פיקסל פייסבוק לעומת גוגל אנליטיקס

למה אתם רואים הבדלים בספירת המרות בין השניים? הסבר מעמיק כאן.

מעקב אחר ההמרות של פייסבוק בפיקסלים לעומת המרות של גוגל אנליטיקס הוא המפתח למדידת ההצלחה של קמפיין פרסום ממומן בפייסבוק.

מטרות כמו Reach או Engagement וכו הן משניות כאשר מודדים המרות אמיתיות כמו לידים או מכירות.
כמו ברוב הדברים הקשורים בפרסום בדיגיטל, ישנם ניואנסים שצריך להיזהר מהם.

במאמר זה אבחן את ההבדל בין מעקב ומודל הייחוס של פייסבוק לעומת גוגל אנליטיקס, מדוע מדדים אלו לעולם לא יתאימו, ומדוע חיוני להסתכל בשתי הפלטפורמות כשמדדים את ההצלחה של קמפיין הפייסבוק שלכם.

המרות מפיקסל פייסבוק

כדי לעקוב אחר המרות מפייסבוק, עליכם להתקין את הפיקסל של פייסבוק באתר שלכם יחד עם איוונטים סטנדרטיים או מותאמים אישית.

לאחר שהגדרתם את האיוונטים כראוי, תוכלו להשתמש בהם בכדי לייעל את הקמפיינים שלכם.
בנוסף, תוכלו למדוד תוצאות ישירות באדס מנג'ר או באנליטיקס של פייסבוק.

הערה: בכדי שהאלגוריתם של פייסבוק יעשה אופטימיזציה לקמפיינים שהמטרה שלהם היא המרות מתוך איוונטים מותאמים אישית, תצטרכו ליצור המרות מותאמות אישית מאותם איוונטים.

בתפריט הראשי של האדס מנג'ר, תלחצו על Custom Conversions:

ואז תצרו המרה חדשה לפי איוונטים:

מודל Attribution (ייחוס) של המרות פייסבוק פיקסל


חלון הייחוס – Attribution Window

פייסבוק משתמשת במודל ייחוס שמתפצל לשניים:
ייחוס לפי קליק – גולש הקליק על מודעה שלך וביצע פעולה
ייחוס לפי צפיה – גולש ראה את המודעה שלך, לא הקליק עליה אבל כן ביצע פעולה בתוך חלון הייחוס.

כלומר, הקליק או הצפייה האחרונה במודעה לפני המרה, בתוך חלון הייחוס שהוגדר, ייוחס לפייסבוק.

כברירת מחדל, חלון הייחוס בפייסבוק מוגדר על 28 יום לאחר קליק על מודעה וצפיה במודעה של יום אחד.
אפשר לשנות את ההגדרה לחלון של יום אחד, 7 ימים או להשאיר על ברירת המחדל של 28 יום.

רק כדי להבהיר, גם אם הגולש רק צפה במודעה ולא הגיע פיזית לאתר, אך לאחר מכן הוא ביצע רכישה או השאיר ליד ממקור תנועה אחר, פעולה זו תיוחס להמרה שהגיעה מפייסבוק. כל עוד ההמרה מתרחשת בחלון הייחוס שהוגדר.


ניתן לשנות את מודל הייחוס ברמת חשבון המודעות בהגדרות חשבון המודעות:

חשוב לדעת: כדי שפייסבוק יעשה אופטימיזציה בצורה אופטימלית צריכות להיות לפחות 50 המרות החלון זמן של 7 ימים פר קבוצת מודעות.

אם פעולת ההמרה העיקריות שלכם (כמו רכישה או ליד) לא מייצרות מספיק המרות בחלון הזמן הזה, ניתן להחליף אותם להמרות משניות (כמו הוספה לעגלה או צפיה בדף).

גוגל אנליטיקס 

גוגל אנליטיקס בדרך כלל עוקב אחר סוגי המרות מגוונים (נתון להגדרה שלכם) כמו השלמת טופס יצירת קשר, רכישה או המרות משניות כמו הוספה לעגלה וכו.

אנליטיקס מתפקדת כפלטפורמה למעקב אחר נתונים שמגיעים מהאתר שלכם או אפליקציה ומספקת נתונים על אופי הגלישה באתר, התנהגות גולשים ומעניקה המון תובנות חשובות שיתנו לכם יכולת הסקת מסקנות על תפקוד הנכסים שלכם.

מודל ייחוס גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס משתמש במודל ייחוס של קליק אחרון, המייחס המרות למקור האחרון והעדכני ביותר ממנו הגיע המשתמש.
יחד עם זאת, אנו עדיין יכולים לגשת לתובנות של אותו מודל כדי להבין בדיוק את שאר חלקי הפאזל של אותה פעולת המרה.
כדי לקבל תובנות תוכלו לגשת לדוחות הבאים באנליטיקס תחת המרות – משפכים מרובי ערוצים:
* המרות בסיוע – יראה לכם מה את מקור האינטראקציה שהובילה להמרה הסופית
* נתיבי המרה מובילים – יראה לכם את הנתיב השלם מהחשיפה הראשונה ועד לאחרונה
* פרק זמן עד להמרה – כמה ימים לקח למשתמש לבצע המרה
* אורך נתיב – כמה אינטראקציות המשתמש ביצע לפני המרה 
* כלי השוואת מודלים – תוכלו להסתכל על אינטראקציה אחרונה (ברירת מחדל), בחלון זמן שהגדרתם או ליצור מודלים מותאמים אישית.

תובנות אילו מסייעות מאוד לקבלת החלטות טובות יותר והבנה טובה יותר מה עובר על המשתמש עד לרכישה.  

מעקב מבוסס אנשים לעומת מעקב מבוסס קוקיז (עוגיות)

הבנת ההבדל בין מעקב מבוסס אנשים לעומת מעקב מבוסס עוגיות היא חיונית.

הפיקסל של פייסבוק יכול לעקוב אחר אנשים על פני מכשירים ודפדפנים כל עוד הם מחוברים לפייסבוק או בעזרת התאמה מתקדמת שיכולה לזהות אם משתמשים מחוברים או לא.

כתוצאה מכך, פייסבוק יכולה לספר לך עם נתונים מבוססים אם משתמש לוחץ על מודעה בנייד אך ממיר מאוחר יותר במחשב השולחני שלו.

ההמרות של גוגל אנליטיקס מבוססות על קובצי cookie והיא רואה את הגולש בנייד ומחשב שלחני למשל כשני משתמשים נפרדים. אז אם גולש יגיע לאתר מובייל מפרסומת בפייסבוק אך בהמשך יחזור באמצעות חיפוש אורגני משולחן העבודה?
גוגל אנליטיקס רואה בכך שני משתמשים והמקור האחרון (אורגני במקרה הזה) יהיה הערך המיוחס להמרה.

רועי בן נון
המחבר

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *