שהם מרוויחים מספיק כסף. מעקב אחר החזר ה- ROAS עבור חברה הוא גם קריטי מכיוון שהוא מראה אם ​​סוגים מסוימים של פרסום שווים את הכסף שמושקע עליהם.

הבנה אם סוג של פרסום (במיוחד פרסום בדיגיטל) פועל להביא מכירות היא חשובה להפליא לעסקים – והכרת ה- ROAS מאפשרת לחברות לקבוע אם מאמצי השיווק שלהן (בתחום מסוים) שוות את הכסף שמושקע עליהן. ההצלחה של העסק יכולה להיות תלויה בכך שהחזר ה- ROAS יהיה רווחי (במיוחד ביחס להשקה של מוצר חדש), והרבה פעמים חברות צריכות לדעת מההתחלה אם סוג מסוים של קמפיין פרסום עובד כצפוי. אם לא, הן צריכות לדעת מוקדם כדי להתמודד עם ההשפעות של קמפיין כושל. לא משנה באיזו פלטפורמה עסק יבחר לפרסם, קמפיין כושל יכול להגיע לתקציבים מבוזבזים ולסגירה של הקמפיינים מהר מאוד.

 

שורה תחתונה

הסתמכות על מדדי ROAS בלבד יכולה להטעות. הערך של החזר ROAS לחברה תלוי ביעדי מסעות הפרסום, בהגדרות של מה היא המרה והיכן התקציב מושקע. בחלק מהקמפיינים עשוי להיות החזר ROAS גבוה אך החברה עדיין יכולה בסופו של דבר להפסיד כסף מכיוון שהמוצר שהם מוכרים עולה יותר מדי לייצור ושילוח, בהתחשב בתקציב המודעה. זה יכול להיות נכון במיוחד כאשר עלויות אלה משולבות בעלות הפרסום הכוללת.

יחד עם זאת, אין זה אומר בהכרח שהמאמץ השיווקי לא הצליח. ה- ROAS מחושב רק עם עלות הפרסום בחשבון, כך שאולי לא ניתן לקחת בחשבון גורמים אחרים אשר רואים רווחים בפועל (כמו עלייה בלתי צפויה בעלויות המשלוח).

החזר ה- ROAS יכול להועיל מאוד לעסקים כאשר משתמשים בו נכון. זה יכול לעזור לקבוע אם קמפיין הפרסום בו נעשה שימוש מייצר רווחים – ולגלות את זה מוקדם מאשר מאוחר.

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות