fbpx

פרסום בגוגל אדס – המדריך

פרסום בגוגל – המדריך האולטימטיבי

אם אתם שוקלים להשקיע תקציב גדול על פרסום אונליין כדי להגיע לקהל היעד שלכם, כדאי שתשקיעו אותו במקום הנכון. המקום הנכון הוא במקום שיש בו מעל ל-246 מיליון מבקרים ייחודיים, 3.5 מיליארד אינטראקציות יומיות, וההערכה של כ- 700% החזר על ההשקעה. המקום הזה הוא גוגל אדס. מודעות ממומנות בגוגל הושקו שנתיים בלבד לאחר שהפך לאתר הפופולרי ביותר בעולם: Google.com. פלטפורמת הפרסום הגיעה לעולם באוקטובר 2000 בשם גוגל אדוורדס, אך לאחר מיתוג מיתוג מחדש בשנת 2018, שונה שמה לגוגל אדס. Google Ads היא פלטפורמת פרסום בתשלום לקליק, בו אתם (המפרסמים) משלמים עבור כל קליק (PPC) או לכל הופעה (CPM) של מודעה. ככל שמסע הפרסום שלכם יהיה טוב יותר, כך תפיקו יותר קליקים, והסיכוי שלכם להשיג פניות או לקוחות חדשים גדול יותר. (וכן, המדריך הזה יראה לכם כיצד ליצור קמפיין בצורה הטובה ביותר)

פרסום בגוגל אדס - Digital Minds

פרסום בגוגל – זה בכלל עובד?

כדי לענות על זה, בואו נבחן כמה נתונים סטטיסטיים. למודעות גוגל יש שיעור קליקים ממוצע של כמעט 8%. מודעות ברשת המדיה מניבות 180 מיליון הופעות בכל חודש. לגולשים עם כוונת רכישה, מודעות מוצר בגוגל מקבלות 65% מהקליקים. 43% מהלקוחות קונים משהו שהם ראו במודעת YouTube. אז כן, Google Ads עובד. באמצעות קמפיין שנבנה בצורה טובה ניתן לייצר החזר השקעה גבוה.

למה לפרסם בגוגל אדס?

גוגל הוא מנוע החיפוש הנפוץ ביותר, ומקבל 3.5 מיליארד שאילתות חיפוש מידי יום. שלא לדבר על כך, פלטפורמת Google Ads קיימת כמעט שני עשורים, מה שמקנה לה ותק מסוים בתחום הפרסום בתשלום. גוגל היא משאב שמשמש אנשים ברחבי העולם לשאילת שאלות שנענות עליהן בשילוב של פרסומות בתשלום ותוצאות אורגניות. ולדברי גוגל, מפרסמים מרוויחים 28 ש"ח עבור כל 4 ש"ח שהם מוציאים על מודעות Google. אז יש כמה סיבות לכך שתרצו לשקול פרסום בגוגל.

סיבות לכך שהקמפיין שלך בגוגל לא עובד

אם ניסיתם לפרסם ללא הצלחה בגוגל, אל תוותרו, כי יכולות להיות סיבות רבות לכך שהקמפיין שלכם ​​לא עובד. בואו ננסה לכסות כמה מהן:

  1. מילות מפתח רחבות מידי – אתם באמת צריכים לדעת לקלוע בול כשמדובר במילות המפתח שלכם, וזו הסיבה שבדיקות בתדירות גבוהה (במיוחד עם תחילת הקמפיין) צריכות להיות חלק מהאסטרטגיה שלכם. אם מילות המפתח שלכם רחבות מידי, גוגל תציב את המודעה שלכם בפני הקהל הלא נכון, מה שאומר פחות קליקים והוצאה גבוהה יותר. בדקו מה עובד (כלומר, אילו מילות מפתח מייצרות קליקים) והתאימו אותן כך שהמודעות יוצגו לקהל היעד הרלוונטי ביותר. סביר להניח שלא תקבלו את התוצאה הנדרשת בתחילת הקמפיין, אך עליכם להמשיך להוסיף, להסיר ולשנות מילות מפתח עד שזה יקרה.
    כיצד לתקן זאת: סקרו את אסטרטגיות מילות המפתח בהמשך המדריך

  2. מודעות לא רלוונטיות – אם המודעה שלכם לא תואמת את כוונת המחפש, לא תקבלו מספיק קליקים כדי להצדיק את הוצאות הפרסום. הכותרת וטקסט המודעה צריכים להתאים למילות המפתח שבחרתם, והפתרון שהמודעה שלכם משווקת צריך לענות למחפש על מה שכואב לו. זה שילוב שיניב את התוצאות שאתם מחפשים, ויכול להיות שעם כמה שינויים קלים המודעה תתחיל לעבוד טוב יותר. יש לכם אפשרות ליצור מודעות מרובות במסע פרסום – השתמשו באפשרות זו כדי לעשות בדיקות (A/B Testing) אילו מודעות עובדות הכי טוב. כדאי להשתמש במודעות חיפוש הרספונסיביות החדשות כדי ליצור מודעה אחת שתריץ כמה גרסאות.
    כיצד לתקן זאת: קראו את שיטות העבודה המומלצות שלנו

  3. ציון איכות נמוך – ציון איכות (Quality Score) הוא פרמטר שגוגל קובעת על פיו היכן המודעה שלכם אמורה להיות מדורגת. ככל שהציון גבוה יותר, כך המיקומים שלכם יהיו טובים יותר וכך גם תשלמו פחות פר קליק ממתחרה שרץ על אותה מילת מפתח באותו מכרז ולו יש ציון איכות נמוך מכם. אם ציון האיכות נמוך, המודעה תופיע פחות וכך גם יפחת הסיכוי להמרה. גוגל תציג לכם את ציון האיכות, אך שיפורו תלוי אך ורק בכם.
    כיצד לתקן זאת: קראו כיצד לשפר את ציון האיכות.

  4. דף נחיתה בינוני – המאמצים שלכם לשיפור לא צריכים להסתיים בשיפור המודעה – חוויית המשתמש לאחר קליק חשובה לא פחות. מה הלקוח הפוטנציאלי רואה ברגע שהוא לוחץ על המודעה שלכם? האם הדף עונה על מונח החיפוש של המשתמש או עונה על שאלתו? על המשתמש לחוות מעבר חלק לכיוון המטרה הנכספת – המרה.
    כיצד לתקן זאת: סקרו את שיטות העבודה המומלצות לעבודה עם דפי נחיתה וישמו אותן כדי להגדיל את שיעור ההמרות. קראו את המדריך המפורט שלנו לשיפור האתר.

 

מונחים בגוגל אדס שכדאי להכיר

  • דירוג מודעה – Adrank 

  • הצעות מחיר – Bidding

  • סוג מסע הפרסום – Campaign Type

  • אחוז הקלקה – CTR – Click Through Rate

  • עלות לקליק – CPC – Cost Per Click

  • עלות ל-1000 הופעות – CPM – Cost Per Mille

  • אחוז המרה – Conversion Rate

  • רשת המדיה – Display Network

  • תוספי מודעות – Ad Extensions

  • מילות מפתח – Keywords

  • תשלום לפי קליק – PPC – Pay Per Click

  • ציון איכות – Quality Score

מונחים נפוצים אלה יעזרו לכם להגדיר, לנהל ולבצע אופטימיזציה בקמפיין שלכם בגוגל אדס. חלקם ספציפיים למודעות Google ואילו אחרים קשורים לפרסום ממומן באופן כללי. כך או כך, תצטרך לדעת את אלה כדי להפעיל קמפיין מודעות אפקטיבי.

דירוג מודעה Adrank

זהו הערך שמשמש לקבוע את מיקום המודעה (היכן המודעות מופיעות בדף ביחס למודעות אחרות), והאם המודעות בכלל יוצגו. דירוג המודעה מחושב על סמך סכום הצעת המחיר, איכות המודעה ברגע המכירה הפומבית (כולל שיעור הקליקים הצפוי, הרלוונטיות של המודעה וחוויית דף הנחיתה), ערכי הסף של דירוג מודעה, ההקשר שבו המשתמש מבצע את החיפוש (לדוגמה, המיקום שלו, המכשיר שבו הוא משתמש, טיב מונחי החיפוש, מודעות ותוצאות חיפוש אחרות שמוצגות בדף, יחד עם מאפיינים ואותות נוספים הקשורים למשתמש), כמו גם ההשפעה הצפויה של תוספים ופורמטים אחרים של מודעות.

מכרז הצעות מחיר Bidding

מודעות גוגל מבוססות על מערכת הצעות מחיר (בידים), שבה אתם כמפרסמים בוחרים סכום הצעה מקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור קליק על המודעה שלכם. זה לא מחייב שהביד הכי גבוה בהכרח יציב את המודעה שלכם במיקום הגבוה ביותר, צריך לדאוג שציון האיכות של כל מילה יהיה כמה שיותר גבוה כך תוכלו לשלם פחות מהמתחרים שלכם פר קליק ולהיות ממוקמים גבוה יותר. יש לך שלוש אפשרויות למתן הצעות מחיר: עלות לקליק, עלות לאלף הופעות או מחיר לרכישה:

  • Cost per Click – CPC – הוא הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם על כל קליק של גולש.

  • Cost per Mille – CPM – הוא הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם עבור 1000 הופעות של מודעה.

  • Cost per Engagement – CPE – הוא הסכום שאתם משלמים כגולש מבצע פעולה המוגדרת מראש עם המודעה שלכם.

וכן, אני אסקור גם אסטרטגיות הצעות מחיר בהמשך המאמר

סוגי קמפיינים

לפני שנתחיל כדאי שתכירו את סוגי הקמפיינים שיש בגוגל אדס: חיפוש, רשת המדיה ווידאו.

  • חיפוש – מודעות טקסט שמופיעות בדף החיפוש בגוגל ומופעלות על ידי חיפושי גולשים

  • רשת המדיה – בדרך כלל מבוסס על באנרים (מודעות תמונה) שמוצגות באתרים ברחבי רשת האתרים של גוגל, לדוגמא: וואלה, מאקו, Ynet וכו

  • וידאו – מודעות סרטון שמופיעות ביוטיוב

CTR – אחוז הקלקה

שיעור הקליקים הוא נגזרת של כמות הגולשים שהקליקו על המודעה שלכם מתוך סך הפעמים שהמודעה הופיעה. אחוז גבוה מעיד על מודעה איכותית שעונה בצורה הטובה ביותר על כוונת הגולש.

Conversion rate – אחוז המרה

המרה היא באופן כללי פעולה שמוגדרת על ידכם, אם זה מילוי פרטים בטופס יצירת קשר, התקשרות דרך האתר, צ'ט במסנג'ר או כל דבר אחר שמהווה מבחינתכם מדד להצלחה. אחוז ההמרה הוא נגזרת של כמות הגולשים שהמירה מתוך כמות הגולשים שנכנסה לאתר.

רשת המדיה של גוגל – Display Network

רשת המדיה של גוגל היא רשת של אתרים המאפשרת מקום בדפי האינטרנט שלהם עבור מודעות גוגל – מודעות אלה יכולות להיות מודעות טקסט או מודעות תמונה ומוצגות לצד תוכן הרלוונטי למילות המפתח שלכם בהתאמה קונטקסטואלית (בתוכן האתר) או קהלים אחרים בעלי תחומי עניין משותפים. בעזרת רשת המדיה של Google, אפשר להגיע לאנשים כשהם גולשים באתרים המועדפים עליהם, מראים לחבר סרטון ב-YouTube, בודקים את חשבון ה-Gmail שלהם או משתמשים בניידים ובאפליקציות.

תוספי מודעות – Ad Extensions

תוספי מודעות מאפשרים להוסיף למודעה מידע נוסף ללא עלות נוספת. תוספים אלה כוללים את הסוגים הבאים: Sitelink, שיחה, מיקום, הסבר, הצעה או אפליקציה; בהמשך נתייחס לכל אחת מהתוספים למודעות אלה.

מילות מפתח – Keywords

כאשר משתמש גוגל מקליד שאילתה בשדה החיפוש, גוגל מחזירה מגוון תוצאות התואמות את כוונתו. מילות מפתח הן מילים או ביטויים המתיישרים עם מה שהמחפש רוצה ויספק את רצונו. אתם בוחרים מילות מפתח על סמך אילו שאילתות ברצונכם להציג את המודעה. לדוגמה, חיפוש שמקליד "המלצות לאופניים חשמליים" יראה תוצאות של מפרסמים שמתאימים לחיפוש הזה והם מוכרים אופניים אונליין או בעלי חנות מקומית.

  • מילות מפתח שליליות הן רשימה של מונחי מילות מפתח שאינכם רוצים להופיע כאשר מחפשים אותן. לפי רשימה זו, גוגל תדע לא להציג את המודעות כאשר תבוצע התאמה. בדרך כלל, אתם תבחרו ביטויים שממש לא עונים על מה שאתם מציעים לדוגמא: "אופניים חשמליים למסירה", במקרה זה מאחר ואתם מוכרים אופניים, תבקשו לא להופיע כאשר המילה "למסירה" מופיע בשאילתה של הגולש ובכך תחסכו תקציב יקר.

 

תשלום לפי קליק – Pay Per Click

תשלום לקליק, או PPC, הוא סוג של פרסום בו המפרסם משלם לכל קליק על מודעה. PPC אינו ספציפי למודעות גוגל, אך זהו הסוג הנפוץ ביותר של קמפיין בתשלום. חשוב להבין את הפרטים הקטנים של PPC לפני שתתחילו את מסע הפרסום הראשון שלכם בגוגל אדס

ציון איכות – Quality Score

ציון האיכות מודד את איכות המודעה לפי שיעור הקליקים, הרלוונטיות של מילות המפתח, האיכות של דף הנחיתה וביצועי העבר בדף החיפוש של גוגל. ציון האיכות הוא גורם מכריע בדירוג המודעה.

איך גוגל אדס עובד?

מודעות Google מוצגות ללקוחות המעוניינים במוצר או בשירות שלכם. מפרסמים כמוכם מציעים הצעות מחיר לפי מילות מפתח, והזוכים בהצעה זו (לפי מגוון פרמטרים שחלק מהם הוא הצעת המחיר) ממוקמים בראש דפי תוצאות החיפוש, בקמפיינים ברשת המדיה, יוטיוב ועוד צריך להתחשב בפרמטרים אחרים ע"פ סוג הקמפיין.

גורמים רבים משפיעים על היכולת שלכם ליצור מודעות יעילות עם ביצועים גבוהים. בואו נסקור אותם:

דירוג מודעה וציון איכות

דירוג המודעה קובע את מיקום המודעות וציון האיכות הוא אחד משני הגורמים (השני הוא סכום ההצעה) שקובע את דירוג המודעה. זכרו, ציון האיכות מבוסס על האיכות והרלוונטיות של המודעה שלכם, וגוגל מודדת לפי כמה אנשים לוחצים על המודעה שלך כשהיא מוצגת – כלומר, שיעור הקליקים שלך. שיעור הקליקים שלך תלוי עד כמה המודעה שלך תואמת את כוונת המחפש, שעונים על כל שלושת הבאים:

  1. רלוונטיות של מילות המפתח

  2. אם טקסט המודעה וההנעה לפעולה שבתוכה עונה למחפש על הצרכים בהתבסס על מונח החיפוש שלו

  3. חווית הגלישה בדף הנחיתה 

ציון האיכות הוא המקום בו אתם צריכים למקד את מירב תשומת הלב כאשר אתם בונים לראשונה את הקמפיין בגוגל, ככל שתגדילו לבנות את הקמפיין בצורה נכונה וחכמה כך תצאו לדרך עם בסיס טוב יותר לקבלת ציון איכות גבוה יותר. ככל שהציון האיכות שלכם גבוה יותר, כך העלות לקליק תהיה נמוכה יותר ותקבלו מיקום טוב יותר בדף החיפוש. כאשר העלות לקליק נמוכה יותר כך גם העלות לליד/לרכישה וכן הלאה.

 

סוג הקמפיין: חיפוש, רשת המדיה או וידאו

אתם יכולים לבחור מבין שלושה סוגים של מסעות פרסום במודעות Google: חיפוש, תצוגה או וידאו. בואו נסקור את השימושים האופטימליים לכל אחד ומדוע תוכלו לבחור באחד על פני אחר שאולי פחות יתאים לכם:

גוגל חיפוש

מודעות חיפוש הן מודעות טקסט המוצגות בדפי התוצאות של גוגל. כדוגמה, חיפוש אחר "אופניים חשמליים" מחזיר תוצאות ממומנות, או מודעות, כמו אלה:

התוצאות הראשונות הן מן הסתם מודעות, רק בגלילה מטה תתקלו בתוצאות אורגניות

היתרון של מודעות חיפוש הוא בכך שאתם מציגים את המודעה שלכם במקום בו רוב המחפשים מחפשים מידע קודם – בגוגל. גוגל מציגה את המודעה בדף התוצאות שנראית דיי זהה לתוצאות אחרות אורגניות למשל (ההבדל היחיד הוא שאת המודעות מסמנים) כך שגולשים ילחצו על המודעות בצורה טבעית לגמרי.

מודעות חיפוש רספונסיביות

מודעות חיפוש רספונסיביות מאפשרות לכם להזין גרסאות מרובות של כותרות וטקסט בגוף המודעה, כדי שגוגל תבחר את הנוסח עם הביצועים הטובים ביותר שיובילו ליותר קליקים. המודעות המסורתיות יותר מה שנקרא מודעות חיפוש מורחבות, נותנות אופציה יותר סטטית ובכך מאלצות אתכם לרשום כמה גרסאות שונות. מאידך, מודעות רספונסיביות מאפשרות מודעה דינמית הנבדקת אוטומטית בשאיפה להגיע לגרסה המתאימה ביותר לקהל היעד שלכם. עבור גוגל, המטרה היא לגרום לכמה שיותר גולשים להקליק על המודעות ע"י השגת הגרסה הטובה ביותר של המודעה.

רשת המדיה – מודעות תצוגה

לגוגל יש הסכמים עם אתרים בתחומים שונים ומגוונים, גוגל בעצם מסכמת על בעלי האתר שישאירו לה איזורים מיוחדים שבהם היא תוכל להציב באנרים של לקוחות, שלכם בעצם. כמובן שישנו תגמול לבעל האתר על כל קליק. קוראים לזה Adsense (תוכלו לקרוא כאן עוד מידע על כך). צד הלקוח נקרא בגוגל רשת המדיה. היתרון למפרסמים הוא בכך שהם יכולים להציג את המודעות שלהם בפני קהלים המתאימים למה שהם מוכרים. בדרך כלל מדובר במודעות תמונה שמושכות את תשומת ליבם של הגולשים מהתוכן שבאותם אתרים.

 

שימו לב לכמות הבאנרים המופיע בדף הבית של Ynet

סוג נוסף של מודעות תמונה מופיע בקמפיין שופינג לאתרי איקומרס בדף החיפוש של גוגל, על ארחיב במאמר מיוחד שאכתוב לגוגל שופינג בעתיד, מבטיח!

פרסום ביוטיוב – מודעות וידאו

מודעות וידאו מוצגות לפני או אחרי (ולעיתים באמצע) סרטוני YouTube. זכרו, יוטיוב הוא גם מנוע חיפוש. בחרו נכון את מילות המפתח (אם החלטתם לטרגט בצורה זו) וכך תוכלו להציג את המודעה בפני גולשים שמחפשים בדיוק את הסרטון או את הנושא שמתאים למוצר שלכם, אין קשר טוב יותר מאשר לתפוס את הגולש בדיוק בסטייס אוף מיינד הנכון, כך תוכלו לתפוס את תשומת ליבו בצורה הטובה ביותר ולהגדיל את הסיכוי שהוא יבצע פעולה נוספת.

 

הגדרת מיקום

כשאתם מגדירים לראשונה את הקמפיין שלכם, בחרו אזור גאוגרפי בו המודעה תוצג. אם יש לכם חנות עם כתובת פיזית המעניקה שירות בחנות בלבד, זה אמור להיות ברדיוס סביר סביב המיקום הפיזי שלך. אם יש לכם חנות למסחר אלקטרוני ומוצר פיזי, עליכם להגדיר לפי המקומות אליהם אתם עושים משלוחים. אם אתם מספקים שירות או מוצר לרחבי העולם, השמיים הם הגבול.

דיברנו קודם על מיקום פיזי של חנות, מאוד מומלץ לרשום את החנות שלכם במפות גוגל, כך תופיעו במפה המבוקשת בעולם שמקושרת גם לאפליקציית הניווט הפופלרית בעולם, ווייז. אם אתם מעוניינים לדעת איך לבצע רישום במפות גוגל בחינם, תוכלו להיכנס למדריך שכתבתי ולהתחיל בתהליך בקלות, לאחר שתירשמו תוכלו לקשר את חשבון גוגל אדס שלכם למיקום במפה וכך להופיע בחיפושים מקומיים. 

שימו לב למודעות בשתי התוצאות הראשונות

מילות מפתח וסוגי התאמה

מחקר מילות מפתח חשוב לא פחות למודעות ממומנות כמו שהוא חשוב לקידום אורגני. מילות המפתח שלך צריכות להתאים ככל האפשר לכוונת המחפש. הסיבה לכך היא שגוגל מציגה את המודעה שלך לשאילתות חיפוש על סמך מילות המפתח שבחרת. כל קבוצת מודעות שתצורו בקמפיין תתמקד בקבוצה קטנה של מילות מפתח (אחת עד חמש מילות מפתח היא אופטימלית באותו נושא) וגוגל תציג את המודעה שלך בהתבסס על בחירות אלה. במידה ואתם מפרסמים על כמה תחומים הקפידו לשמור על חלוקה נכונה בקמפיין בכדי להתאים את טקסט המודעה בצורה הטובה ביותר, כך שוב (וכן אני מזכיר את זה הרבה כי זה חשוב), תוכלו להשיג ציון איכות גבוה יותר ולשלם פחות פר קליק.

סוגי התאמה מעניקים לך את היכולת להתמקד יותר ובכך להשקיע את התקציב שלך בביטויים שבפוטנציאל יכולים לייצר יותר לידים. ככל שתעלו ברמת המיקוד ככה "תכריחו" את גוגל להציג את המודעות שלכם בפני קהל יעד רלוונטי יותר – סוגי ההתאמה אומרים לגוגל אם אתם רוצים להתאים בדיוק לשאילתת חיפוש או אם יש להציג את המודעה שלך לכל מי שיש לו שאילתת חיפוש קשורה וקרובה למקור. ישנם ארבעה סוגי התאמה לבחירה:

התאמה רחבה Broad Match היא הגדרת ברירת המחדל המשתמשת בכל מילה בתוך ביטוי מילות המפתח שלכם בכל סדר. לדוגמה, עורך דין פלילי בתל אביב יתאים גם הביטוי עורך דין פלילי או עורך דין בצורה רחבה יותר.

התאמה רחבה + Broad Match Modified מאפשרת לך לנעול מילים מסוימות בתוך ביטוי מילות מפתח על ידי סימון לסימן "+". ההתאמות שלך יכללו את המילה הכלולה לכל הפחות. לדוגמה, +עורך +דין +פלילי יכולה להפעיל את המודעה שלך גם בחיפושים כמו עורך דין פלילי בתל אביב או עורך דין בתל אביב פלילי, כל עוד המילים שסומנו ב+ יופיעו בסדר כלשהו בביטוי.

התאמה לביטוי Phrase Match (חייבים להוסיף " לפני ואחרי) תתאים לשאילתות הכוללות את ביטוי מילות המפתח שלך בסדר המדויק אך עשויות לכלול מילים נוספות לפני או אחריה. לדוגמא, "עורך דין פלילי" יכולה להופיע על חיפוש "עורך דין פלילי בתל אביב".

התאמה מדויקת Exact Match (חייבים להוסיף סוגריים מרובעים [ ]) שומרת על ביטוי מילות המפתח שלך כפי שהוא כתוב בסדר המדויק. לדוגמה, אם בחרתם בביטוי [עורך דין פלילי בתל אביב]. אם גולש יחפש [עורך דין בתל אביב] המודעה לא תופיע.
 

אם אתם רק מתחילים ולא יודעים בדיוק איך הלקוח שלכם מחפש, התחילו בהתאמה רחבה ועברו בהדרגה להתאמה מדויקת יותר. לאחר זה מה תקבלו תנועה לקמפיין ותוכלו לבדוק אילו שאילתות מניבות את התוצאות הטובות ביותר. שימו לב, שככל שתתמקדו כך תוכלו למקד גם את טקסט המודעה שתתאים בצורה טובה יותר ותענה לגולש על צרכי החיפוש שלו ובכך להגדיל את אחוז ההקלקה ולאחר מכן את אחוז ההמרה באתר.

כותרת ותיאור המודעה

טקסט המודעה שלכם יכול להוות גורם מכריעה בהחלטת הגולש אם להקליק על המודעה שלכם או לעבור למודעה של מתחרה שלכם. חשוב מאוד שהוא יתאים לכוונת המחפש, יתואם עם מילות המפתח שבחרתם ויתייחס לנקודת הכאב בצורה ברורה ותמציתית.

כדי להמחיש לכם מה אני מתכוון, בוא נראה דוגמא:

חיפוש של "חטיפים לחתולים" הניב תוצאה זו. הטקסט תמציתי ומשתמש בחוכמה במרחב המצומצם בכדי להעביר את המסר שלהם ולהתחבר לקהל היעד שלהם. ארצה ידעה להכניס את מילת המפתח לכותרת שלהם, כך שנדע מייד שהמודעה הזו תואמת את מה שאנחנו מחפשים. התיאור מגלה מדוע זו האופציה הטובה ביותר. סוג כזה של מודעה סביר להניח שיקבל הרבה קליקים.

בעבר מודעות טקסט בגוגל היו קצרות מאוד ואיפשרו מעט מאוד טקסט ומשחק בנוסחים. כיום, גוגל הרחיבה מאוד את המודעות עד שקשה מאוד להבחין בין תוצאה אורגנית לתוצאה ממומנת. למשל:

מודעה ישנה וקצרה
מודעה חדשה

תוספי מודעות

אם כבר כתבתם מודעה משכנעת ואטרקטיבית כדאי לכם להשתמש גם בתוספי מודעות, למה? משלוש סיבות:
א. הם בחינם
ב. הם נותנים למשתמשים מידע נוסף וסיבה נוספת ליצור אינטראקציה עם המודעה שלך.
ג. ככל שתשמשו בהם יותר כך גם המודעה שלכם תקבל נוכחות גדולה יותר בדף החיפוש, מה שאומר יותר קליקים (ויותר כסף לגוגל) ובכך להעלות את ציון האיכות ובפרט את אחד ממרכיביו, צפי אחוז ההקלקה.
הנה פירוט של התוספים: 

  • סייטלינקס עוזרים לכם להרחיב את טקסט המודעה, עוזרים למודעה שלכם לבלוט יותר וגם כמובן מוסיפים לינקים לתוך איזורים ספציפיים באתר.

  • תוסף שיחה מאפשר לכם לשלב את מספר הטלפון של העסק במודעה כדי שלגולשים תהיה אפשרות ליצור אתכם קשר ישירות מהמודעה בצורה קלה ומהירה, במחשבים נייחים מופיע מספר שנותן לגולשים אפשרות להעתיק ולהתקשר (ללא עלות לקליק), בניידים מופיע כפתור חיוג ועלותו זהה לעלות של קליק על המודעה. גוגל מאפשרת גם לשלב מספר דינמי משלה במודעות וכך מוסיפה מימד נוסף של מעקב שלא היה לכם קודם. כאשר יהיה לכם מעקב אחר שיחות תוכלו לדעת אילו מילות מפתח הובילו לכך ואז תוכלו לבצע אופטימיזציה מקיפה ומדויקת יותר
  • תוסף מיקום במקרה בו יש לכם עסק עם כתובת מקומית, כדאי מאוד לקשר את המיקום במפה למודעות הפעילות שלכם בגוגל אדס, כך תתנו לגולשים מהנייד את האופציה ללחוץ על תוסף המיקום ישירות ולנווט ישירות לחנות שלכם בעזרת גוגל מפות.

  • תוסף הסבר – Callouts הרי לגוגל יש אינטרס מובהק, ככל שהמודעות גדולות יותר כך הן תופסות שטח פרסום גדול יותר מדף החיפוש וכתוצאה מכך, הגולשים לוחצים יותר על המודעות. במקרה של תוסף הסבר זה ממש כמו להוסיף עוד טקסט לגוף המודעה רק בבולטים, הטקסט של התוסף הסבר לא לינקבילי אלא לקריאה בלבד. לכן נצלו אותו כדי להסביר עוד על השירות/מוצר שלכם, על התועלות והיתרונות כמו: "פגישת ייעוץ חינם" או "מותאם לתינוקות".

* קיימים עוד תוספים אבל אילו המפורטים כאן הם המבוקשים ביותר.

רימרקטינג בגוגל אדס

רימרקטינג או שיווק מחדש היא הדרך של גוגל "לרדוף" אחר גולשים שביקרו אצלכם באתר ולא ביצעו פעולה שאתם ציפיתם שיבצעו כמו רכישה או השארת פרטים. ברגע שגולש מבקר באתר גוגל יודעת "לצבוע" אותו שזה בעצם להטמיע לו קובץ קטן בדפדפן שנקרא Cookie ובכך, כל עוד הגולש לא ניקה את היסטוריית הגלישה שלו, אתם המפרסמים יכולים לנצל את זה ולרדוף אחר אותו גולש ברחבי הרשת עם באנרים מותאמים למצב בו הגולש נמצא.

קחו בחשבון שאותו גולש כבר ביקר אצלכם באתר ולכן אין טעם להציג לו את אותו מסר ו/או להנחית את הגולש באותו דף נחיתה. כאן אתם צריכים טיפה יותר להתאמץ, הרי באינטרקאציה הראשונה שלו אתכם לא הצלחתם להמיר אותו, אני ממליץ לכם להוביל אותו לדף אחר (אולי עם הצעה מיוחדת) וכמובן גם להציג לו מסר אחר במודעות, ככה תגדילו את הסיכוי באינטראקציה הבאה. האפקטיביות של רימרקטינג היא משמעותית בעיקר בגלל העובדה שרוב הלקוחות צריכים עד 7 אינטראקציות לפני המרה (כמובן שיש מוצרים שפחות ויש שיותר).
שימו לב: רימרקטינג יכול להתחיל לעבוד ברשת המדיה רק במידה ויש מינימום של 100 גולשים ברשימה, תוכלו לעקוב אחריהם עד 540 יום לאחר הגלישה באתר.

יש שתי דרכים לעקוב אחר הגולשים שלכם:
1. גוגל אנליטיקס – במידה והוא כבר מוטמע על האתר שלכם ומקושר לחשבון גוגל אדס, קל מאוד להגדיר רשימות רימרקטינג שמסתנכרנות באופן אוטומטי לחשבון גוגל אדס. פשוט היכנסו להגדרות אנליטיקס, בעמודה השניה תראו הגדרות קהלים שם בהגדרה קלה תוכלו להתחיל.

2. הטמעת פיקסל מעקב – בתוך חשבון גוגל אדס שלכם, היכנסו לכלים – מרכז הקהלים, שם תמצאו קוד להטמעה והוראות, התייעצו עם מתכנת או הטמיעו בעצמכם בקלות דרך גוגל טאג מנג'ר.

אסטרטגיות להצעות מחיר בגוגל אדס

לאחר שתגדירו את הקמפיינים שלכם ותבצעו מעקב (הטמעה של גוגל אנליטיקס וקישורו לחשבון גוגל אדס), הגיע הזמן להיכנס למכרז. זכרו, היכולת שלכם להיות מדורגים במודעות גוגל תלויה באופן ההצעה שתבחרו. אמנם סכום הצעת המחיר יהיה תלוי בתקציב וביעדים שלכם, אך יש כמה אסטרטגיות והגדרות הצעות מחיר שכדאי להיות מודע להן בעת ​​הפעלת קמפיין פרסום.

אוטומציה VS בידים ידניים

יש לכם שתי אפשרויות בכל הקשור למתן הצעות מחיר למילות המפתח שלך – אוטומטיות וידניות. כך זה עובד:

  • הצעת מחיר אוטומטית מכניס את גוגל למושב הנהג ומאפשר לפלטפורמה להתאים את הצעת המחיר שלכם על סמך המתחרים. אתם עדיין יכולים לקבוע תקציב מקסימלי, וגוגל תעבוד בטווח הזה כדי לתת לכם את הסיכוי הטוב ביותר לזכות בהצעה במסגרת אותם אילוצים.

  • הצעת מחיר ידנית מאפשרת לך להגדיר את סכומי ההצעות עבור קבוצות המודעות ומילות המפתח שלך, ותאפשר לך להפחית את ההוצאות על מודעות בעלות ביצועים נמוכים. וגם, תוסיף לכם המון עבודה ידנית מצד אחד, מצד שני תיתן לכם יותר שליטה על המתרחש.

הצעת מחיר על ביטויי מותג (ברנד)

מונחי מותג הם אלה המזוהים באופן ישיר עם שם החברה שלכם או שם מוצר הייחודי שאתם מוכרים, כמו "Digital Minds" למשל. ישנם ויכוחים רבים אם להציע על מונחי המותג שלכם או לא. בצד אחד של הדיון, ניתן היה לראות בזבוז כסף על הצעות מחיר במונחים שרוב הסיכויים יעלו בתוצאות האורגניות ויניבו תנועה ללא תשלום פר קליק (במידה ואתם מדורגים שם כמובן). בצד השני,הצעות מחיר למונחי מותג מעניקות לכם את האפשרות להופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל ומסייעות לכם להמיר לקוחות פוטנציאליים שסביר שהייתם מאבדים אם אתם לא נמצאים בתוצאות הראשונות בגוגל, אם ניקח בחשבון שרוב הגולשים היום מחפשים בנייד שלהם, הם לרוב נתקלים לראשונה במודעות ולא בתוצאות אורגניות. הטענה הנוספת בעד הצעת מחיר על מונחי מותג היא שמתחרים עשויים להציע עליהם אם לא אתם, ובכך "לגנוב" לקוחות שחיפשו אתכם ולא מצאו באותו רגע נתון. (אגב, דבר חוקי לחלוטין מבחינת גוגל כל עוד המתחרה לא מזכיר את שם המותג שלכם באופן ישיר במודעה)

תכנון תקציב לפרסום ממומן בגוגל

לנושא הזה הכנתי לכם מאמר נפרד שמפרט יותר על כל מה שקשור בתכנון תקציב לגוגל אדס, עניין מורכב שצריך לקחת בחשבון לפני ובזמן הרצת קמפיין. עברו למאמר תכנון תקציב בגוגל אדס.

הפעילו את הקמפיין 

בהתחשב בפלטפורמה ומה היא יודעת להעניק למפרסמים בה, מומלץ שגוגל אדס תהיה חלק מהאסטרטגיה שלכם בפרסום העסק. השתמשו בטיפים שכיסיתי כדי להתחיל, וזכרו, חייבים תמיד לחזור לקמפיין לעשות אופטימיזציה באופן קבוע. אין דבר כזה קמפיין גוגל שלא עובד – יש רק כאלה שצריכים קצת יותר עבודה. באמצעות האסטרטגיה והמידע המופיעים לעיל, יש לכם את מה שאתם צריכים כדי ליצור קמפיין מוצלח. בהצלחה!

אם אחרי המדריך הזה אתם עדיין מרגישים שאתם צריכים עזרה אשמח לסייע לכם. היכנסו לדף פרסום בגוגל לפרטים נוספים ויצירת קשר!

רועי בן נון

רועי בן נון

עוסק בשיווק וקידום באינטרנט באופן מקצועי משנת 2011. הקמתי את Digital Minds כדי להביא בשורה שירותית לענף שמאבד את יוקרתו מיום ליום, אני משתדל לאגד סביבי את נותני השירות הטובים ביותר בתחומם כדי ליצור סביבת עבודה שתתאים לצרכי הלקוח. נשוי + 2 מצפון הארץ. בזמני הפנוי (כשנשאר כזה) אני עוסק וצופה המון בספורט, קרניבור מושבע ואבא גאה :)

שתפו

סקרנים?

נשמח לתת לכם ייעוץ חינם!

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים

תגיות פופולריות